MS Windows
briani 27239
Hvad e forskellen ?
Fra : Hagar

Dato : 01-05-09 18:13

Hej i gruppen

Jeg sidder og leget med ideen om at købe Vista 64 til min maskine, som er
bygget til det. Når jeg går på EDB-Priser og kigger, så får jeg 4 forslag,
og det står det samme for alle 4, men der er immervæk noget af en forskel på
prisen.
Jeg har taget links fra den dyreste og den billigste, men jeg kan ikke
gennemskue forskellen ud fra det edb-priser skriver.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255992&searchArea=&Soegeord=

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255991&searchArea=&Soegeord=

Hagar

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-05-09 18:29

Den første du linker til er en pakke med 3 fulde licenser.
Den anden er en normal retail licens.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 01-05-09 18:39

Hagar skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har taget links fra den dyreste og den billigste, men jeg kan ikke
> gennemskue forskellen ud fra det edb-priser skriver.

Mon ikke den billige er en OEM-version - og den anden en full license?

Min maskine er ligesom så mange andre moderne maskiner også i stand til at
køre med Vista 64 - men jeg synes stort set kun man hører om problemer med
det, fordi meget software endnu ikke er kompatibelt. Til gengæld har jeg
ikke hørt nogen råbe hurrah....

--
vh
Ole C

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-05-09 19:59

On Fri, 1 May 2009 19:38:53 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
>det, fordi meget software endnu ikke er kompatibelt. Til gengæld har jeg

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde software der ikke kører på
Vista 64.

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-05-09 22:32

Hagar wrote, On 01-05-2009 19:13:
> [...]
> Jeg har taget links fra den dyreste og den billigste, men jeg kan ikke
> gennemskue forskellen ud fra det edb-priser skriver.

Forskellene står i "Tekniske Specs". De er begge OEM-versioner. Den
dyreste har tre licenser, mens den anden har en enkelt licens. En
OEM-licens bindes til det første bundkort og kan i teorien ikke flyttes
til andre, hvorimod en retail kan flyttes. De fleste private nøjes nok
med Vista Home Premium, fx denne OEM-version:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=447017.

Fra : Ole C

Dato : 01-05-09 22:45

Jens Jensen skrev blandt andet:

> De fleste private
> nøjes nok med Vista Home Premium, fx denne OEM-version:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=447017.

Hvilket ikke er den 64-bit version, som OP er interesseret i....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-05-09 22:54

Ole C wrote, On 01-05-2009 23:45:

> Hvilket ikke er den 64-bit version, som OP er interesseret i....

Det forstår jeg ikke. Der står 64 bit i tekniske specs. Hvorfor tror du,
at det er en 32 bit?

Fra : Ole C

Dato : 02-05-09 08:23

Jens Jensen skrev blandt andet:

> Det forstår jeg ikke. Der står 64 bit i tekniske specs. Hvorfor tror
> du, at det er en 32 bit?

Ups - jeg så forkert. Sorry.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-09 22:35

Hej!

Hagar wrote:

> Jeg sidder og leget med ideen om at købe Vista 64 til min maskine,

Eh, hvorfor overhovedet købe Vista, når Windows 7 er lige på trapperne?

Vista er iøvrigt en stor fejl hvis du spørger mig. Jeg kører stadig XP,
selvom jeg faktisk investerede i en Home Premium da den udkom (suk).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hagar

Dato : 01-05-09 22:52

> [...]
>
> Vista er iøvrigt en stor fejl hvis du spørger mig. Jeg kører stadig XP,
> selvom jeg faktisk investerede i en Home Premium da den udkom (suk).

Jeg har også haft det i tankerne, jeg ville bare lige høre om hvorfor der
var den store prisforskel, men mon ikke 7'eren bliver hunde dyr i forhold ?

Hagar

Fra : John

Dato : 01-05-09 23:46

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> mon ikke 7'eren bliver hunde dyr i forhold ?

"Fra næste uge kan man installere den stort set færdige udgave af Windows 7,
og have adgang til herlighederne i et helt år uden at betale så meget som en
enkelt øre":
http://www.comon.dk/news/faa.windows.7.gratis.i.et.aar_40745.html

"Release Candidaten, der netop er givet fri, kan bruges gratis indtil 1.
juni 2010":
http://www.version2.dk/artikel/10780-acer-windows-7-lanceres-23-oktober

Såee.. man får et helt år til gratis at afprøve 7-eren.

Det er ik' så ringe! :)

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-05-09 00:12

John skrev:

> "Fra næste uge kan man installere den stort set færdige udgave af
> Windows 7, og have adgang til herlighederne i et helt år uden at
> betale så meget som en enkelt øre":

Betaen var kun til Vista-brugere - er det det samme med denne?
Hans XP-bruger
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-09 08:55

"Hans Paulin (6310)" skrev i en meddelelse
> Betaen var kun til Vista-brugere - er det det samme med denne?

Den kan også installeres på en tom harddisk uden problemer.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-05-09 09:03

Jan Vestergaard skrev:

>Den kan også installeres på en tom harddisk uden problemer.

Endnu bedre, den kan også fjernes igen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-05-09 14:31

Hans Paulin (6310) wrote, On 02-05-2009 01:12:

> Betaen var kun til Vista-brugere - er det det samme med denne?

Ja.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-09 16:46

"Jens Jensen" skrev i en meddelelse
> Ja.

Hvorfor det ?

Jeg har da installeret den på en tom harddisk uden at have Vista i
forvejen.....

Den kan muligvis kun køre upgradering på en Vista - men godt ny-installere
uden ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-05-09 17:57

Jan Vestergaard skrev:

> Den kan muligvis kun køre upgradering på en Vista - men godt
> ny-installere uden ?

Kunne være lækkert!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-05-09 18:23

Jan Vestergaard wrote, On 02-05-2009 17:45:

> Hvorfor det ?
>
> Jeg har da installeret den på en tom harddisk uden at have Vista i
> forvejen.....

Den kan køre i en periode, måske 30 dage, hvorefter der kommer
irriterende meddelelser om manglende produktkode og skift til sort baggrund.

> Den kan muligvis kun køre upgradering på en Vista - men godt ny-installere
> uden ?

Den er som udgangspunkt beregnet til nyinstallation.

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-05-09 18:43

Jens Jensen wrote, On 02-05-2009 19:22:

> Den er som udgangspunkt beregnet til nyinstallation.

Rettelse: Den er både beregnet til nyinstallation og til opgradering af
en Vista-installation. Men ikke til opgradering af en Windows 7 beta.

Mere info her:
http://www.findmysoft.com/news/Windows-7-Release-Candidate-RC-FAQ/

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-05-09 23:49

Jens Jensen skrev, Den 02-05-2009 19:22:

> Den kan køre i en periode, måske 30 dage, hvorefter der kommer
> irriterende meddelelser om manglende produktkode og skift til sort
> baggrund.

Man kan alligevel prøve Windows 7 RC uden at have Windows Vista. Jeg
beklager, at have skrevet noget forkert, men jeg troede ikke, at man
kunne få en produktnøgle uden at have Vista. Men jeg har lige downloaded
Windows 7 RC og fik en produktnøgle fra Microsoft uden at have Vista
indblandet på nogen måde.

Fra : Hagar

Dato : 02-05-09 08:58

> [...]
> http://www.version2.dk/artikel/10780-acer-windows-7-lanceres-23-oktober
>
> Såee.. man får et helt år til gratis at afprøve 7-eren.

Det skal da prøves, tak for ideen.
Er det så alle varianter der kan hentes, for jeg har jo en maskine der er
bygget til at kunne køre Vista 64 bitteren, og kunne godt tænke mig at få
fuld valuta for de 4 Gb RAM jeg har nu, og flere med tiden ?

Hagar

Fra : John

Dato : 02-05-09 13:35

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det så alle varianter der kan hentes, for jeg har jo en maskine der er
> bygget til at kunne køre Vista 64 bitteren

"Microsoft will ... provide downloads in both 32- and 64-bit editions":

http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9130585

John :)

Fra : Hagar

Dato : 02-05-09 17:11

> [...]
> var den store prisforskel, men mon ikke 7'eren bliver hunde dyr i forhold

Nu har jeg læst en smule om 7'eren her
http://www.pcworld.dk/art/10768?a=block&i=81

Sådan som jeg forstår det, så skal jeg op i en 7P før jeg får afløb for mine
krav og forventninger, så jeg er lidt spændt på at høre hvad de forskellige
kommer til at koste.

Hagar