Genius
Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-04-09 16:51

Jeg vil lige slå et slag for for genius, da jeg svagt mindedes at Henrik
Münster havde omtalt den tidligere. Men det var godt nok en dejlig bunke
den fandt frem til blandt mine gemmer. Det kunne jeg aldrig havde gjort
lige så elegant. Se evt, note.

Efter man har tilladt Genius at gå igang, skal man vælge et nummer ud
fra hvilket en liste generes af lignende sange.

Note:
Jeg valgte fx nummeret Barbary Coast af Weather Report på Black Market
og den fandt straks disse skønne ting frem, fra lageret:

Barbary Coast 3:09 Black Market Weather Report
Speechless 5:59 Weather Report- The Jaco Years Jaco Pastorius
The Trailor 9:39 Man-Child Herbie Hancock
Young and Fine 6:55 Weather Report/Mr.Gone Weather Report
The Dance Of Maya 7:16 This Is Jazz John McLaughlin
Trilogy: The Sunlit Path / La Mere … 9:34 The Lost Trident Sessions
Mahavishnu Orchestra
School Days (Live) 21:34 Live At The Greek Stanley Clarke
Quadrant 4 4:21 Spectrum (Remaster) Billy Cobham
Run For Cover 6:28 Straight To The Heart David Sanborn
Black Market 9:26 Live And Unreleased Weather Report
Tower Of Silence 6:10 Faces & Places Joe Zawinul
Bright Size Life 4:19 Trio -> Live (Disc1) Pat Metheny
Portrait Of Tracy 2:23 Jaco Pastorius Jaco Pastorius
Right Off (Take 10) 11:10 The Complete Jack Johnson Sessio… Miles Davis
Steppin' In It 8:42 Man-Child Herbie Hancock
Goodbye Pork Pie Hat (Live) 6:04 Shadows And Light (Live) Joni Mitchell
Cucumber Slumber 8:25 Mysterious Traveler Weather Report
Self-Portrait In Three Colors 3:06 Mingus Ah Um Charles Mingus
In A Sentimental Mood 14:48 Holding Together, Live In Europe … Steps
Ahead
Three Clowns 3:21 Black Market Weather Report
Go 5:02 Footprints Live! Wayne Shorter
Goodbye Pork Pie Hat (Live) 10:07 Live At The Greek Stanley Clarke
Continuum 4:34 Jaco Pastorius Jaco Pastorius
Cantelope Island (Background) 3:40 Jazz Play Along Vol.14 Herbie Hancock
Snoopy's Search/Red Baron

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-04-09 17:01

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg vil lige slå et slag for for genius,

i iTunes.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 21:35

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> i iTunes.

Jamen jeg synes skam, Apple laver nogle geniale ting. På det punkt synes
jeg slet ikke, Microsoft kan være med, for nu at nævne et eksempel. De
kommer nogle gange med noget nyt, der umiddelbart lyder smart, men i
praksis er det ikke videre anvendeligt. Apple er meget bedre til at få
idéer og udtænke nye løsninger på behov, man slet ikke vidste, man
havde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 20:29

> [...]

> Efter man har tilladt Genius at gå igang, skal man vælge et nummer ud
> fra hvilket en liste generes af lignende sange.

Superior

M., der straks i morgen tidlig /gør/ det

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 21:43

> [...]

> Münster havde omtalt den tidligere. Men det var godt nok en dejlig bunke
> den fandt frem til blandt mine gemmer. Det kunne jeg aldrig havde gjort

Nu er der også kommet noget der hedder iTunes DJ, men jeg har ikke brugt
funktionen endnu...så hvad det præcis går ud på...

Sikkert noget med den vælger det mest spillede sange i biblioteket

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 22:17

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Nu er der også kommet noget der hedder iTunes DJ, men jeg har ikke brugt
> funktionen endnu...så hvad det præcis går ud på...
>
> Sikkert noget med den vælger det mest spillede sange i biblioteket

Klik på den. Så kommer der en fin forklaring. Det er afløseren for det,
der hed noget med partylist eller sådan noget. Den kan vælge sange
tilfældigt ligesom en shuffle-funktion, men man kan se, de kommende
numre. Også en god måde at udforske sit bibliotek for glemte sange.
Man kan vælge, at sange med høj bedømmelse spilles ofte, ligesom
man kan tillade, at folk ønsker numre f.eks. via iPhone Remote. Det er
smart til fester.
--
Henrik Münster
Esbjerg