MS Windows
briani 27239
Genskabelse af slettede filer
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-04-09 20:37

Jeg er i et øjebliks uopmærksomhed kommet til at slette en hel mappe
med filer.
Jeg er gået udenom papirkurven.
Findes der et - helst freeware - program der kan genskabe disse filer?

WinXP - systemrecovery ikke slået til.

kmo

Fra : Jens

Dato : 15-04-09 21:14

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:smdcu4tlebt8emp5acu583mpu5hiuenre9@4ax.com...
> [...]
> med filer.
> Jeg er gået udenom papirkurven.
> Findes der et - helst freeware - program der kan genskabe disse filer?

JA, PC Inspektor
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/download.htm?language=1
gratis
Har reddet mig et par gange hvor jeg har ryddet lidt for grundigt op...

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-04-09 22:38

On Wed, 15 Apr 2009 22:13:38 +0200, "Jens"
<Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> wrote:

>JA, PC Inspektor
>http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/download.htm?language=1
>gratis
>Har reddet mig et par gange hvor jeg har ryddet lidt for grundigt op...

WOW...
Tusind tak, det virkede.

Noget der dog undrede mig var at på harddisken fandt den filer og
mapper jeg har slettet de seneste par år, men lige den mappe jeg
slettede for et par timer siden kunne den ikke se.
Til gengæld fandt jeg filerne på det hukommelseskort jeg havde flyttet
dem fra, så resultatet er uanset "omvejen" at jeg har fået (næsten
alle) mine filer tilbage.

Endnu en gang tak og tak for hurtig respons.

kmo

Fra : Ole C

Dato : 15-04-09 23:33

kristian mikael de freitas olesen skrev blandt andet:

> Noget der dog undrede mig var at på harddisken fandt den filer og
> mapper jeg har slettet de seneste par år, men lige den mappe jeg
> slettede for et par timer siden kunne den ikke se.

Du kan have overskrevet mappen med PC Inspector, hvis du installerede det på
samme drev som den forsvundne mappe?
Programmet bør altid installeres på et andet drev eller partition end det
der skal undersøges - og der skal i det hele taget helst slet ikke ske noget
på det drev, før redningsaktionen er afsluttet.

--
vh
Ole C

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-04-09 23:58

On Thu, 16 Apr 2009 00:33:24 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>Programmet bør altid installeres på et andet drev eller partition end det
>der skal undersøges - og der skal i det hele taget helst slet ikke ske noget
>på det drev, før redningsaktionen er afsluttet.

Jeg sørgede for overhovedet ikke at gøre mere ved det drev de slettede
filer lå på fra det øjeblik jeg slettede dem.
Reparationsprogrammet blev installeret ikke alene på en anden
partition men på en helt anden harddisk.

Der er ikke nogen grund til at spekulere mere i det, idet jeg fik
genskabt alle filerne undtagen to.

kmo

Fra : Ole C

Dato : 16-04-09 08:19

kristian mikael de freitas olesen skrev blandt andet:

> Jeg sørgede for overhovedet ikke at gøre mere ved det drev de slettede
> filer lå på fra det øjeblik jeg slettede dem.

Ok.
Mærkeligt at mappen så ikke kunne genskabes....

> Der er ikke nogen grund til at spekulere mere i det, idet jeg fik
> genskabt alle filerne undtagen to.

Heldigvis

--
vh
Ole C

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-04-09 21:38

kristian mikael de freitas olesen skrev:

> jeg fik genskabt alle filerne undtagen to.

.... og husk nu backup fremover - dine feriebilleder
kan ikke tages om

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens

Dato : 16-04-09 20:08

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:puicu4l66gqupre8cadurl4l7e284lbt26@4ax.com...

> [...]
> alle) mine filer tilbage.
> Endnu en gang tak og tak for hurtig respons.

Godt du fik dine filer igen, jeg burde dog have nævnt det med ikke at
installere på samme drev som du kom til at slette filer på -
men det var du heldigvis selv skarp nok til at huske
/Jens