Hvem/hvordan låser man iPhone op?
Fra : Steen

Dato : 07-04-09 19:09

Jeg har fået tilbudt en iPhone, som jeg selv skal få låst op.
Den er ca. 14 dage gammel - og vistnok låst til Telia/Sonofon.

Hvordan får jeg krabaten låst op?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-09 20:13

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg har fået tilbudt en iPhone, som jeg selv skal få låst op.
> Den er ca. 14 dage gammel - og vistnok låst til Telia/Sonofon.
>
> Hvordan får jeg krabaten låst op?

Du henvender dig til Telia, der formedelst 500 kroner låser den op.

Køber [oprindelig køber, går jeg ud fra] skal dog stadig i et halvt år
betale 599 kroner for den om måneden, men han har måske beholdt
SIM-kortet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 07-04-09 21:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Køber [oprindelig køber, går jeg ud fra] skal dog stadig i et halvt år
> betale 599 kroner for den om måneden, men han har måske beholdt

Jeg går ud fra at han ikke kan slippe udenom de seks måneders abonnement
- hvorfor han allerede er træt af mobilen aner jeg ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 06:41

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg går ud fra at han ikke kan slippe udenom de seks måneders abonnement

Naturligvis kan han ikke det.

> - hvorfor han allerede er træt af mobilen aner jeg ikke.

Neihter do I.

I øvrigt kan man bruge et hvilket som helst SIM-kort til smartphonen,
hvis det er fra Telia, uden at den bliver låst op. Men kortet skal
naturligvis understøtte brug af 3G, hvilket mindst vil sige Surf Basic
til 149 om måneden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 09:38

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men kortet skal
> naturligvis understøtte brug af 3G, hvilket mindst vil sige Surf Basic
> til 149 om måneden.

Kun hvis man bruger specifikke funktioner, ikke?
Altså til almindelig sms+opkald kan man bruge diverse discount-simkort?

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 12:03

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Kun hvis man bruger specifikke funktioner, ikke?
> Altså til almindelig sms+opkald kan man bruge diverse discount-simkort?

Det vil jeg tro. Men så vil man jo kun kunne bruge den som en kombineret
mobiltelefon og iPod Touch. 3G-understøttelsen er for mig helt
essentiel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-04-09 18:41

On Tue, 28 Apr 2009 19:33:24 +0200, Morten wrote:

> Kræver FullRate ikke kabelnet? Dét har jeg jo ikke mulighed for.

Fullrate er ADSL via de alm. telefonledninger.

Mvh.

--
"Angels can fly because they take themselves lightly." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 19:11

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Fullrate er ADSL via de alm. telefonledninger.
>

> Mvh.

Okay - samme hastigheder og samme oppetid? Jeg har de seneste tolv år
hos TDC kun haft to "nedbrud" af henholdsvis en halv og fire timers
varighed.

Det vil jeg se på

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 19:35

> Jeg har de seneste tolv år
> hos TDC.......

Altså TDC internet...telefoniTDC/TeleDanmark/KTAS og hvad ved jeg, har
jeg været hos siden midt i halvfjerserne.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 19:44

Morten Lind skrev:

> Altså TDC internet...telefoniTDC/TeleDanmark/KTAS og hvad ved jeg, har
> jeg været hos siden midt i halvfjerserne.

Du er en af de der kernekunder de tjener kassen på til deres udenlandske
ejere? Bare for at være sikker :)

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 20:01

> Du er en af de der kernekunder de tjener kassen på til deres udenlandske
> ejere? Bare for at være sikker :)

Tjaeh, dovenskaben længe leve, og hellere gå til hovedet.....

M.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-04-09 19:31

On Tue, 28 Apr 2009 20:07:36 +0200, Morten wrote:

> Ja - det er noget siden, jeg har set efter, kr.: 134,-/mdl. i rent
> abonnement.

[...]

> En fast IP-adresse til kr.: 50,-/mdl. /DET/ er godt nok steget - det
> kostede kr.: 10,-/mdl. for ti år siden.

> 2 stks. ekstraservices til 23,50 kr./mdl.

> ADSL 10/1 Mbit/s til kr.: 444,-/mdl.

Altså 651,50 for fastnet telefon, en fast IP-adresse og 10/1 mbit ADSL.

Det får du så hos Fullrate for 249+10=259,- per måned. Men så er
telefonen VOIP, dvs. den virker ikke når strømmen (til din router) går.

Prisen hos Cybercity er præcis den samme, i øvrigt: 249.

[...]

> Det er muligt, det er dyrt - det ved jeg ikke. Men jeg har det, jeg har
> lyst til at have, og da skatten de seneste ti år er halveret og lønnen
> tilsvarende steget, er det ikke noget, jeg går op i.

Er skatten halveret de sidste ti år?

> For mig er det det samme, som det altid har været.

I forhold til hvor meget street cred du prøver at score på dit
stenbroarbejderklassetilhørsforhold er du forbløffende nonchalant med
de faste udgifter, synes jeg.

Men det er da rart at kunne tale i telefon når nedforbindelsen er nede.
Specielt hvis man taler meget.

Mvh.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 19:50

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Altså 651,50 for fastnet telefon, en fast IP-adresse og 10/1 mbit ADSL.
>
> Det får du så hos Fullrate for 249+10=259,- per måned.

Hvad er de ekstra 10 kroner for?

> [...]
> de faste udgifter, synes jeg.
>
> Men det er da rart at kunne tale i telefon når nedforbindelsen er nede.

Her kan man jo så bruge sin iPhone ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 19:56

> [...]

> Det får du så hos Fullrate for 249+10=259,- per måned. Men så er
> telefonen VOIP, dvs. den virker ikke når strømmen (til din router) går.

Ja, der er jo en betydelig forskel

> Prisen hos Cybercity er præcis den samme, i øvrigt: 249.

Jeg vil undersøge det over sommeren - det vil Stine sikkert også sætte
pris på

> Er skatten halveret de sidste ti år?

Ja da - min er, i hvert fald. Men måske snarere over tyve år.

I 1989 betalte jeg ca. kr.: 10000 i skat/mdl.

Idag betaler jeg kr.: 5565 i skat/,mdl.

Det skal retfærdigvis tilføjes, at jeg dengang tjente næsten ligeså
meget som jeg gør idag.

Og pengene var betydelig mere værd dengang. I hvert fald er skatten
gradvist sænket og især ekseptionelt meget under den nuværende regering.

> I forhold til hvor meget street cred du prøver at score på dit
> stenbroarbejderklassetilhørsforhold er du forbløffende nonchalant med
> de faste udgifter, synes jeg.

Er det fair at skyde mig i skoene, at jeg prøver at score points, fordi
jeg har en holdning?

Men du har ret - jeg er "forbløffende" ligeglad med penge. Jeg har en
arbejdsindtægt, og jeg bruger ikke mere end den.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-09 10:19

> [...]
>
> Og pengene var betydelig mere værd dengang. I hvert fald er skatten
> gradvist sænket og især ekseptionelt meget under den nuværende regering.

Det forhold at du i dag betaler mindre i skat af samme nominelle
indkomst, du havde for 20 år siden, skyldes nok at grænserne for bund-
og topskat i mellemtid har bevæget sig opad. Så du betaler nok i dag kun
bundskat ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 15:56

> [...]

> indkomst, du havde for 20 år siden, skyldes nok at grænserne for bund-
> og topskat i mellemtid har bevæget sig opad. Så du betaler nok i dag kun

Korrekt, hvilket jo også er, hvad jeg siger

M.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-05-09 07:40

> Ja da - min er, i hvert fald. Men måske snarere over tyve år.
>
> I 1989 betalte jeg ca. kr.: 10000 i skat/mdl.
>
> Idag betaler jeg kr.: 5565 i skat/,mdl.

Du har nok overset det punkt på din lønseddel der hedder
arbejdsmarkedsbidrag.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-09 08:56

> Du har nok overset det punkt på din lønseddel der hedder
> arbejdsmarkedsbidrag.

AM er /ikke/ skat, så det har jeg ikke overset. AM er det arbejdendes
folks bidrag til de ikkearbejdende menneskers opkvalificering, så de kan
komme i arbejde.

Men rigtigt - jeg betaler kr.: 2200,-/mdl. til AM.

Da vi indbetalte til SP var det heller ikke skat, men mange opfatter det
sådan - mange opfatter alt, hvad der betales, som skat, men det gør det
altså ikke rigtigt.

ATP er jo heller ikke skat, vel?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-09 12:49

> [...]
>
> Da vi indbetalte til SP var det heller ikke skat, men mange opfatter det
> sådan - mange opfatter alt, hvad der betales, som skat, men det gør det

Nej, men det er jo pension, som man sparer op på sin egen konto, og som
man får igen. Arbejdsmarkedsbidraget går jo til andre eller i det
mindste til vores fælles husholdning her i landet. Man kan vel godt
forsvare at bruge betegnelsen skat som en fællesbetegnelse for de
forskellige afgifter til stat, kommuner og regioner. På den måde er moms
også en slags skat, og det er det vel også. Det samme gælder afgifter på
biler, cigaretter og spiritus. Arbejdsmarkedsbidraget går jo til noget,
som staten skulle have betalt alligevel. Man har bare valgt at øremærke
pengene. Man kunne jo også lave et sundhedsbidrag, hvor pengene gik til
sygehusene, og et uddannelsesbidrag, hvor pengene gik til folkeskolen og
andre uddannelsesinstitutioner. Så kunne man jo se, hvad ens skattepenge
går til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-09 13:46

> [...]
> sygehusene, og et uddannelsesbidrag, hvor pengene gik til folkeskolen og
> andre uddannelsesinstitutioner. Så kunne man jo se, hvad ens skattepenge

Tjaeh, det kunne man vel Sundhedsbidraget /har/ man jo lavet, så det
kan da være, du får ret tilsidst

Men fred være med det - jeg skelner blot, fordi jeg er et skide politisk
foreningsdyr

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-09 14:00

> jeg skelner blot, fordi jeg er et skide politisk
> foreningsdyr
>
> M.

Ups - forkert kommatering, undskyld

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-09 16:23

Ikke fordi jeg er sur over at betale skat. Det er fint med mig, at vi
lever i et velfærdssamfund, hvor alle har lige adgang til uddannelse,
lægehjælp osv. Jeg kan bare ikke lade være med at lægge det hele sammen
og se på bundlinien. I sidste ende går pengene i statskassen, og så kan
de for min skyld kalde det, hvad de vil.
Fidusen ved arbejdsmarkedsbidraget (for staten) er jo, at man
ikke kan fradrage noget i det. På den måde er det jo reelt større, end
en tilsvarende procentdel trukket som almindelig skat. De forsøger jo
hele tiden at dreje den lidt, så vi kommer til at betale mere uden at
opdage det. De siger jo også, at vi har skattestop. Til gengæld fjerner
de ydelser som f.eks. hjemtransport ved sygdom i udlandet. Man er derfor
nødt til at sikre sig på anden vis, når man er på ferie. For mig er det
altså en øget udgift, samtidig med staten sparer penge. Så har man jo
ikke meget ud af skattestoppet, når man alligevel ender med at have
øgede udgifter.

> Ups - forkert kommatering, undskyld

Er det mig, der er blind? Hvad er der galt med kommaerne?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-09 19:20

> [...]
> og se på bundlinien. I sidste ende går pengene i statskassen, og så kan
> de for min skyld kalde det, hvad de vil.

Enig.

> Fidusen ved arbejdsmarkedsbidraget (for staten) er jo, at man
> ikke kan fradrage noget i det. På den måde er det jo reelt større, end
> en tilsvarende procentdel trukket som almindelig skat.

Ja, det er rigtigt godt gået, ikke sandt? Tænk, at en skide
socialdemokrat kunne tænke så kapitalistisk

> [...]
> altså en øget udgift, samtidig med staten sparer penge. Så har man jo
> ikke meget ud af skattestoppet, når man alligevel ender med at have

Jo, men det er jo netop hele pointen med Venstreideologien: Intet til
staten - klar dig selv. Og det går da fremad

> Er det mig, der er blind? Hvad er der galt med kommaerne?

Kommaet skal ikke være efter "blot", men efter "skelner"

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-09 21:01

> Jo, men det er jo netop hele pointen med Venstreideologien: Intet til
> staten - klar dig selv. Og det går da fremad

Men betaler vi så mindre til staten? Det gør vi måske? Det er jo svært
for mig at vurdere, for min løn har jo ændret sig meget de sidste 20 år.
Det er jo kun, hvis ens løn har vært konstant, man kan vurdere, om
skattetrykket har ændret sig. Jeg har jo været så heldig, at min løn er
steget, fra jeg var studerende, til jeg nu nærmest er kommet så højt,
jeg kan indenfor min karriere. Derfor er mit skattetryk jo steget, fordi
mere og mere af min løn har ligget, hvor der er mellem- og topskat.

> Kommaet skal ikke være efter "blot", men efter "skelner"

Det kommer vel an på, om du blot skelner, eller om du blot er en skide
socialdemokrat, eller hvad det nu var, du skrev
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 03-05-09 07:35

> [...]
>
> Det kommer vel an på, om du blot skelner, eller om du blot er en skide
> socialdemokrat, eller hvad det nu var, du skrev

Nu bliver de altså sure, ovre i dk.politik!
Tænk at man kan diskutere politik, /uden/ at blive hysteriske eller sure
på hinanden!
--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-09 07:49

Steen skrev:

> Nu bliver de altså sure, ovre i dk.politik!
> Tænk at man kan diskutere politik, /uden/ at blive hysteriske eller sure
> på hinanden!

Er det principielt ikke tegnsætning der diskuteres :)

Jeg tror i øvrigt at hvis dk.politik fik Mac skændtes de også meget mindre!

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-09 08:24

> Er det principielt ikke tegnsætning der diskuteres :)

> Jeg tror i øvrigt at hvis dk.politik fik Mac skændtes de også meget mindre!

Hail, my man ) - skal jeg også til at abonnere på dk.politik?
Hmm....tænke, knase, prøver måske?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-09 09:03

Morten Lind skrev:

> Hail, my man ) - skal jeg også til at abonnere på dk.politik?
> Hmm....tænke, knase, prøver måske?

Prøv du at diskutere lidt med fx Arne Wilstrup. Så vil du opdage hvor
stokkonservativ du EGENTLIG er :)

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-09 09:49

> Prøv du at diskutere lidt med fx Arne Wilstrup. Så vil du opdage hvor
> stokkonservativ du EGENTLIG er :)

Jeg er da bare helt almindelig konservativ(tror jeg nok), men jeg vil da
se på sagen

Hvem er Arne Wilstrup? Bare én i dk.politik?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-09 09:55

Morten Lind skrev:

> Jeg er da bare helt almindelig konservativ(tror jeg nok), men jeg vil da
> se på sagen
>
> Hvem er Arne Wilstrup? Bare én i dk.politik?

Jeg synes du skal gå ind i diskussionsforummet helt uden forudfattede
meninger - så det fortæller jeg dig senere :)

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-09 16:27

> Jeg synes du skal gå ind i diskussionsforummet helt uden forudfattede
> meninger - så det fortæller jeg dig senere :)

Godt, så - som I siger.....(efter aftensmaden).

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-09 08:20

> Nu bliver de altså sure, ovre i dk.politik!
> Tænk at man kan diskutere politik, /uden/ at blive hysteriske eller sure
> på hinanden!

Ja, det er skønt, ikke sandt?

M.

Fra : N/A

Dato : 19-04-09 12:15

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-04-09 18:37

On Tue, 28 Apr 2009 19:29:45 +0200, Morten wrote:

> Du har nok ret - jeg følger ikke så meget med i priserne - jeg vil blot
> gerne beholde min fastnettelefon. Jeg mener at huske, at abonnementet
> koster kr.: 85,- om måneden(?).

Det er nok et stykke tid siden; priserne ligger mellem 134 kr. og 214
kr. per måned, jvnf:

* http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tel_fn_pv

Mvh.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 19:08

> [...]

> Mvh.

Ja - det er noget siden, jeg har set efter, kr.: 134,-/mdl. i rent

Så taler jeg for gennemsnitlig kr.: 250,-/300,- månedligt(jeg ringer til
mange mobiltelefoner).

En fast IP-adresse til kr.: 50,-/mdl. /DET/ er godt nok steget - det
kostede kr.: 10,-/mdl. for ti år siden.

2 stks. ekstraservices til 23,50 kr./mdl.

ADSL 10/1 Mbit/s til kr.: 444,-/mdl.

Så jeg betaler i snit ca. kr.: 800,-/mdl. til TDC, og derudover kr.:
400,-/mdl. til Telia for et iPhoneabonnement, som jeg ikke udnytter til
fulde. Måske 20%?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 19:50

> [...]
>
> 2 stks. ekstraservices til 23,50 kr./mdl.
>
> ADSL 10/1 Mbit/s til kr.: 444,-/mdl.

> Så jeg betaler i snit ca. kr.: 800,-/mdl. til TDC,

Med FullRAte får du det samme til 249 kroner/måned. Jeg ved dog ikke
hvilke ekstraservices du taler om.

For 30 kroner om måneden får du i øvrigt flatrate til indenlandske
telefoner, eksklusiv mobil ot 70-numre. Og så slipper du altså for at
betale for dit forbrug.

Du kan også få dit telefonnummer flyttet med over til fullrate.

> og derudover kr.: 400,-/mdl. til Telia for et iPhoneabonnement, som jeg
> ikke udnytter til fulde. Måske 20%?

Du kan som mig gå ned på 149 om måneden, men så skal du også betale for
forbrug af sms'er og mobiltelefoni. Der følger download på 10GB om
måneden med; det er næsten umuligt at nå så højt op. Surf Basic.

Andre firmaer som 3 og Sonofon har andre tilbud, der nok kan være værd
at overveje. Når du betaler 399 om måneden for et iOn-abonnement er det
jo netop fordi du ikke længere er bundet til Telia, og uden videre kan
få din iPhone låst op. Noget der bliver endnu mere interessant når
iPhone med iPhone OS 3.0 bliver i stand til at fungere som 3G modem til
MacBook'en. Det er op til den enkelte udbyder at åbne op for muligheden,
og Telia har endnu ikke taget stilling i dette spørgsmål.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 19-04-09 12:15

Fra : Steen

Dato : 17-04-09 11:52

On 2009-04-07 21:13:11 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Du henvender dig til Telia, der formedelst 500 kroner låser den op.

Sonofon (som den er købt hos) har en ualmindelig kringlet måde at gribe
det an på:

"Hvis telefonen skal låses op skal personen, som du har købt den af
kontakte os. Han skal have sit eget SIM-kort den iPhone, når den skal
låses op. Derefter skal hans SIM-kort og iPhone tilkobles iTunes, for
derefter at kunne bruge dit SIM-kort i telefonen"

Det virker jo så åndsvagt, at det næste burde være ulovligt.

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-09 16:31

> [...]

> derefter at kunne bruge dit SIM-kort i telefonen"
>
> Det virker jo så åndsvagt, at det næste burde være ulovligt.

Øh - er det ikke rimeligt naturligt, at sælgeren har sørget for, at
telefonen er låst op? Ellers sælges den vel ikke i fri handel?

Jeg synes, det virker rimeligt logisk.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-09 10:13

> [...]

> derefter at kunne bruge dit SIM-kort i telefonen"
>
> Det virker jo så åndsvagt, at det næste burde være ulovligt.

Sådan gjorde Telia det faktisk også hos mig. Man gendanner derefter
operativsystemet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 18-04-09 12:16

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Sådan gjorde Telia det faktisk også hos mig. Man gendanner derefter
> operativsystemet.

Dvs at alle indstillinger og musik/billeder skal læses ind igen?

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-09 13:25

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Dvs at alle indstillinger og musik/billeder skal læses ind igen?

Og ikke mindst alle programmer, ja. Jeg tog ikke tid på det, men i alt
tog det mindst en time. Måske tre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 18-04-09 16:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og ikke mindst alle programmer, ja. Jeg tog ikke tid på det, men i alt
> tog det mindst en time. Måske tre.

Hm! så skal jeg vist ikke lige smide min apps ud, på computeren endnu

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-09 20:54

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Hm! så skal jeg vist ikke lige smide min apps ud, på computeren endnu

Når du synkroniserer op til iTunes bliver dine programmer automatisk
også synkroniseret; de befinder sig altså på Mac'en i et format, så når
du har geninstalleret systemet [og fået iPhone låst op], så
reinstalleres programmerne igen.

Det eneste problem er at programmerne ikke længe på home-skærmene ligger
i samme orden som før. I stedet ligger de i alfabetisk orden, og med
fem home-skærme, som jeg kører med, så kan det være lidt besværligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-09 18:16

Per Rønne skrev:

> Og ikke mindst alle programmer, ja. Jeg tog ikke tid på det, men i alt
> tog det mindst en time. Måske tre.

Tjah, USB 2 kan jo hælde cirka 30 Mb/s over i medvind og ned af bakke,
så det burde ikke tage så længe :) Kan du ikke lige prøve igen og så
måle tiden?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 07-04-09 20:32

Steen wrote:
> Jeg har fået tilbudt en iPhone, som jeg selv skal få låst op.
> Den er ca. 14 dage gammel - og vistnok låst til Telia/Sonofon.
>
> Hvordan får jeg krabaten låst op?

Jeg har kun erfaring med at jailbreake, men værktøjerne kommer samme
sted fra: http://blog.iphone-dev.org/

Hvis telefonen er 'for' ny, kan baseband softwaren være opdateret til
seneste version. I så fald kan du, så vidt jeg forstår, ikke selv låse
telefonen op og må betale Telia eller andre de 500,- det koster.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-04-09 07:28

On Apr 8, 1:03 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det vil jeg tro. Men s vil man jo kun kunne bruge den som en kombineret
> mobiltelefon og iPod Touch. 3G-underst ttelsen er for mig helt
> essentiel.

Hvorfor er 3G så vigtigt for dig? Jeg har haft min iPhone to-tre ugers
tid nu, og jeg har slået både 3G og WiFi fra for at forlænge
batteritiden. Selv når jeg bruger telefonen herhjemme, kører jeg på
Edge. Jeg bør nok tilføje, at jeg ikke har købt telefonen for at bruge
den som telefon -- faktisk ringer jeg så godt som aldrig til nogen.
Bruger altid email og til nøds SMS.

--
Michael Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-09 16:07

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Edge. Jeg bør nok tilføje, at jeg ikke har købt telefonen for at bruge
> den som telefon -- faktisk ringer jeg så godt som aldrig til nogen.

Jeg bruger den til en masse i forbindelse med nettet, især med
programmet Wiki Mobile, men da også vejrudsigten mv.

Telefon og sms er noget af det mindste, så der er fortrinsvist opslag i
leksika [wikipedia], ordbogsopslag, regnemaskine - og så lige nyheder

Jeg kan sagtens få min iPhone til at holde hele dagen, og sætter den til
genopladning om natten, på mit natburd.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 18-04-09 16:25

> [...]

> Edge. Jeg bør nok tilføje, at jeg ikke har købt telefonen for at bruge
> den som telefon -- faktisk ringer jeg så godt som aldrig til nogen.

Jeg bruger 90% af tiden wifi.
Alt i alt er man jo hjemme en stor del af døgnet, så der kan jeg lige så
godt hoppe på det trådløse netværk. Jeg har lige ringet via Skype - om
det er billigere end på det mobile netværk har jeg ingen anelse om

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-09 20:54

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg bruger 90% af tiden wifi.

Ditto.

> Alt i alt er man jo hjemme en stor del af døgnet, så der kan jeg lige så
> godt hoppe på det trådløse netværk.

Det sker normalt helt automatisk, og så burde 3G-forbindelsen jo også
automatisk være slået fra.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-04-09 12:15

Michael Knudsen wrote:
> Hvorfor er 3G så vigtigt for dig? Jeg har haft min iPhone to-tre ugers
> tid nu, og jeg har slået både 3G og WiFi fra for at forlænge
> batteritiden. Selv når jeg bruger telefonen herhjemme, kører jeg på

Slå frisk både wifi og 3G til igen. Min egen erfaring er at den HELT
store strømsluger er skærmen. Hvis brightness er banket helt i bund
holder batteriet /meget/ længere. Wifi og 3G napper - med mit brug -
ikke nær så meget strøm.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-04-09 20:09

On Tue, 28 Apr 2009 20:49:47 +0200, Per wrote:

> Hvad er de ekstra 10 kroner for?

En fast IP-adresse, som Morten Lind skrev han betalte for hos TDC.

Mvh.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-09 10:19

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> En fast IP-adresse, som Morten Lind skrev han betalte for hos TDC.

Jeg kan ikke se den valgmulighed nogetsteds på fullrate.dk, og kører i
praksis alligevel med fast ip-adresse, idet denne kun ændres med års
mellemrum, og altid først efter advisering.

Uden betaling af de ekstra 10 kroner du omtaler.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-04-09 13:41

Per Rønne wrote:
> Jeg kan ikke se den valgmulighed nogetsteds på fullrate.dk, og kører i
> praksis alligevel med fast ip-adresse, idet denne kun ændres med års
> mellemrum, og altid først efter advisering.

Men det er ikke en fast ip ;)

> Uden betaling af de ekstra 10 kroner du omtaler.

Du skal skrive til Fullrates support, hvis du vil ha' en fast ip. Mener
prisen er 10,-/md. Desværre har de ikke support for rdns. Det sucks.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 15:53

> Du skal skrive til Fullrates support, hvis du vil ha' en fast ip. Mener
> prisen er 10,-/md. Desværre har de ikke support for rdns. Det sucks.

He, he - man får, hvad man betaler for

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-09 18:27

> Men det er ikke en fast ip ;)

Min IP-adresse er ændret én gang i løbet af de måske fire år, jeg har
haft FullRate.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_DNS_lookup> ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-04-09 21:33

Per Rønne wrote:

> Min IP-adresse er ændret én gang i løbet af de måske fire år, jeg har
> haft FullRate.

Ja ændret, ikke uændret...

> <http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_DNS_lookup> ?

Ja nemlig.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 15:51

> Jeg kan ikke se den valgmulighed nogetsteds på fullrate.dk, og kører i
> praksis alligevel med fast ip-adresse, idet denne kun ændres med års
> mellemrum, og altid først efter advisering.

Hvis du ikke betaler for en fast IP-adresse, /har/ du ikke en fast
IP-adresse.

M.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-04-09 20:14

On Tue, 28 Apr 2009 20:56:17 +0200, Morten wrote:

> Ja da - min er, i hvert fald. Men måske snarere over tyve år.

"Skatten er halveret over de sidste 10 år" er et væsentligt anderledes
udsagn end "Jeg betaler halvt så mange kroner i skat i forhold til for
20 år siden".

> Er det fair at skyde mig i skoene, at jeg prøver at score points, fordi
> jeg har en holdning?

Det kan være det ikke er dit mål, men det er sådan det ser ud for mig,
når jeg læser med. Beklager.

> Men du har ret - jeg er "forbløffende" ligeglad med penge. Jeg har en
> arbejdsindtægt, og jeg bruger ikke mere end den.

Samme her.

På den anden side virker det for mig lidt overflødigt at sende flere
penge i TDCs ejeres retning end strengt nødvendigt.

Ihvertfald virker det ikke rigtigt som noget at være arbejderstolt af

Mvh.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 20:28

> "Skatten er halveret over de sidste 10 år" er et væsentligt anderledes
> udsagn end "Jeg betaler halvt så mange kroner i skat i forhold til for
> 20 år siden".

Ja, jeg lader mig ofte rive med, og tænker først, når feed-back´en er
der , men skatten er markant sat ned under den borgerlige regering.

> Det kan være det ikke er dit mål, men det er sådan det ser ud for mig,
> når jeg læser med. Beklager.

Det er /ikke/ mit mål, men OK, måske skal jeg formulere mig mere
nuanceret. Jeg /er/ opmærksom på, at jeg er bombastisk /og/ firkantet

> Samme her.

> På den anden side virker det for mig lidt overflødigt at sende flere
> penge i TDCs ejeres retning end strengt nødvendigt.

Joeh - men som svaret andetsteds til Thorbjørn, jeg er også doven

> Ihvertfald virker det ikke rigtigt som noget at være arbejderstolt af

Enig - lidt arrogant, ikke sandt, men da jeg hverken ejer fast ejendom
eller har megaudgifter til luksus, biler, rejser eller andet, tillader
jeg mig den luksus at gøre, hvad der passer mig

> Mvh.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 21:42

Hej Morten,

> Ja, jeg lader mig ofte rive med, og tænker først, når feed-back´en er
> der , men skatten er markant sat ned under den borgerlige regering.

Ifølge skatteministeriets hjemmeside er skattetrykket faldet fra 48,6% i
2001 og til 47,6% i 2008. Om en sænkning af skatten på 2% (1
procentpoint) er markant eller ej... det afhænger jo nok af øjnene, der ser.

Der ligger desværre ikke så vidt jeg kunne finde en prognose for
skattetrykket i 2009 efter den ny skattereform og med finanskrisen
indregnet.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 16:04

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
>
> Der ligger desværre ikke så vidt jeg kunne finde en prognose for
> skattetrykket i 2009 efter den ny skattereform og med finanskrisen

Tak for indsatsen , jeg var for hurtig, men øvelsen skal tilbage til
1987 og lønstigningerne de seneste otte, ni år skal indregnes - det var
/dét/, der var pointen.

M.

Fra : N/A

Dato : 20-04-09 08:18

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-04-09 19:36

On Tue, 28 Apr 2009 20:11:09 +0200, Morten wrote:

> Okay - samme hastigheder og samme oppetid?

Jeg var ADSL-kunde hos TDC fra 1998-2006, derefter Fullrate-kunde.

Jeg har ikke bemærket nogen forskel, men jeg har heller aldrig haft
nogle voldsomme problemer - det varierer sikkert.

(Fornylig har TDC jo købt Fullrate, så det bliver spændende at se
hvordan det fortsætter).

Mvh.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 20:02

> [...]
> nogle voldsomme problemer - det varierer sikkert.
>
> (Fornylig har TDC jo købt Fullrate, så det bliver spændende at se

Tak

M.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-04-09 18:59

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> writes:

> Tjah, USB 2 kan jo hælde cirka 30 Mb/s over i medvind og ned af bakke,
> så det burde ikke tage så længe :) Kan du ikke lige prøve igen og så
> måle tiden?

Det er selvfølgeligt rigtigt nok, at USB2 kan trække op til 480Mbps,
men der sidder jo altså også noget elektronik på den anden side af
kablet, og sådan noget som mobiltelefoner trækker sjældent så meget
fra, at man opnår noget der blot minder om 30 MB/sek.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-09 19:37

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> [...]
> kablet, og sådan noget som mobiltelefoner trækker sjældent så meget
> fra, at man opnår noget der blot minder om 30 MB/sek.

Nu er det jo ikke bare "en mobil" men en iPhone, og SÅ er det sikkert
anderledes.

Herudover skal du ikke forstyrre mine sabotageforsøg med noget så
kedeligt som facts :((

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-09 20:54

> Nu er det jo ikke bare "en mobil" men en iPhone, og SÅ er det sikkert
> anderledes.
>
> Herudover skal du ikke forstyrre mine sabotageforsøg med noget så
> kedeligt som facts :((

Ha!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-09 01:23

On 2009-04-18 19:59:04 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> said:

> [...]
> kablet, og sådan noget som mobiltelefoner trækker sjældent så meget
> fra, at man opnår noget der blot minder om 30 MB/sek.

En Blackberry kommer meget tæt på :) Den klart hurtigste SD micro
reader jeg har prøvet.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-04-09 15:19

On Apr 18, 9:54 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det sker normalt helt automatisk, og så burde 3G-forbindelsen jo også
> automatisk være slået fra.

Hvorfor? Kan den ikke stadig bruges til andet end data?

--
Michael Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 19-04-09 08:33

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Hvorfor? Kan den ikke stadig bruges til andet end data?

Mig bekendt er der kun tale om en dataforbindelse - i lighed med EDGE.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-04-09 02:22

On Apr 19, 9:32 am, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Mig bekendt er der kun tale om en dataforbindelse - i lighed med EDGE.

Regner du telefoni for data, eller kører det over noget helt tredje?
Jeg har absolut ingen forstand på den slags.

--
Michael Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 19-04-09 14:50

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Regner du telefoni for data, eller kører det over noget helt tredje?
> Jeg har absolut ingen forstand på den slags.

Jeg regner ikke telefoni som data, og min gamle Nokia kan da heller ikke
hverken bruge e-mail eller kontakte websites.

Den kan bruges til sms og til at tale i.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 19-04-09 12:15

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-04-09 23:02

On Apr 19, 1:14 pm, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> [...]
> store strømsluger er skærmen. Hvis brightness er banket helt i bund
> holder batteriet /meget/ længere. Wifi og 3G napper - med mit brug -

Jeg gjorde lige forsøget, først med kun 3G slået til, og det ser
faktisk tåleligt ud. Værre ser det ud med WiFi. Hertil morgen var jeg
chokeret over at se, hvor meget batteri jeg havde mistet i løbet af
natten.

Måske skyldes det, at jeg bruger push og fetch (15 min), men det vil
jeg ikke ændre på. Så hellere leve uden WiFi.

--
Michael Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-04-09 08:18

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> faktisk tåleligt ud. Værre ser det ud med WiFi. Hertil morgen var jeg
> chokeret over at se, hvor meget batteri jeg havde mistet i løbet af

Hvor meget er 'meget'? Min telefon bruger nærmest ingen strøm ved at
ligge natten over.

> Måske skyldes det, at jeg bruger push og fetch (15 min), men det vil
> jeg ikke ændre på. Så hellere leve uden WiFi.

Jeg bruger pt. ikke push, men kun fetch (og med et kvarters interval).

Det undrer mig, hvis din telefon dræner sig selv. Ved du om man kan se
den procentvise opladning af batteriet? Jeg vil gerne prøve at holde øje
med, hvor mange procent af batteriet min telefon bruger i løbet af en
nat, men det virker lidt useriøst at afgøre det ved at måle, hvor 'fuld'
batteriindikatoren er ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-09 12:29

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Værre ser det ud med WiFi. Hertil morgen var jeg chokeret over at se, hvor
> meget batteri jeg havde mistet i løbet af natten.

Om natten lader man sin iPhone op ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-04-09 14:09

On Wed, 29 Apr 2009 11:19:26 +0200, Per wrote:

> Jeg kan ikke se den valgmulighed nogetsteds på fullrate.dk,

Så kan jeg hjælpe med et link:

* http://www.fullrate.dk/privat/bredbaand/ekstra_ydelser/

Se under "1 offentlig IP-adresse".

> og kører i praksis alligevel med fast ip-adresse, idet denne kun
> ændres med års mellemrum, og altid først efter advisering.

> Uden betaling af de ekstra 10 kroner du omtaler.

Sådan gør jeg også, og sådan gjorde jeg også da jeg var kunde hos TDC.

Men da Morten Lind åbenbart gerne vil betale 50 kr. for denne ydelse hos
TDC tog jeg den også med hos Fullrate for sammenlignelighedens skyld.

Den eneste grund til at betale den 10'er er i mine øjne hvis man gerne
vil undgå at routeren fra Fullrate skal NAT'e for én (det er den ikke
synderligt velegnet til) og hellere bare vil have pakkerne direkte
videre til eget udstyr.

Mvh.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 15:54

> [...]

> vil undgå at routeren fra Fullrate skal NAT'e for én (det er den ikke
> synderligt velegnet til) og hellere bare vil have pakkerne direkte

Eller have lyst til at serve?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 16:38

Morten Lind skrev:

> Eller have lyst til at serve?

Man kan komme rigtigt langt hvis rutteren er UPnP kompatibel - så kan
man selv prikke de nødvendige huller ud :)

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 17:15

> Man kan komme rigtigt langt hvis rutteren er UPnP kompatibel - så kan
> man selv prikke de nødvendige huller ud :)

Øhh....hvorfor tror TRA, MRK, PR og andre altid, at resten af verden
interesserer sig for lige præcis /deres/ minimale del af universet?

UPnP: Forklar og udtryk dig på dansk, tak

Prikke huller....stramajbroderi.....????

M., der overvejer at foreslå en UNIX/Linux/Mac gruppe, hvor nørderne kan
boltre sig, så vi andre almindelige mennesker kan hygge os i fred for
tåbelige ikkeidentificerbare forkortelser og utrygge Harry Potter
kommandoer. (Driller blot - kan jo ikke undvære Jer ).

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 18:45

Morten Lind skrev:

> Øhh....hvorfor tror TRA, MRK, PR og andre altid, at resten af verden
> interesserer sig for lige præcis /deres/ minimale del af universet?

(sagde manden der bobler over med diverse arbejdskampslogans når han
ikke lige koncentrerer sig

Fordi vi har en Mac :D

Tag det som en kompliment - vi tiltror dig og alle de andre skribenter
en minimal teknisk indsigt

> UPnP: Forklar og udtryk dig på dansk, tak

En Microsoft standard til at håndtere diverse eksterne dimser - står for
Universal Plug aNd Play - som i dette tilfælde tillader en vilkårlig PC
at håndtere din hjemmerouter (det ved du godt hvad er, ikke?).

Helt konkret at fortælle den at _INDGÅENDE_ og uopfordret trafik skal gå
til den sæl. Det kan fx bruges til at sige at indgående trafik til port
80 skal gå videre til din yndlingsmac, så man kan tilgå den ude fra
resten af verden.

Det prikker med andre ord hul i din brandmur.

> Prikke huller....stramajbroderi.....????

Glemte lige din fortid som frontkæmper i husmoderforeningen.

> [...]
> tåbelige ikkeidentificerbare forkortelser og utrygge Harry Potter
> kommandoer. (Driller blot - kan jo ikke undvære Jer ).

Den har vi skam. Den hedder dk.edb.system.unix, men det er ikke for
folk med terminal.app-forskrækkelse. Ting skal ubetinget kunne gøres
uden brug af mus, og helst uden at der er nogen i nærheden...

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-09 00:53

> [...]

> resten af verden.

> Det prikker med andre ord hul i din brandmur.

Nåeh, ikke andet - tak

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-09 18:27

> [...]

> vil undgå at routeren fra Fullrate skal NAT'e for én (det er den ikke
> synderligt velegnet til) og hellere bare vil have pakkerne direkte

OK, det er én bestemt maskine der får dette offentlige, faste IP-nummer.
Jeg kan sagtens klare med års mellemrum lige at ændre på min opsætning
hos DanDomain. Så mit domæne stadig korrekt peger mod mig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-09 01:49

On Apr 20, 9:17 am, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> Hvor meget er 'meget'? Min telefon bruger nærmest ingen strøm ved at
> ligge natten over.

Minimum "to streger". Desværre er det, som du også påpeger, temmeligt
svært at holde præcist øje med. Måske findes der en app, som kan vise
den procentvise opladning, men jeg har endnu ikke tjekket.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-09 09:01

> [...]

> svært at holde præcist øje med. Måske findes der en app, som kan vise
> den procentvise opladning, men jeg har endnu ikke tjekket.

Det er "rygtet" at det kommer i 3.0 ...

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-09 13:14

On Apr 20, 1:29 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Om natten lader man sin iPhone op ...

Jeg bruger den som vækkeur, og der er ikke en stikkontakt ved siden af
min seng -- desuden jeg vil naturligvis ikke skulle tvinges ud af
sengen for at sætte alarmen på snooze, så jeg kan sove videre .

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-09 22:47

> [...]

> min seng -- desuden jeg vil naturligvis ikke skulle tvinges ud af
> sengen for at sætte alarmen på snooze, så jeg kan sove videre .

Genopfrisk lige min hukommelse: Hvad er det nu lige formålet er med at
sætte et vækkeur til at ringe?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-04-09 23:05

Henrik Münster skrev:

> Genopfrisk lige min hukommelse: Hvad er det nu lige formålet er med at
> sætte et vækkeur til at ringe?

Godt spørgsmål. Et modspørgsmål: Hvis du nu satte et æggeur til at
ringe, blev fruen så æggende?

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-09 23:21

Så trækker man en ledning en sådan, og får sat en stikdåse sat op ved
sengen .

.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 13:03

Ikke nødvendigt - iPhone holder minimum fire døgn ved almindelig brug

> Genopfrisk lige min hukommelse: Hvad er det nu lige formålet er med at
> sætte et vækkeur til at ringe?

Med ro, regelmæssighed og renlighed er et vækkeur overflødigt

(Rolig nu - jeg driller ).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-09 20:49

> Ikke nødvendigt - iPhone holder minimum fire døgn ved almindelig brug

Hvis du slukket for wifi, bluetooth, 3G, og push mail så ja ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-04-09 22:14

> Hvis du slukket for wifi, bluetooth, 3G, og push mail så ja ...

Nu må I ikke overse, når Morten Lind er sarkastisk. Det var i øvrigt Per
Rønne og ikke mig, der skrev, at man lader sin iPhone op om natten. Jeg
sætter den normalt til min computer om aftenen, og så lader den op der.
Jeg bruger kun sjældent opladeren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-09 22:31

> [...]
> Rønne og ikke mig, der skrev, at man lader sin iPhone op om natten. Jeg
> sætter den normalt til min computer om aftenen, og så lader den op der.

dvs. du har en maskine tændt hele tiden ... det er da ikke ret grønt og
miljøvenligt :)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 26-04-09 08:46

> dvs. du har en maskine tændt hele tiden ... det er da ikke ret grønt og
> miljøvenligt :)
>
> /thomas

Jeg /slukker/ aldrig min maskine - den sover bare om natten - ligesom
mig. Jeg lader min iPhone mens MacBook'en sover
--
Steen
"I'm not anti-social; I'm just not user friendly."

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-09 21:51

Jeg må tilstå, at jeg sjældent slukker den, men lader den stå på
vågeblus. Det er jo en bærbar computer, så den burde være optimeret til
et lavt strømforbrug. Jeg slukker naturligvis opladeren. Hvad angår
opladningen af min iPhone, så sidder jeg normalt ved computeren en stor
del af aftenen. Jeg går naturligvis lidt til og fra, da jeg også har en
familie, men jævnt hen er det der, min computer er i brug. Så benytter
jeg lejligheden til at slutte min iPhone til den. Det passer fint med,
at min iPhone lades op, og der evt. bliver synkroniseret.

> Jeg /slukker/ aldrig min maskine - den sover bare om natten - ligesom
> mig. Jeg lader min iPhone mens MacBook'en sover

Men det kan man da ikke fra en MacBook, vel? Der er ikke strøm på
USB-portene, når en MacBook er på vågeblus.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 27-04-09 12:06

> Men det kan man da ikke fra en MacBook, vel? Der er ikke strøm på
> USB-portene, når en MacBook er på vågeblus.

Jeg ved det faktisk ikke. Det er kun når jeg synkroniserer, at MB'en er
åben, ellers sidder min iPhone bare i dock'en...og MB'en er på vågeblus.

Faktisk er der noget ved dock'en der irriterer - når min iPhone kobles
direkte til MB, starter iTunes automatisk op, og synkroniserer.

Når iPhone sidder i dock'en - der er tilsluttet MB - skal jeg manuelt
starte iTunes, for at synkronisere
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-09 11:24

> Jeg ved det faktisk ikke. Det er kun når jeg synkroniserer, at MB'en er
> åben, ellers sidder min iPhone bare i dock'en...og MB'en er på vågeblus.

Jeg lader også ofte min sidde i om aftenen og natten. Jeg vækker tit
computeren om morgenen for lige at se, om der er sket noget. Den burde
nu ikke lade, mens en bærbar Mac er på vågeblus.

> [...]
> direkte til MB, starter iTunes automatisk op, og synkroniserer.
>
> Når iPhone sidder i dock'en - der er tilsluttet MB - skal jeg manuelt

Hos mig gør det ingen forskel, om jeg bruge dock eller ej. Det vil altså
sige, at når du sætter iPhone i Dock'en, så sker der ingenting? Kommer
ladesymbolet frem på skærmen? Vågner computeren, hvis den var på
vågeblus?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 28-04-09 12:59

> [...]
> sige, at når du sætter iPhone i Dock'en, så sker der ingenting? Kommer
> ladesymbolet frem på skærmen? Vågner computeren, hvis den var på

Der sker absolut ingenting, hvis jeg bare sætter min iPhone i docken.
Om computeren vågner, vil jeg lige lade komme an på en prøve
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 28-04-09 17:34

> Der sker absolut ingenting, hvis jeg bare sætter min iPhone i docken.
> Om computeren vågner, vil jeg lige lade komme an på en prøve

Jeg korrigerer lige mig selv.
Når dock er tilsluttet MB, og iPhone placeres i docken, synkroniseres
automatisk. Noget andet er, hvis jeg har iPhone stående i docken (og
denne ikke er tilsluttet MB). Sætter jeg så docken til MB, synkroniseres
ikke! Jeg skal selv åbne iTunes, før der sker noget
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:08

> [...]

> denne ikke er tilsluttet MB). Sætter jeg så docken til MB, synkroniseres
> ikke! Jeg skal selv åbne iTunes, før der sker noget

Nåååh! Det har jeg godt nok aldrig prøvet. Kan du ikke bare lade være
med det? Der er vel ikke meget grund til at have en iPhone stående i en
dock, der ikke er sluttet til.
Nå, ok, jeg kan jo lige så godt prøve det. Jeg trak stikket ud
af mit LED Cinema Display, mens iPhone sad i dock'en. Det fik iPhone til
at vise startskærmen. Da den var slukket igen, satter jeg stikket i. Den
gik straks i gang med at synkronisere. Så det virker altså hos mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-04-09 08:08

> [...]

> denne ikke er tilsluttet MB). Sætter jeg så docken til MB, synkroniseres
> ikke! Jeg skal selv åbne iTunes, før der sker noget

Bare en tanke: Du husker at skubbe iPhonen ud ved normalt brug?

Og gad vide om ikke netop SMC ville hjælpe dig også.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 29-04-09 12:21

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Bare en tanke: Du husker at skubbe iPhonen ud ved normalt brug?

Jeps

> Og gad vide om ikke netop SMC ville hjælpe dig også.

Øh, SMC? -- Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 20:17

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeps

Det gør jeg da aldrig. Hvornår er det blevet nødvendigt? Der står: "OK
at afbryde". Det betyder vel, at man kan tage telefonen fra.

> Øh, SMC?

Skandinavisk Motor Compagni.

<http://www.smc-biler.dk/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-04-09 21:33

> Det gør jeg da aldrig. Hvornår er det blevet nødvendigt? Der står: "OK
> at afbryde". Det betyder vel, at man kan tage telefonen fra.

> Skandinavisk Motor Compagni.
>
> <http://www.smc-biler.dk/>

Der mangler fire smileys på den bil.

Prøv at køre herhen i stedet:

<http://support.apple.com/kb/HT1411?viewlocale=da_DK>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 30-04-09 14:12

> Der mangler fire smileys på den bil.
>
> Prøv at køre herhen i stedet:
>
> <http://support.apple.com/kb/HT1411?viewlocale=da_DK>

Aha - først lidt humor, og så den ægte vare.
Man takker mange gange for oplysningen.
Pudsigt nok er der gået helt ged i iPhone/MacBook synkroniseringen.
Nu synkroniseres kun iPhoto - iTunes rører sig ikke ud af flækken...før
den får et hjælpende klik. Nå, det er da til at leve med
--
Steen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-04-09 12:22

Steen wrote:
> Når iPhone sidder i dock'en - der er tilsluttet MB - skal jeg manuelt
> starte iTunes, for at synkronisere

Er den sluttet direkte til MB'en eller via en hub?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Steen

Dato : 28-04-09 12:59

> Er den sluttet direkte til MB'en eller via en hub?

Docken er tilsluttet MB direkte med det kabel der fulgte med iPhonen
--
Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 13:20

> Hvis du slukket for wifi, bluetooth, 3G, og push mail så ja ...

> /thomas

WiFi, Bluetooth, 3G slået til - Push slået fra.

Gennemsnitlig 1,5 minutters udgående opkald dagligt - gennemsnitlig tre
minutters indgående opkald dagligt - gennemsnitlig 2 sendte og 2
modtagne smæsser dagligt - gennemsnitlig 0,9 MB dagligt hentet -
gennemsnitlig 0,04 MB dagligt sendt.

Fra fuld opladning til "rød markering": fire døgn+.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-09 13:26

> [...]
> gennemsnitlig 0,04 MB dagligt sendt.
>
> Fra fuld opladning til "rød markering": fire døgn+.

det er jo ikke "almindeligt brug" ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-04-09 13:27

Thomas von Hassel skrev den 27-04-2009 14:25:

> det er jo ikke "almindeligt brug" ;)

Tror Morten er for nærig til at have den tændt når han ringer til
kæresten :D

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 15:36

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> [...]

Hvem definerer "almindeligt brug"? Man skal vel også passe sit arbejde,
eller hvad?

Jeg bruger den helt almindeligt - jeg er da en rimelig almindelig bruger
af en mobiltelefon - jeg /hader/ mobiltelefoner. De har det med at
ringe, når man enten er på lokum, kører bil eller er i bad/vasker hænder

Derudover har jeg også en arbejdsgiverbetalt mobiltelefon, som bruges
noget mere, og i min sommerresidens har jeg en fastnettelefon, som jeg
bruger, når jeg er dér.

> Tror Morten er for nærig til at have den tændt når han ringer til
> kæresten :D

Tsk, den har kun været slukket én gang i løbet af ni måneder

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-09 15:40

> Hvem definerer "almindeligt brug"? Man skal vel også passe sit arbejde,
> eller hvad?

Alm. brug når du har en iPhone involverer som regel noget mere web og
mail forbrug. Og evt. dimsen rundt i diverse App's.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 16:07

> Alm. brug når du har en iPhone involverer som regel noget mere web og
> mail forbrug. Og evt. dimsen rundt i diverse App's.

> /thomas

Hvorfor er det almindeligt?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-09 19:31

> Hvorfor er det almindeligt?

for en iPhone er det ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 19:35

> for en iPhone er det ...

> /thomas

Nårh, den gør det måske af sig selv Du er s´gu´ en mand af få ord,
det er OK

M.

Fra : Steen

Dato : 27-04-09 16:17

> Hvem definerer "almindeligt brug"? Man skal vel også passe sit arbejde,
> eller hvad?

Skal man DET?
Det kan jeg da ikke, når jeg nu endeligt har fået en iPhone
--
Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 16:21

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Skal man DET?
> Det kan jeg da ikke, når jeg nu endeligt har fået en iPhone

Hæ - godt brølt

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-04-09 16:41

Morten Lind skrev:

> Hæ - godt brølt

Der er også kun ganske få timer til vi går ind i det næste ferieår!
Steen må bare holde ud lidt endnu!!

Fra : Steen

Dato : 27-04-09 17:26

> Der er også kun ganske få timer til vi går ind i det næste ferieår!
> Steen må bare holde ud lidt endnu!!

Helt sikkert - det er lidt på sammen måde som månedslønnen...det skal
bare brændes af hurtigst muligt
--
Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 07:07

> i min sommerresidens har jeg en fastnettelefon, som jeg bruger, når jeg er
> dér.

Har du virkelig brug for en sådan? De eneste i min familie der stadig
kører med fastnettelefon [og uden mobil] fylder da også snartr 80 ... en
alder du trods alt endnu ikke har opnået .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 15:47

> [...]

> kører med fastnettelefon [og uden mobil] fylder da også snartr 80 ... en
> alder du trods alt endnu ikke har opnået .

Brug for er jo relativt - fastnettelefoner er rigtig gode telefoner, god
lyd, god ergonomi, god alting

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 16:34

> Brug for er jo relativt - fastnettelefoner er rigtig gode telefoner, god
> lyd, god ergonomi, god alting

Og hulens dyre ... især i abonnement.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 17:07

> Og hulens dyre ... især i abonnement.

Øhh.....de har da kostet det samme de seneste femogtyve år, og da vi er
blevet rigere, er prisen da ikke afskækkende.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 18:13

Hej,

> Øhh.....de har da kostet det samme de seneste femogtyve år, og da vi er
> blevet rigere, er prisen da ikke afskækkende.

Det kommer vel lidt an på, hvor du køber dit abonnement?

Hvis du køber ved TDC har de sat prisen på fastnet op mange gange alene
de sidste par år:

Medio 2006 satte de prisen på abonnementet op med ca. 8,5%.

Derefter ændrede de således at man skal betale opkaldsafgift uanset om
man kommer igennem eller ej. Samtidigt blev introduceret et gebyr
medmindre du benytter betalingsservice.

Januar 2008 kom der en prisstigning på ca. 4% på abonnementet.

I april 2008 hævede de så samtaleprisen ca. 8% ved overgang fra sekund-
til minut-taksering.

Senest er det prisen på serviceaftalerne på fastnet, som er steget.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 18:23

> [...]

Med min FullRate til 249 kroner om måneden får jeg 10 Mbit/s
internetforbindelse + IP telefoni, hvor jeg dog betaler for forbrug.

Mobiltelefon kan derudover fås ganske billigt; jeg ser da i hvert fald
kontantkort til 100 kroner i Føtex; svjh skal de blot bruges inden for
et halvt år. Langt billigere end Mortens abonnement per måned.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 18:33

> [...]

> kontantkort til 100 kroner i Føtex; svjh skal de blot bruges inden for
> et halvt år. Langt billigere end Mortens abonnement per måned.

Du tror da ikke, jeg kunne finde på at gå i Føtex. Og da slet ikke for
et hamrende, sindssygt dyrt taletidskort.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-04-09 20:21

> [...]

> kontantkort til 100 kroner i Føtex; svjh skal de blot bruges inden for
> et halvt år. Langt billigere end Mortens abonnement per måned.

Fastnet:
Jeg betaler ikke noget i abb. hos Unotel for IP-telefoni.
Så der er kun taksten for forbrug tilbage. 0,10 kr. til fastnet, 1,- kr.
til mobil.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-09 10:19

> [...]

> Jeg betaler ikke noget i abb. hos Unotel for IP-telefoni.
> SÃ¥ der er kun taksten for forbrug tilbage. 0,10 kr. til fastnet, 1,- kr.

IP-telefoni ≠ fastnettelefoni.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-04-09 11:20

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> IP-telefoni ≠ fastnettelefoni.

Du har ret, selvfølgelig. Jeg opdager det ikke i dagligdagen. Man skal
dog købe Unotels dims til det, i stedet for som mig, selv at rode med
indstillingerne.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 15:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> IP-telefoni (underligt tegn) fastnettelefoni.

Siger du /seriøst/, at IP-telefoni virker efter hensigten, altså ligesom
det "rigtige" fastnettelefoni?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-04-09 16:25

> Siger du /seriøst/, at IP-telefoni virker efter hensigten, altså ligesom
> det "rigtige" fastnettelefoni?

Per havde sat et "forskelligt fra" tegn ind. (UTF-8).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 16:38

> Per havde sat et "forskelligt fra" tegn ind. (UTF-8).

Nåh, det bryder "Suppen" sig ikke om

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-09 18:27

> Nåh, det bryder "Suppen" sig ikke om

fuldstændigt korrekt.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 20:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> fuldstændigt korrekt.

Det gør min også. Jeg tror ikke, det er programmet, der synes, det er et
underligt tegn
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 16:37

Morten Lind skrev:

> Siger du /seriøst/, at IP-telefoni virker efter hensigten, altså ligesom
> det "rigtige" fastnettelefoni?

Du bedes venligst men bestemt at opgradere til en nyhedslæser der kan
forstå Unicode :)

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 17:06

> Du bedes venligst men bestemt at opgradere til en nyhedslæser der kan
> forstå Unicode :)

Sig mig: Quoter du ikke temmeligt dårligt?

Suppen kan sagtens se Unicode, men ikke sende, for jeg er jo høflig og
sender i ISO-fidusen, som Per også burde

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-09 18:27

> Sig mig: Quoter du ikke temmeligt dårligt?
>
> Suppen kan sagtens se Unicode, men ikke sende, for jeg er jo høflig og
> sender i ISO-fidusen, som Per også burde

»Suppen« sender automatisk i ISO Latin-1, medmindre det sendte
indeholder MacRoman-tegn, der ikke findes i Latin-1; så sendes
automatisk i unicode ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-09 00:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> »Suppen« sender automatisk i ISO Latin-1, medmindre det sendte
> indeholder MacRoman-tegn, der ikke findes i Latin-1; så sendes
> automatisk i unicode ...

Nå, det gør min ikke. Selvom jeg trykker Send alligevel ved
advarselsdialogen om Underlige tegn, bliver indlægget i udgående, indtil
jeg fjerner det underlige tegn

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-04-09 04:12

> Nå, det gør min ikke. Selvom jeg trykker Send alligevel ved
> advarselsdialogen om Underlige tegn, bliver indlægget i udgående, indtil
> jeg fjerner det underlige tegn

Det forstår jeg ikke - måske skulle du opdatere din Suppe?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-09 13:53

> Det forstår jeg ikke - måske skulle du opdatere din Suppe?

Øhh..MacSOUP v.2.8.2 - mage til din???

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-04-09 14:44

> Øhh..MacSOUP v.2.8.2 - mage til din???

Så kan du også sende unicode-tegn, hvis du vælger at gøre det. MacSOUP
spørger nemlig ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-04-09 15:09

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så kan du også sende unicode-tegn, hvis du vælger at gøre det. MacSOUP
> spørger nemlig ...

af user-agent fremgår det at I har samme version af suppen, men åbenbart
ikke den samme flue ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-09 16:49

> Så kan du også sende unicode-tegn, hvis du vælger at gøre det. MacSOUP
> spørger nemlig ...

Øh, gider du læse mit forrige indlæg i denne gren igen?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-09 18:37

Morten Lind skrev:

> Sig mig: Quoter du ikke temmeligt dårligt?

Æh, nej, JEG citerer. Det der med kvoter overlader jeg til folk med
ringere beherskelse af det danske sprog!

Hvad er der iøvrigt galt med min citering? Det eneste udeladte er dit
"M." og hvis DET er et problem så er du da lige lovlig nærtagende

> Suppen kan sagtens se Unicode, men ikke sende, for jeg er jo høflig og
> sender i ISO-fidusen, som Per også burde

Er det høfligt?

Nå, jeg fik på puklen over at jeg kommenterede at der var brugt
ISO-Latin-2 istedet for 1 hvilket gav yderst sære tegn. Især fordi der
var en skribent de så fine ud for, og mine indlæg sære, bare fordi jeg
brugte UTF-8 hvilket Netscape 4.51 (jep!) ikke kunne klare.

Verden er undertiden uretfærdig på nye, sære og spændende måder :)

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-09 00:47

> [...]
> brugte UTF-8 hvilket Netscape 4.51 (jep!) ikke kunne klare.
>
> Verden er undertiden uretfærdig på nye, sære og spændende måder :)

Hm...så er det bare mig, der ikke fatter en brik af nogetsomhelst - det
er set før

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 20:17

> Siger du /seriøst/, at IP-telefoni virker efter hensigten, altså ligesom
> det "rigtige" fastnettelefoni?

Er det ikke det samme som bredbåndstelefoni? Det har vi fået hos TDC, og
vi kan overhovedet ikke mærke forskel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 18:30

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-09 11:24

> det er jo ikke "almindeligt brug" ;)

Ha, jeg tænkte det samme. Men ærligt talt, så tror jeg, jeg bruger min
iPhone lige så meget (eller lidt) som Morten Lind. Morten, vi har slet
ikke brug for en mobiltelefon. I hvert fald ikke sådan en dyr en. Vi er
alt for gammeldags og bruger stadig fastnet, når vi kan komme til det.
Sådan gør "man" ikke i dag. I dag er telefonen noget personligt, som man
altid har på sig. Så slipper de andre i familien også for at tage en
telefon, der ikke er til dem. Så sådan set er det jo meget smart. Sjovt
nok så bruger mine børn faktisk ikke engang mobiltelefon. Ikke ret meget
i hvert fald. De må være præget af os voksne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 15:56

> [...]
> nok så bruger mine børn faktisk ikke engang mobiltelefon. Ikke ret meget
> i hvert fald. De må være præget af os voksne.

Du har nok ret, men jeg vil da stadig kræve min ret til at være
almindelig - at misbruget så har nået et omfang, der kan retfærdiggøre
normen, interesserer mig da ikke.

Hvis misbrugere ikke tolererer almindelighed, siger det da mere om
misbrugere end om almindelige brugere, eller har jeg fået alt galt i
halsen?

Jeg håber da ikke, at fordi flertallet har to biler, at jeg ugleses,
fordi jeg ingen bil har. Det er da ganske almindeligt ikke at have en
bil.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-04-09 22:05

> Med ro, regelmæssighed og renlighed er et vækkeur overflødigt
>
> (Rolig nu - jeg driller ).

Du skal ikke tro, der ikke er tider, hvor jeg ville ønske, mit liv var
sådan. Andre parforhold taler om, at der går hverdag i det. Det er der
vist ikke fare for hos os. Der er ikke to dage, der er ens, og jeg ved
godt nok ikke, hvor den ro og regelmæssighed skulle komme fra. Renlige
synes jeg til gengæld nok, vi er.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-09 07:44

> [...]

> min seng -- desuden jeg vil naturligvis ikke skulle tvinges ud af
> sengen for at sætte alarmen på snooze, så jeg kan sove videre .

sjovt som et vækkeur uden snooze funktion er usælgeligt ...

/thomas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-04-09 16:16

On Wed, 29 Apr 2009 16:54:08 +0200, Morten wrote:

[...]

> Eller have lyst til at serve?

Jeg kører 8 små websites, min mail-server, min news-server og min
xmpp-server uden problemer.

(Med undtagelse af når nogle kinesere sender pakker der fylder den lille
routers NAT-tabel op; det er vel sket en lille håndfuld gange).

Så hvis du ser dette indlæg, eller kan besøge f.eks. http://www.pnx.dk/
så virker det fint.

o o o

Som Per Rønne beskrev har man defacto fast IP, da man får den samme
adresse tildelt via DHCP hver gang man genstarter routeren, og typisk
bliver adviseret hvis det er nødvendigt at skifte (det er sket en gang
mens jeg har været Fullrate kunde og ~2-3 gange mens jeg var TDC-kunde).

Mvh.

--
"Soon we'll have spent a whole month at sea, Adam Sjøgren
splitting atoms for no apparent reason" asjo@koldfront.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 29-04-09 16:46

> [...]

> bliver adviseret hvis det er nødvendigt at skifte (det er sket en gang
> mens jeg har været Fullrate kunde og ~2-3 gange mens jeg var TDC-kunde).

Nåeh - jeg har nok været væk for længe - jeg servede, sjovt nok, også
otte sites i år 2000.

Jeg nedlagde forretningen i år 2004, og har ikke rigtigt fulgt med
siden, så jeg skal nok opdateres, hvis jeg får lyst til det igen.

I mellemtiden beholder jeg nok min IP-adresse - som tidligere sagt: Jeg
er for doven til at ændre på småpengene

Har besøgt, og ja - det virker fint

M.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-04-09 18:36

On Wed, 29 Apr 2009 19:27:10 +0200, Per wrote:

> Jeg kan sagtens klare med års mellemrum lige at ændre på min opsætning
> hos DanDomain. Så mit domæne stadig korrekt peger mod mig.

Som jeg skrev har jeg det på samme måde, men der _kan_ være en pointe i
at få router'en til at bridge' i stedet for NAT'e, og det koster så en
10'er om måneden.

Mvh.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-04-09 12:32

On Apr 25, 2:03 pm, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Ikke nødvendigt - iPhone holder minimum fire døgn ved almindelig brug

Hvad er almindeligt brug? Man bør huske, at iPhone ikke bare er en
telefon -- man bør forvente, at folk bruger den til meget andet end
blot opkald og SMS.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-04-09 01:57

On Apr 20, 9:49 am, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Minimum "to streger". Desværre er det, som du også påpeger, temmeligt
> svært at holde præcist øje med. Måske findes der en app, som kan vise
> den procentvise opladning, men jeg har endnu ikke tjekket.

Hmmm ... jeg skal knagme love for, at der er store udsving i mit
batteriforbrug! Nu har jeg haft 3G og WiFi slået til et knap et døgn.

Time since last full charge:
Usage: 3 Hours, 34 Minutes
Standby: 23 Hours, 7 Minutes

Telefonen har ikke været sat til opladning siden sidste fulde ladning,
og batteriet er stadig på maks. Det er sgu lidt mystisk (men rart!).

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 27-04-09 07:09

On Apr 27, 9:56 am, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Telefonen har ikke været sat til opladning siden sidste fulde ladning,
> og batteriet er stadig på maks. Det er sgu lidt mystisk (men rart!).

Argh! Nu gik den fra tilsyneladende at være helt opladet til at gå
helt død. Verdammt. Jeg vidste, der stak noget under...

--
Michael Knudsen