Videokonvertering
Fra : Steen

Dato : 02-05-09 15:35

Nogen der kender et godt shareware/freeware program, det kan konvertere
forskellige videoformater, til noget iTunes/iPhone vil acceptere?

--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-09 16:03

Steen skrev:
> Nogen der kender et godt shareware/freeware program, det kan konvertere
> forskellige videoformater, til noget iTunes/iPhone vil acceptere?

Prøv Handbrake - det er altid godt til første forsøg.

Fra : Steen

Dato : 02-05-09 18:03

> Prøv Handbrake - det er altid godt til første forsøg.

Selvfølgeligt - dumt jeg ikke tænkte på det, jeg har jo lige prøvet det,
for at se hvor længe det tog at rippe en DVD!
Tak for tippet
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 03-05-09 07:36

> Prøv Handbrake - det er altid godt til første forsøg.

Fik et tip andetsteds. Video Monkey er en rap lille abe
--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-09 07:55

Steen skrev:

> Fik et tip andetsteds. Video Monkey er en rap lille abe

Fortæl gerne hvordan resultatet blev :)

Fra : Steen

Dato : 03-05-09 09:48

> Fortæl gerne hvordan resultatet blev :)

Gerne. Jeg har rippet samme fil med begge programmer. Video Monkey er
hurtigst og resultatet tjekker jeg lige senere. Desværre har jeg nogle
avi filer der spiller fint på computeren, men som ingen af de to
programmer vil konvertere til min iphone
--
Steen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-05-09 20:51

Steen wrote:

> [...]
> avi filer der spiller fint på computeren, men som ingen af de to
> programmer vil konvertere til min iphone

Har du prøvet med VLC? Interfacet er ret kringlet, men det er i min
erfaring ikke specielt nærrig med, hvad det vil transcode.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Steen

Dato : 04-05-09 13:46

> Har du prøvet med VLC? Interfacet er ret kringlet, men det er i min
> erfaring ikke specielt nærrig med, hvad det vil transcode.

Du har ret - VLC gør det (næsten) uden problemer. Der kom ingen lyd med,
men det er nok mig der lige skal pille lidt ved indstillingerne
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-09 10:16

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Video Monkey er
> hurtigst

hvilken maskine ? .. Video Monkey udnytter nemlig multicore maskiner ret
godt (faktik kører den kun på en processor) mens Handbrake er fuldt
multithreaded ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 04-05-09 13:46

> hvilken maskine ? .. Video Monkey udnytter nemlig multicore maskiner ret
> godt (faktik kører den kun på en processor) mens Handbrake er fuldt
> multithreaded ..
>
> /thomas

En ganske almindelig standard MacBook. VM var nok hurtigere, fordi
standardindstillingerne giver en lavere opløsning end Handbrakes
standardindstillinger.
--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-09 16:37

Thomas von Hassel skrev:

> hvilken maskine ? .. Video Monkey udnytter nemlig multicore maskiner ret
> godt (faktik kører den kun på en processor) mens Handbrake er fuldt
> multithreaded ..

Det er faktisk en kvalifikation her, tror jeg. Min maskine lyder som en
jetjager - måske er det ikke så slemt hvis den ene kerne kan sitte og
hygge sig i fred og ro mens den anden knokler?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-09 18:51

> Det er faktisk en kvalifikation her, tror jeg. Min maskine lyder som en
> jetjager - måske er det ikke så slemt hvis den ene kerne kan sitte og
> hygge sig i fred og ro mens den anden knokler?

tjo .. men hvis man har 8 så er det måske lidt nederen at de andre 7
står og keder sig ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-09 19:06

Thomas von Hassel skrev:

> tjo .. men hvis man har 8 så er det måske lidt nederen at de andre 7
> står og keder sig ...

Sådan har vi forskellige behov :)

Så kan man jo kode 8 film parallelt - tjuhej hvor det går :D