MS Windows
briani 27239
virtual WIndows 7
Fra : ___P.Sir

Dato : 07-05-09 16:43

Jeg vil gerne forsøge mig med W7, og har downloaded det, udpakket rar filen,
brændt den nye mappe med filerne - heriblandt iso og setup filerne - til en
dvd.
Og har en virtuel drev klar.

Men var det forkert? Skulle jeg brænde filerne på en dvd UDEN den mappe, de
så at sige kom i? Altså således at filerne - og som sagt heriblandt iso og
setup - ligger i selve roden på dvdèn og ikke i en mappe?
Eller er det ok, og skal jeg så bare klikke "setup" for at komme igang?
Hvordan får jeg det så installeret på det virtuelle drev, for jeg ønsker
altså ikke at installere på min egentlig harddisk hvor XP ligger...?

Preben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-05-09 19:45

Du skal ikke brænde selve ISO filen til DVD. I dit brænder program
skal du vælge Brænd Image til disk og browse til den downloadede ISO
fil.

Det ser også ud til at du har hentet den fra et suspect sted.
Originalen består kun af en ISO fil, den er ikke pakket med RAR og der
er ikke andre filer med. Jeg vil anbefale at du downloader fra
Microsoft direkte ellers kan du nemt redde dig noget snavs.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-05-09 11:45

> Du skal ikke brænde selve ISO filen til DVD. I dit brænder program
> skal du vælge Brænd Image til disk og browse til den downloadede ISO
> fil.

Forstår jeg ikke helt. ALtså, filen jeg nu har liggende er rent faktisk en
mappe, som hedder
"7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso".
Er den ikke korrekt?
Hvis jeg i Nero vælger "burn image" under Recorder, og så vælger denne fil -
som jo er en mappe - så åbner den bare mappen og afslører følgende
undermapper: Boot, eri, sources, support, upgrade, samt filerne autoron.inf,
bootmgr og setup.exe.
En hel del flere undermapper under disse, men hvor er den iso fil, som jeg
skal vælge at brænde som image så?
Preben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-05-09 01:35

Du har lige åbnet den, bemærk .iso endelsen.
Efter at have åbnet den klikker du på Brænd ikonet.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : N_B_DK

Dato : 07-05-09 22:38

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne forsøge mig med W7, og har downloaded det, udpakket rar
> filen,

Windows 7 og en rar fil? ikke en legal kopi så, for de hentes som ISO
filer.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-05-09 22:37

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> wrote in message
>
> Windows 7 og en rar fil? ikke en legal kopi så, for de hentes som ISO
> filer.

Hm, forstår jeg ikke, for jeg blev henvist dertil via pc magazine, mener
jeg...
Men okay, jeg prøver fra Microsoft direkte.
prebne

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-05-09 11:53

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Hm, forstår jeg ikke, for jeg blev henvist dertil via pc magazine, mener
> jeg...
> Men okay, jeg prøver fra Microsoft direkte.

har lige hentet den igen, fra microsoft.com. Man skal vælge 32 el. 64 bit,
og sprog. Skal så afgive/oprette microsoft live ID og kommer så til en side,
hvor der er en product key, samt en Download knap. Er det ikke det rigtige
sted? Den resulterende fil ER altså en rar fil, og når den pakkes ud er det
den før nævnte mappe, som slutter på *iso, men som ikke lige kan brændes som
image, da den åbner mappen...??!
Preben

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-05-09 12:20

___P.Sir skrev, Den 09-05-2009 12:53:
> [...]
> hvor der er en product key, samt en Download knap. Er det ikke det rigtige

Jo, det lyder fuldstændigt som det, jeg oplevede ved download.

> Den resulterende fil ER altså en rar fil, og når den pakkes ud er det
> den før nævnte mappe, som slutter på *iso, men som ikke lige kan brændes som
> image, da den åbner mappen...??!

Det fatter jeg ikke. Jeg fik downloaded en ISO-fil med navnet
"7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso"
.. Har du ikke downloaded fra
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx ved at vælge 32
bit engelsk og trykket go?

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-05-09 13:14

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det fatter jeg ikke. Jeg fik downloaded en ISO-fil med navnet
> "7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso"

jo da, lige netop...fra samme sted og med samme navn. Resulterende i en rar
fil, som når den bliver udpakket giver en mappe med dette iso navn med
nævnte filer indeni...?! Det du fik var det en "ren" iso fil, altså ingen
mappe med andre filer i?

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-05-09 13:36

___P.Sir skrev, Den 09-05-2009 14:14:
> Det du fik var det en "ren" iso fil, altså ingen
> mappe med andre filer i?

Ja, en ren ISO-fil.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 09-05-09 13:38

> [...]
> nævnte filer indeni...?! Det du fik var det en "ren" iso fil, altså ingen

Hvilket program er sat til at åbne ISO filer ?
"stifinder/funktioner/mappeindstillinger/filtyper" her kan du se hvilken fil
type winow tror det er, og hvilket program der åbner den. Prøv at ændre
filtype og program, hos mig står ISO filer som "billedfiler" og åbnes med
Nero.

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-05-09 13:52

> [...]
> fil type winow tror det er, og hvilket program der åbner den. Prøv at
> ændre filtype og program, hos mig står ISO filer som "billedfiler" og
aha, du har fat i noget - for det var selvfølgelig winrar som stod til at
åbne iso filer. Det harjeg nu ændret til Nero. Ved ikke lige hvor man skal
vælge "billedfiler" som du nævner (windows XP).
Men Nero er valgt, og så må jeg hellere prøve at downloade det hele igen for
at se om det gør forskellen. Den version jeg allerede har hentet ændres jo
ikke umiddelbart nu.
Preben

Fra : ___P.Sir

Dato : 10-05-09 08:11

> [...]
> Men Nero er valgt, og så må jeg hellere prøve at downloade det hele igen
> for at se om det gør forskellen. Den version jeg allerede har hentet
Så lykkedes det. Det var dét med iso vs. winrar, som lavede balleden.
tak for hjælpen.
Preben

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 10-05-09 08:58