MS Windows
briani 27239
Mina Dokument
Fra : Spindeln

Dato : 21-04-09 07:08

Hej
Jag hade flyttat mappen Mina Dokument till en extern HD.
Men nu har får jag ingen kontakt med den HD .
Hur ändrar jag tillbaka mappen Mina Dokument till C:\

Tack

Fra : Ole C

Dato : 21-04-09 08:06

Spindeln skrev blandt andet:

> Jag hade flyttat mappen Mina Dokument till en extern HD.
> Men nu har får jag ingen kontakt med den HD .
> Hur ändrar jag tillbaka mappen Mina Dokument till C:\

Du kan oprette mappen "C:\Mina Dokument" i Stifinder.
Derefter kan du tilrette stien i Word - for jeg går ud fra at det er
Word-dokumenter, det drejer sig om?
I min ældre version af Word gøres det under
Funktioner>Indstillinger...>fanebladet Filplaceringer.
Der kan jeg se stien til min dokumentmappe og rette den ved at trykke på
knappen Rediger...
Den samme procedure kan følges i Excel.

I nyere versioner af Office-programmerne, kan placeringen være lidt
anderledes - men ovenstående viser princippet.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 21-04-09 09:02

Følgende er skrevet af Ole C:

> [...]
>
> I nyere versioner af Office-programmerne, kan placeringen være lidt
> anderledes - men ovenstående viser princippet.

Nu er det jo ikke kun Word der gemmer i "Mine Dokumenter"... og der er
ingen grund til at fortælle alle programmer særskilt hvor
standard-placering af dokumenter er
Jeg sidder på et LAN med redirigering af bl.a. Mine Dokumenter, så det
bliver ud af hovedet:
Højreklik på "Dokumenter", vælg egenskaber. Du kan angive den nye
placering manuelt, men jeg mener at huske at der er en knap til at
gendanne den originale indstilling.. i givet fald klik på den.
Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 21-04-09 09:11

Jørgen M. Jørgensen skrev blandt andet:

> Højreklik på "Dokumenter", vælg egenskaber.

Hvordan skal OP højreklikke på Dokumenter, når mappen ligger på et drev der
ikke er adgang til?

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 21-04-09 10:06

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan skal OP højreklikke på Dokumenter, når mappen ligger på et drev
> der ikke er adgang til?

I Vista er genvejen der stadig i start menuen.

Mvh Edmund

Fra : Ole C

Dato : 21-04-09 11:47

Edmund skrev blandt andet:

> I Vista er genvejen der stadig i start menuen.

Ikke i min.

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 21-04-09 16:54

> Ikke i min.

har du slettet den med vilje

Fra : Ole C

Dato : 21-04-09 18:43

Edmund skrev blandt andet:

> har du slettet den med vilje

Husker jeg ikke - men det er da sandsynligt, da jeg synes det er en uskik,
når programmer prøver at "komme først" i Start-menuen.
(Bruger den klassiske - og vil selv bestemme hvad der skal ligge i
"hovedmappen").

Men nu ved vi jo ikke hvordan OP's computer er sat op, så jeg anviste bare
én måde at tilrette tingene for ham....

--
vh
Ole C

Fra : AB

Dato : 22-04-09 10:29

Kan du se HD'en i 'Denne Computer' ?

AB

Fra : Spindeln

Dato : 24-04-09 17:22

Nej den gamla HD där Mina Dokument fanns har jag inte längre.
Och Dokument syns i Startmenyn, men när jag högerklickar för att se
egenskaper ja då finns det inget ifyllt alls.
Och det går inte att fylla i den nya sökvägen.

Tack

Fra : Edmund

Dato : 25-04-09 00:00

"Spindeln" <spindeln@spindeln.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> egenskaper ja då finns det inget ifyllt alls.
> Och det går inte att fylla i den nya sökvägen.

I startmenuen ved siden af dokumenter genvejen , er der en genvej til bruger
mappen, genvejen har navn som dit brugernavn.
I den mappe kan du prøve at oprette en Dokumenter mappe, Måske det staves
anderledes på dit sprog.
Virker det ikke, prøv på engelsk Dokuments.

Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 25-04-09 02:32

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> I den mappe kan du prøve at oprette en Dokumenter mappe, Måske det staves
> anderledes på dit sprog.
> Virker det ikke, prøv på engelsk Dokuments.

Shit! Documents skulle det være.

Du kan også få brugermappen frem på skrivebordet, ved at højreklikke på
skrivebordet, vælge
personlige instillinger, sæt kryds i "brugerens filer"

Mvh Edmund