Javaproblem på Den Blå Avis ?
Fra : Paul-J

Dato : 04-05-09 18:51

Når man skal svare på en annonce på DBA.dk kan man vælge mellem telefon eller email.
Nogle annoncer, -som f.eks. salg af billetter- har kun email som svarmulighed.

Desværre foregår emailbesvarelse via en java-popup som ikke altid virker.
Man har ingen mulighed for at se emailadressen.

Hos os har vi 5 PC'er som er på windows XPsp3 og een Vistamaskine.

DBA's java popup virker kun på Vistamaskinen.

De 5 XPmaskiner er fuld opdaterede - inkl. sidste javaversion 6. 013.
Jeg har forgæves udvekslet emails med DBA-support. Indtil videre har de blot svaret at
fejlen ikke kan genskabes hos dem.
Prøvet med IE8, IE7, Firefox3 uden at finde nogen løsning.

Nogle forslag????

Fra : Peter

Dato : 05-05-09 12:33

"Paul-J" <dion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blot svaret at fejlen ikke kan genskabes hos dem.
> Prøvet med IE8, IE7, Firefox3 uden at finde nogen løsning.

Har du prøvet at de-aktivere diverse tilføjelses programmet i Explore.
Du kan de-aktivere dem alle og så se om det virker.
Derefter aktiverer du programmerne en efter en til det igen ikke virker, og
på en måde finder synderen.
Du kan selvfølgelig også gå den anden vej, og de-aktivere dem en efter en
til du finder synderen.
Du finder administration af tilføjelses programmer under "Funktioner"

PerterB

Fra : Paul-J

Dato : 06-05-09 00:02

> [...]
> finder synderen.
> Du finder administration af tilføjelses programmer under "Funktioner"

Jeg har fulgt dit forslag: deaktiveret alle tilføjelsesprogrammer og komponenter i alle
grupper på IE8.
Det gør ingen forskel.

Send email linket er stadig dødt.
Til gengæld er der liv i nabolinket 'CPR-valideret'.
Så det er ikke mit software som mangler noget....

Fra : Klaus Andersen

Dato : 06-05-09 11:54

> [...]
> blot svaret at fejlen ikke kan genskabes hos dem.
> Prøvet med IE8, IE7, Firefox3 uden at finde nogen løsning.

Hej Paul,

dba.dk benytter ikke java til sine overlay-popups, men java-script, som er
noget helt andet.

Jeg ser tre mulige årsager til dine problemer:

1. Sikkerhedsniveauet er sat for højt og java-scripts køres ikke.
2. Der er installeret et eller flere programmer som skal fjerne pop-ups,
også overlay-popups på alle maskinerne, undtagen vista-maskinen
3. I benytter noget antivirus eller en firewall af en slags som fejlagtigt
tolker java-scriptet på dba som noget farligt og forhindre at det køres,
bortset fra på vista-maskinen.

Mvh

KA

Fra : Paul-J

Dato : 06-05-09 18:13

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> java-scriptet på dba som noget farligt og forhindre at det køres, bortset fra på

Tak for dit grundige svar. Men problemet er stadig genstridig.
Generelt satser jeg på at gøre mit XP-system så enkelt som mulig.

Ang. sikkerhedsniveau er *.dba.dk sat i listen over websteder jeg har tillid til. -med
laveste sikkerhedsniveau.
Jeg har ellers 'nulstillet' alle IE8 indstillinger til standard.
Der kører intet antivirus, og windowsfirewall er slået fra for denne test.

Hvis jeg under Avanceret sætter v ved "giv opl. om scriptfejl" får jeg følgende når jeg
klikker på 'Send email' i bunden af en annonce:

Detaljer om fejl på websiden

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022)
Tidsstempling: Wed, 6 May 2009 16:57:59 UTC

Meddelelse: Et objekt var ventet
Linje: 18
Tegn: 1
Kode: 0
URI: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60174123

Meddelelse: Et objekt var ventet
Linje: 1306
Tegn: 9
Kode: 0
URI: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60174123

Meddelelse: Et objekt var ventet
Linje: 1309
Tegn: 5
Kode: 0
URI: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60174123

Meddelelse: Et objekt var ventet
Linje: 1519
Tegn: 5
Kode: 0
URI: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60174123

Meddelelse: Et objekt var ventet
Linje: 1021

Fra : John

Dato : 06-05-09 20:28

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> 1. ... java-scripts køres ikke

Lyntest af java og -script:
http://www.geocities.com/max1million/javatest.htm

Lyntest for Conficker ormen (læs forklaring nederst på siden):
http://www.confickerworkinggroup.org/infection_test/cfeyechart.html

Forklaring om Conficker ormen, symptomer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Conficker#Symptoms

John

Fra : Paul-J

Dato : 06-05-09 21:05

> [...]
> http://www.confickerworkinggroup.org/infection_test/cfeyechart.html
>
> Forklaring om Conficker ormen, symptomer:

Tak for de 3 links.
Med det første kan jeg se at javascript fungerer.
Med det andet kan jeg se at der ikke er noget conficker på min PC

Min konklusion: den Blå avis's hjemmeside har en fejl.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 06-05-09 21:44

> [...]
> Med det andet kan jeg se at der ikke er noget conficker på min PC
>
> Min konklusion: den Blå avis's hjemmeside har en fejl.

Tror ikke dba.dk har en fejl, ingen af vores tre maskiner kan genskabe den
fejl du får.

Jeg har tænkt lidt over det. Du får fejl både i IE og FF. Det lader til at
være noget som er browser uafhængigt, enten i Windows (det var vel ikke en
kopi) eller noget der stammer fra et andet program installeret på dine
maskiner, eller endda en virus.

Mvh

KA

Fra : John

Dato : 06-05-09 21:51

"Paul-J" <dion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for de 3 links

Velbekomme :)

> Med det første kan jeg se at javascript fungerer.
> Med det andet kan jeg se at der ikke er noget conficker på min PC

Glimrende!

> Min konklusion: den Blå avis's hjemmeside har en fejl.

Hmm.. men siden (og mail pop-up funktionen) virker fint her med XP pro sp3
og IE 8, på trods af:

164 Errors, 48 warning(s):
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dba.dk%2Fasp%2Fsoegning%2Fdetail.asp%3Fannonceid%3D60174123&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

John

Fra : Paul-J

Dato : 06-05-09 23:50

> [...]
>
> Glimrende!

> Hmm.. men siden (og mail pop-up funktionen) virker fint her med XP pro sp3 og IE 8, på

En stor tak til alle som har forsøgt at hjælpe.
Nu kan jeg ikke se flere muligheder.
Jeg afventer bare svar fra Den Blå avis support.
Skulle der komme noget brugbart derfra skal jeg nok skrive det her i gruppen.

I mellemtiden vil jeg, -hvis jeg en dag skal oprette en DBA-annonce hvor emailbesvarelse
er nødvendig - huske at angive min emailadresse inde i annoncens tekst.