MS Windows
briani 27239
Fra Vista DK til Win7 UK
Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-05-09 19:28

Har netop hentet den nye Win 7 RC men da den er på engelsk og mit
nuværende Vista er på dansk vil den ikke umiddelbart. De skriver så
godt nok at man kan finde oplysninger der fortæller hvorledes det kan
lade sig gøre. Jeg har nu tøffet lidt rundt på M$ hjælpesider uden at
finde de vise sten. Så er der en her i dette fora der har set
løsningen, vil jeg blive glad for et link eller anden information der
kan få mig vidre.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Jens

Dato : 05-05-09 20:15

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glad for et link eller anden information der kan få mig vidre. Med venlig

Nu ved jeg ikke helt hvad det er du vil..., men du kan downloade Easeus
Partition Manager
http://www.partition-tool.com/personal.htm

Så laver du en ekstra partition til W7, (samtidig installeres en
bootmanager), så du har en boot-menu ved opstart

Det er den løsning jeg benytter - og jeg bevarer således min XP samtidig med
at jeg udforsker W7
/Jens

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-05-09 22:11

Jens har bragt dette til os:
> Nu ved jeg ikke helt hvad det er du vil..., men du kan downloade Easeus
> Partition Manager
> http://www.partition-tool.com/personal.htm

Jeg syntes ellers at jeg forklarede mig rimelig godt
Jeg vil bare køre W7 i stedet for Vista, men pga forskelligt sprog vil
W7 ikke bare opgradere min Vista.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-09 22:27

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg syntes ellers at jeg forklarede mig rimelig godt
> Jeg vil bare køre W7 i stedet for Vista, men pga forskelligt sprog vil W7

Jamen det kan man ikke. Man kan ikke opgradere en sprogversion med en anden.
Kun hvis man har den engelske vista kan man lægge den ind som opgradering.
Så under installationen må du først fjerne vista inden du kan komme videre.

Kurt

Fra : J. E.

Dato : 05-05-09 22:27

> [...]
>
> Jeg syntes ellers at jeg forklarede mig rimelig godt
> Jeg vil bare køre W7 i stedet for Vista, men pga forskelligt sprog vil W7 ikke bare

Ja jeg havde formateret først under alle omstændigheder, så er du jo ude
over de problemer. Generelt har jeg dårlige erfaringer med at opgradere
et styresystem til et andet. I øvrigt lader det også til at være det eneste
råd der gives i de udenlandske forum jeg har set.

Fra : Jens

Dato : 05-05-09 23:08

> [...]
> Jeg vil bare køre W7 i stedet for Vista, men pga forskelligt sprog vil W7
> ikke bare opgradere min Vista. Med venlig hilsen

OK, nu er jeg (også) med... ;)
Du er nød til at afinstallere Vista-dk, via en ren installation (AFAIK)
Jeg vil nu stadig anbefale en dual-boot løsningen, da W7 ikke fungerer helt
optimalt endnu
Det er meget rart at have en Windows der fungerer i dagligdagen - også
selvom du kører Vista :)
(Jeg har testet den oprindelige version af W7 + anden sidste beta inden RC1)
/Jens

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-05-09 11:00

> Jeg vil nu stadig anbefale en dual-boot løsningen, da W7 ikke fungerer
> helt optimalt endnu

Wrong! W7 kører allerede langt bedre end Vista gør, selv med SP2.

Troels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-05-09 17:32

Troels [around 9000] skrev:

> W7 kører allerede langt bedre end Vista gør, selv med SP2.

Og noget "smartere" end XP gør...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-09 02:12

Jens skrev:

> Det er den løsning jeg benytter - og jeg bevarer således min XP
> samtidig med at jeg udforsker W7

Kan man bruge den nøgle man får ved dl til flere maskiner?

Og hvis ikke: hvor får man ekstra?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 06-05-09 07:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Kan man bruge den nøgle man får ved dl til flere maskiner?
>
> Og hvis ikke: hvor får man ekstra?

Du refresher bare siden hvor koden står, og så kommer der en ny!

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-09 08:06

Peter Brandt Jørgensen skrev:

> Du refresher bare siden hvor koden står, og så kommer der en ny!

Arh, fedest!

Er der nogen hér der har prøvet at sætte 7'eren op via den gamle "Guiden:
overførsel af filer og indstillinger" eller kan sige mig hvor den i givet
fald ligger i 7'eren?

Sad til kl. 3 i nat og installerede og har ikke kigget efter
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-05-09 20:05

Sæt DVD'en i. Browse til \support\migwiz og kør migwiz.exe.
PS. migwiz = Migration Wizard. (Windows Easy Transfer)

Virker med Windows XP SP3 og Vista SP1.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-09 22:19

Jens Peter Karlsen skrev:

> Sæt DVD'en i. Browse til \support\migwiz og kør migwiz.exe.
> PS. migwiz = Migration Wizard. (Windows Easy Transfer)
>
> Virker med Windows XP SP3 og Vista SP1.

Okay tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-05-09 23:05

Lav backup. Kør transfer settings Wizarden. Formater, installer backup
og kør Wizarden igen.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : skibber

Dato : 06-05-09 11:00

On 05-05-2009 20:27:36, Andersen [3650] wrote:
> [...]
> finde de vise sten. Så er der en her i dette fora der har set
> løsningen, vil jeg blive glad for et link eller anden information der

Hej opdat kan ikke lade sig gøre da det er 2 forskellige sprog
versioner.

Jeg har en spare disk hvor jeg havde en dansk Vista på til test
og ville opgradere med den Win 7 RC men det kan ikke lade sig gøre
med mindre du følger den lange info på Microsoft info side
angående det problem.

Min løsning blev en komplet ny inst af Win 7 RC
som kører nu, og da det er en RC er der visse ting som ikke er så flotte
og div drivers der ikke lader sig installere.

Men held og lykke.

/skibber