ADVARSEL: IE8 laver kaos - Microsoft amatø~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-09 13:59

Windows uppdate installerede IE8

Umidelbart derefter kunne der ikke sendes mail. Når jeg trykker "send"
popper der et skilt frem hvorpå de står:

Log på pop3.mail
Kontroller at brugernavnet og adgangskoden til email-serveren er korrekt
Brugernavn:
Adgangskode:
Husk mine legitimationsoplysninger
Ok annuller

Ligegyldigt hvad man skriver vil den ikke poppe væk. Og jeg har aldrig bedt
den komme.

Jeg kylede den fejlbehæftede IE8 ud igen ved at skrue tiden tilbage på
computeren.

Herefter er der det samme problem med IE7, som nu er kommet tilbage

Nogen der ved hvad der sker ?

Fra : Per

Dato : 02-05-09 14:14

Åge Halldorsson < aa.h@post.tele.dk > skrev følgende:

> [...]
> computeren.
>
> Herefter er der det samme problem med IE7, som nu er kommet tilbage

TDC's mail har vist været nede...
Virker nu igen...

Per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-05-09 14:22

Åge Halldorsson skrev:
> Nogen der ved hvad der sker ?

Ja, du giver Microsoft skylden for noget de ikke er herrer over

du kan passende ændre emnelinjen til TDC amatøragtige, så har du svaret
på hvor problemet ligger / lå

en anden gang kunne du prøve at søge lidt, evt. på tdc's driftinfo for
at tjekke om de har fejl
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-09 16:13

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, du giver Microsoft skylden for noget de ikke er herrer over

Ja, dt var vist TDC, men Microsoft kludrer jo tit i det.
Jeg har lige geninstalleret IE8. Det fungerer, på nær eet ting, som jeg ikke
ved hvem skyld er.

Hver gang jeg vil på nettet og åbner den første hjemmeside (i samme sekund),
så slår Nortor beskyttelse mod phishing fra og bliver rød. Jeg skal bare
huske at så den til, hver gang jeg starter op med at være på nettet.
Det er da i hvert fald noget nyt. Nogen der ved hvad det skyldes?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 16:29

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> Jeg skal bare huske at så den til, hver gang jeg starter op med at
> være på nettet. Det er da i hvert fald noget nyt. Nogen der ved

Nå, du er nok blevet mere forsigtig med at uddele
beskyldninger mod dette og hint, men nu skrev
du selv NORTON, så mon ikke det er der du skal
lede denne gang.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-05-09 16:23

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> writes:

> [...]
> at være på nettet.
> Det er da i hvert fald noget nyt. Nogen der ved hvad det skyldes?

Måske fordi IE8 har indbygget phising filter som er slået til. Prøv at
slå det fra.

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-09 16:44

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Måske fordi IE8 har indbygget phising filter som er slået til. Prøv at
> slå det fra.

Ja, det opdagede jeg lige nu. Men det hjælper intet. Norton er simpelthen
bare sur over at IE har lavet sådan et filter.
Norton lyser derfor rød alligevel. Det er lidt træls

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-05-09 16:52

Åge Halldorsson skrev:

> Norton lyser derfor rød alligevel. Det er lidt træls

så slå skidtet fra i Norton
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-09 18:58

> så slå skidtet fra i Norton

Det er jo det det gør af sig selv. Jeg fortæller jo at problemet er at det
så lyser rødt (i fare) i Nortons advarselsgadget. Derfor ville jeg gerne
have haft at det var Nportons der var slået til. Men som jeg også fortalte
tidligere, så skider Norton på at jeg slår den IE-beskyttelse fra.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-05-09 18:16

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> writes:

> Ja, det opdagede jeg lige nu. Men det hjælper intet. Norton er
> simpelthen bare sur over at IE har lavet sådan et filter.
> Norton lyser derfor rød alligevel. Det er lidt træls

Nu proklamerede du i starten af April[¹] at du ikke ville benytte dig af
Nortons tilbud om en gratis opdatering af deres produkt.

Måske nyeste version er kompatibel med IE8.

[¹] http://groups.google.dk/group/dk.edb.sikkerhed/msg/39a199ed3bf91f63?hl=da

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-09 19:01

> Måske nyeste version er kompatibel med IE8.

Det kan jo være. At jeg ikke ville opgradere dengang, det var fordi jeg ikke
er glad ved at rode for meget ved de ting der kører godt. Lige pludselig
virker intet og så skal man bruge weekenden på at ordne det. det er sån
noget jeg ikke gider. Hvis der er en nemmere udvej.
Det ser der så ikke ud til at være her.
Det bliver tilbage til IE7 eller opgradering til Norton 2009. Jg må vælge

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 02-05-09 22:45

On Sat, 2 May 2009 20:00:42 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>er glad ved at rode for meget ved de ting der kører godt. Lige pludselig
>virker intet og så skal man bruge weekenden på at ordne det. det er sån

Vi andre roder også sommetider i weekender, Men norton antivirus
eller hvad det nu hedder, har jeg ikke på min pc.

Det bedste peter norton har lavet er "norton comander"

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-05-09 20:49

> [...]

> Nortons tilbud om en gratis opdatering af deres produkt.
>
> Måske nyeste version er kompatibel med IE8.

Hvor er jeg dog lykkelig over, at du kan fortælle mig hvad jeg har sagt
dengang.

Men jeg sprang ud i det. Norton fortalte mig at det halløj-værk ville gå
iorden igen hvis jeg genindstallerede Norton 2008. Men så synes jeg ligeså
godt jeg kunne hoppe ombord i 2009-eren. Det var ikke spor problematisk af
afinstallere og herefter snuppe 2009-udgaven. Det hele funker fint nu.
Det er jo det der med Windows 98, hvor det til sidst kørte af H. til og
man fik fejlmeddelelser hele tiden der afskrækker mig lidt.
men det ser godt nok ud til at det der spring direkte til Vista medførte at
alt kører helt stabilt. Så der er jo nok ingen grund til at være så
betænkelig, som jeg var. Vista er vist noget mere stabilt end Windows 98,
hehe.
Nu har jeg haft Vista i over et halvt år. Har aldrig fået en
fejlmeddelelse og maskinen er aldrig gået ned.

Hilsen Åge

Fra : Per

Dato : 02-05-09 17:09

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> computeren.
>
> Herefter er der det samme problem med IE7, som nu er kommet tilbage

Din PC har set for mange Schlagerklip fra youtube

/Per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-09 19:02

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Din PC har set for mange Schlagerklip fra youtube
>
> /Per

Nej, det funker igen.

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-05-09 16:40

Per skrev:
> Åge Halldorsson wrote:
>
> Din PC har set for mange Schlagerklip fra youtube
>
> /Per

Ja det djævle musik skal man holde sig langt væk fra...

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby