MS Windows
briani 27239
Lydproblem i Vista ?
Fra : Knud Hansen

Dato : 01-05-09 20:29

Hvis dette er i den forkerte gruppe, vil jeg godt have at vide hvor jeg skal
poste dette indlæg :

Har 2 lydudgange på min PC en bag og en i front : Den bagerste bruger jeg
til mine højtalere ved TVet, når jeg sér film osv.

Men den foran virker ikke ; når jeg i Vista går ind i Kontrolpanel / Lyd
er der fire muligheder HDMI (deaktiveret), Højtalere(virker ) ,
Hovedtelefoner ( ikke tilsluttet)og SPDIF(deaktiveret)

Hovedtelefoner (forreste panel ministik ) vil simpelthen ikke virke også
selvom jeg trykker "Brug denne enhed (aktiver)" er der intet at gøre. Har
prøvet alle mulige kombinationer. Reinstalleret driver og Realtek's High
Definition Audio program osv. Bliver VED med "ikke tilsluttet" . Det skal
lige siges at den har virket fint nok før, men at jeg i sidste uge havde et
mindre harddisk nedbrud, men som jeg fik op at køre igen. Jeg kan
simpelthen ikke fatte dér hér. Især ikke når lyden fra det andet stik
virker.

Nogen der har en ide ?

Bundkortet :P5Q PRO

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-05-09 23:30

Knud Hansen wrote, On 01-05-2009 21:29:
> Hovedtelefoner (forreste panel ministik ) vil simpelthen ikke virke også
> selvom jeg trykker "Brug denne enhed (aktiver)" er der intet at gøre.

Måske en forkert indstilling i BIOS eller frontaudiokablet er ikke sat
korrekt i bundkortet.

Fra : Knud Hansen

Dato : 02-05-09 18:09

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Måske en forkert indstilling i BIOS eller frontaudiokablet er ikke sat
> korrekt i bundkortet.

Var inde i BIOS og Front Panel stod til "HD Audio" Det var iorden.

Gik dér efter ind og tog stikket ud af bundkortet til frontpanel-lydenheden
og sat den i igen. Vupti. Lydenheden blev registreret (igen) og virker !