MS Windows
briani 27239
Recycler og System Volume Information PÅ~
Fra : a

Dato : 11-05-09 16:34

Hej.

Recycler og System Volume Information.
De to Mapper er som skjulte på mange af mine drev.
Kan man fjerne dem.
Hvad er de der for?
Er de nogle ondartede filer?

-
Ab

Fra : a

Dato : 11-05-09 16:38

PS: Jeg har et lille txt dokument. Det ligger på et drev der ellers er tomt
foruden de to jeg nævnte.
Dokumentet kan ikke slettes.
Meddelsen når jeg prøver at slette, er at der er et andet program der bruger
programmet.
Er det noget ondartet?
-
ab

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 16:50

On Mon, 11 May 2009 17:37:37 +0200, "a" <ab@nomail.dk> wrote:

>PS: Jeg har et lille txt dokument. Det ligger på et drev der ellers er tomt
>foruden de to jeg nævnte.
>Dokumentet kan ikke slettes.

Hvad står der i filen?
kan du ikke ændre atributterne?

recycler, plejer jeg bare at slette, det er vel faktisk en
skraldespand.

Men der er sikkert nogle der ved mere om det.

per

Fra : a

Dato : 11-05-09 19:44

> Hvad står der i filen?
> kan du ikke ændre atributterne?

Jo jeg kan, men selv uden hakker i nogle dialogbokse, vil det ikke slettes.
Det opstod da jeg havde skrevet 3 dokumenter. de 2 af dem var medgørlige,
det sidste var bare ikke. Alle var identiske i atributerne.

Fra : Snuden

Dato : 11-05-09 17:14

On Mon, 11 May 2009 17:33:35 +0200, "a" <ab@nomail.dk> wrote:

>Hej.
>
>Recycler og System Volume Information.
>De to Mapper er som skjulte på mange af mine drev.
> [...]

"Recycler" er papirkurven (Recycle Bin i den engelske version). Du kan
slette den, men den bliver bare gendannet næste gang du sletter noget
(uanset om du sletter direkte eller via papirkurv)

"System Volume Information" skal du holde snitterne fra. Den bliver
brugt af System Restore, og du har normalt slet ikke adgang til den -
heller ikke som administrator. Mappen er by-design forbeholdt
styresystemet.

--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-09 18:07

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

>men den bliver bare gendannet næste gang du sletter noget
> (uanset om du sletter direkte eller via papirkurv)

Man kan nu sagtens undgå den oprettes igen, men så kan man ikke længere
benytte funktionen.

> "System Volume Information" skal du holde snitterne fra. Den bliver
> brugt af System Restore,

Og index service.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : a

Dato : 11-05-09 19:41

Men jeg har dem på harddisk drev der ikke er noget OS på.
Men der behøver altså ikke at være os på det drev de er på så. De opstår på
drevet alligevel?

Tak
-
hilsen
Ab

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 20:28

On Mon, 11 May 2009 20:41:05 +0200, "a" <ab@nomail.dk> wrote:

>Men jeg har dem på harddisk drev der ikke er noget OS på.
>Men der behøver altså ikke at være os på det drev de er på så. De opstår på
>drevet alligevel?
de er på alle dine diske uanset hvor dit os er.

per

Fra : a

Dato : 12-05-09 09:20

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> de er på alle dine diske uanset hvor dit os er.
>

> --
>
> Mvh
>
> per

Okey!