MS Windows
briani 27239
Computer bryder sammen med Webcam installe~
Fra : Kjeld

Dato : 06-04-09 19:49

Hej

Hvis jeg installere et logitech webcam sphere AF på en USB port under
windows xp pro, vil pc ikke starter windows op, ligesom min harddisk
pludselig under start meddeler alvorlig fejl, hvad i alverden er der så
galt??

Hvis jeg fjerner webcam fra USB port er alt tilsyneladende OK igen.

Er efterhånden lidt frusteret over det l.... webcam #@?&%¤"#&

Hilsen Kjeld

Fra : Kaj

Dato : 06-04-09 21:39

"Kjeld" <postkontor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> galt??
>
> Hvis jeg fjerner webcam fra USB port er alt tilsyneladende OK igen.

Den forsøger at boote op på USB i stedet for C drev ?

Kaj

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-04-09 20:37

Kjeld skrev:

> Hvis jeg fjerner webcam fra USB port er alt
> tilsyneladende OK igen.

Jamen, så har du jo fundet fejlen, tillykke med
det!

> Er efterhånden lidt frusteret over det l.... webcam
> #@?&%¤"#&

Prøv lige med noget andet i samme usb-port, for
eksempel din usb-pen.

Kører det fint, skal du sandsynligvis have et nyt
webcam, så dyrt er det altså heller ikke.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Nullermand

Dato : 08-04-09 16:05

Hej Alle

Min PC er ikke sat til at boote på USB (findes ikke i BIOS) og der har
aldrig før været installeret et webcam. Men der er mulighed for, at
webcam'et er defekt.

Hilsen

Kjeld

Fra : Pico

Dato : 07-04-09 21:46

Kjeld wrote:
> [...]
> windows xp pro, vil pc ikke starter windows op, ligesom min harddisk
> pludselig under start meddeler alvorlig fejl, hvad i alverden er der

Det er en af de "uheldige" ting ved nye maskiner der kan boote på USB, boot
rækkefølgen er sansynligvis sat så USB booter før HD, du skal bare rette
boot rækkefølgen i bios.
Får du ikke en meddelse om at NTLDR (eller noget i den retning) ikke blev
fundet ? Den er nemlig ikke i webkameret
Jeg kan ikke forstå nogle producenter indstiller bios så den Booter på USB
før HD, har du f. eks. en USB printer der er strøm til sker det samme.

--
MVH
Pico

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-04-09 22:31

Pico skrev:

> Det er en af de "uheldige" ting ved nye maskiner
> der kan boote på USB

Jamen, jeg kender godt problemet, men systemet
burde bare gå videre til næste bootable disk når
det ikke finder noget der ikke kan bootes på.

Det lyder fuldstændig sindssygt at systemet finder et
webcam, og nægter at gå videre.

Jeg kan boote XP og Vista fra samme usb-pen, det
kører fint. Piller jeg den ud, og sætter en anden i,
uden boot, kører den fra harddisken.

Jeg har før set fejl på usb-enheder der laver fejl i boot-
processen - derfor mit gæt at der er fejl på hans cam.

> boot rækkefølgen er sansynligvis sat så USB booter
> før HD, du skal bare rette boot rækkefølgen i bios.

Jo, det skal da prøves, før han prøver noget andet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Pico

Dato : 08-04-09 21:44

Allan Vebel wrote:

> Jamen, jeg kender godt problemet, men systemet
> burde bare gå videre til næste bootable disk når
> det ikke finder noget der ikke kan bootes på.

Jeg var ude for at datterens nye firmamaskine lavede det nummer med
printeren, jeg havde sat den op så alt var ok, det sidste jeg gjorde var at
installere laserprinteren, så kom hun hjem og overtog maskinen, den kørte
fint resten af dagen. Næste dag ville den ikke starte, der var srøm til
printeren og den forsøgte at boote på den, jeg måtte så derhen og rette boot
rækkefølgen Jeg giver dig ret i at det er sygt at nogle maskineer ikke
går videre til hardisken, mange mennesker tør/vil ikke rode med bios og hvad
gør de så.

--
MVH
Pico

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-04-09 22:07

Pico skrev:

> Jeg giver dig ret i at det er sygt at nogle
> maskineer ikke går videre til hardisken, mange
> mennesker tør/vil ikke rode med bios og hvad
> gør de så.

Jeg ser det sommetider når jeg genstarter en
kundemaskine, og har glemt at min usb-pen
sidder i en port - her kan ske de underligste
ting.

Her retter jeg også på boot-rækkefølgen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk