Opgradere Java
Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-05-09 04:49

Hej,

På mit OS X 1.5.6 system har jeg kun Java version 1.5 installeret, men
jeg har brug for version 1.6. Findes der en standardmåde at opgradere
på? Så vidt jeg kan se på Apples officielle opdateringer, er det
åbenbart ikke tilfældet.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-09 13:33

Michael Knudsen skrev den 07-05-2009 12:48:
> [...]
> jeg har brug for version 1.6. Findes der en standardmåde at opgradere
> på? Så vidt jeg kan se på Apples officielle opdateringer, er det

Java 6 til OS X KRÆVER en 64-bit Intelprocessor. Det har du nok ikke :(

Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-05-09 06:42

On May 7, 2:32 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderax...@gmail.com>
wrote:

> Java 6 til OS X KRÆVER en 64-bit Intelprocessor.  Det har du nok ikke :(

Nej, det tror har jeg desværre ikke. Hvad i alverden kan grunden være
til, at man kræver 64-bit?

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-09 16:58

Michael Knudsen skrev:

> Nej, det tror har jeg desværre ikke. Hvad i alverden kan grunden være
> til, at man kræver 64-bit?

Ingen anelse. Et gæt kunne være at de kun gider vedligeholde een udgave,
og det blev så 64-bit udgaven.

Er du akut på spanden har du to muligheder - en
vmware/parallels/virtualbox med windows/linux og Java 6, eller SoyLatte
(en OpenJDK Java 6 port til OS X).

Fra : N/A

Dato : 07-05-09 19:40

Fra : N/A

Dato : 07-05-09 16:58

Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-05-09 10:08

On May 7, 5:57 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Er du akut på spanden har du to muligheder - en
> vmware/parallels/virtualbox med windows/linux og Java 6, eller SoyLatte
> (en OpenJDK Java 6 port til OS X).

Jeg er heldigvis ikke på spanden; det var blot af ren og skær
magelighed, at jeg ville have installeret en nyere version. Jeg
arbejder med en kode, som en anden person har skrevet, og som jeg
normalt kører på en remote server. Engang imellem ville det være mere
bekvemt at køre koden på min egen maskine, men der mangler desværre
lidt. Helt præcist er det copyOf-metoden hørende til klassen Arrays.
Jeg aner ikke, om man på en eller anden måde kan importere den uden at
opgradere hele Java-installationen.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-09 19:40

Michael Knudsen skrev:

> arbejder med en kode, som en anden person har skrevet, og som jeg
> normalt kører på en remote server. Engang imellem ville det være mere

Kan du tampe vedkommende til at porte den til Java 5? Det er formentlig
meget få og små ting der skal rettes.

> [...]
> lidt. Helt præcist er det copyOf-metoden hørende til klassen Arrays.
> Jeg aner ikke, om man på en eller anden måde kan importere den uden at

Jeg har brugt http://retrotranslator.sourceforge.net/ til at få noget
binær kode skrevet mod Java 5 til at køre på 1.4. Måske kan den løse
dit problem hvis du har en håndfuld jarfiler, men det er et gæt da jeg
ikke har prøvet Java 6->5 kombinationen. Der står dog udtrykkeligt at
den kender til Arrays.copyOf så mon ikke der er håb :)

Fra : N/A

Dato : 09-05-09 09:01

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-05-09 01:18

On May 7, 8:39 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Jeg har brugthttp://retrotranslator.sourceforge.net/til at få noget
> binær kode skrevet mod Java 5 til at køre på 1.4.  Måske kan den løse
> dit problem hvis du har en håndfuld jarfiler, (...)

Tak for tippet; det vil jeg kigger nærmere på. Jeg har godt nok ikke
jar-filer, men dem kan jeg jo i princippet selv lave.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-09 09:01

Michael Knudsen skrev:

> Tak for tippet; det vil jeg kigger nærmere på. Jeg har godt nok ikke
> jar-filer, men dem kan jeg jo i princippet selv lave.

Eller class-filer. Jeg gik bare ud fra at det var sådan noget
færdig-noget du brugte, og en par jarfiler er alt andet lige nemmere end
adskillige filhierarkier.

Bare klø på. Teknikken skal ikke have lov at vinde :)

Fra : N/A

Dato : 09-05-09 09:14

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-05-09 02:08

On May 9, 10:01 am, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Eller class-filer.  Jeg gik bare ud fra at det var sådan noget
> færdig-noget du brugte, og en par jarfiler er alt andet lige nemmere end
> adskillige filhierarkier.

Niks, faktisk var det mig selv, der skrev de første versioner af
koden. Den er senere blevet overtaget af en anden, som har
videreudviklet den.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-09 09:14

Michael Knudsen skrev:

> Niks, faktisk var det mig selv, der skrev de første versioner af
> koden. Den er senere blevet overtaget af en anden, som har
> videreudviklet den.

Nåååh, jamen så er det jo bare at få vredet det tilbage til Java 5. Kan
ikke tage mange øjeblikke for sårn et par hajer som jer :D