Efter "Testen"
Fra : Steen

Dato : 07-05-09 16:58

Efter at have set "Testen" i går, tog jeg mig sammen og skriftede
kryptering på min Airport Express fra WEP til WPA2 Personal. Siden da,
er min MacBook blevet ret sløv til at hoppe på netværket - når den fx
har ligget i dvale. Jeg skal selv op i menulinien, og vælge mit netværk.
Fruens Windows-maskine er ligeledes blevet lidt gumpetung til at finde
netværket.

Skal det absolut være så problematisk at føle sig sikker?

--
Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-09 17:45

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
> netværket.
>
> Skal det absolut være så problematisk at føle sig sikker?

Man ku´ vel også prøve, ikke at være paranoid?

Dog forstår jeg ikke, at det skulle blive sløvere, men jeg har den
ekstreme lufthavn og kender ikke Express´en?

Min står til WPA/WPA2 Personal, og jeg er ganske godt tilfreds.

Jeg er nok en dårlig sammenligner, for jeg har kun arbejdsstationer og
bruger kun det trådløse til iPhone og tøsernes bærbare.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-05-09 18:30

> [...]

> netværket.
>
> Skal det absolut være så problematisk at føle sig sikker?

Nej. Men, hvad der driller, er ikke altid til at få øje på.

Min strategi er at jo mindre maskinen kan få øje på, desto bedre, og så
følger jeg min egen opskrift:

Gå ind i Netværk/Aiport/Avanceret og slet det som du ikke bruger.

Sæt flueben i "Husk de netværk, denne computer har haft forbindelse
til".

Vær opmærksom på hvornår du skal trykke på "OK" og "Anvend".

En generel måde er desuden på et tidspunkt at:
1) Tjekke at hele netværket kører den valgte sikkerhed
2) Lukke dine maskiner ned
3) Genstarte din router
4) Starte dine maskiner
5) Evt. slå "Stabilitet til" hvis du har for meget elektronik i nærheden
af din router og/eller computer.

Dertil kommer at jeg er også begyndt at smide de gamle nøgler ud i min
hovednøglering. Men det behøver du sikkert ikke.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 07-05-09 21:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Dertil kommer at jeg er også begyndt at smide de gamle nøgler ud i min
> hovednøglering. Men det behøver du sikkert ikke.

Tak for info. Det er som om maskinen ikke husker mit netværk, selv om
der er sat flueben det rette sted. Jeg lader netværket sove på det, og
håber hukommelsen har det bedre i morgen
--
Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-05-09 07:38

On 2009-05-07 22:17:11 +0200, isteen+usenet@gmail.com (Steen) said:

> Tak for info. Det er som om maskinen ikke husker mit netværk, selv om
> der er sat flueben det rette sted. Jeg lader netværket sove på det, og
> håber hukommelsen har det bedre i morgen

prøv lige den med at vippe din gamle WEP key ud af system keychanin -
hvis der er to passw for samme SSID vild en ikke kunne hitte ud af
hvilket der skal sendes af sted.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Chorus 08 @ Merlin Works CR

Fra : Steen

Dato : 08-05-09 07:59

> prøv lige den med at vippe din gamle WEP key ud af system keychanin -
> hvis der er to passw for samme SSID vild en ikke kunne hitte ud af
> hvilket der skal sendes af sted.

Den kunne jeg ikke lige hitte, men det er ikke samme pasword.
Men her til morgen kører det som smurt i olie igen.
Bare for en anden gangs skyld, hvordan sletter jeg en tidligere kode fra
keychain?
--
Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-05-09 08:07

> [...]
> Men her til morgen kører det som smurt i olie igen.
> Bare for en anden gangs skyld, hvordan sletter jeg en tidligere kode fra

"Hovednøglering"
søg dernæst på dit netværksnavn.
Frem med en spade, henover skulderen med hvad du ser.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 08-05-09 08:57

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> "Hovednøglering" søg dernæst på dit netværksnavn. Frem med en spade,
> henover skulderen med hvad du ser.

Takker -- Steen