Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Kan kun komme på https sider
Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-04-09 20:23

Hej

En af mine venner har haft virus (som nu er fjernet), men nu kan han kun få
adgang til https-sider. http-sider kan IE ikke finde. I fejlsikret tilstand
virker det fint. Mail kører også fint.
Vi har kørt en onlinescanning (housecall), vi har slettet alle temp-filer
osv. i IE, der står ikke noget suspekt i hosts-filen og vi har sat IE
tilbage til normalindstillingerne i 'Indstillinger'.
Hvad er det jeg har overset, som kan få ham tilbage på nettet?

mvh. Peter

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-04-09 20:44

"Peter Brandt Jørgensen" <peterXXX@peterbj.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> SNIP.
> Hvad er det jeg har overset, som kan få ham tilbage på nettet?
>
> mvh. Peter
UPS: IE7 og windows XP, og vi har også prøvet at slå firewall'en fra uden at
vi kom på nettet af den grund.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 29-04-09 11:59

"Peter Brandt Jørgensen" <peterXXX@peterbj.dk> wrote in message
> [...]
> tilbage til normalindstillingerne i 'Indstillinger'.
> Hvad er det jeg har overset, som kan få ham tilbage på nettet?

Problem solved: Virusen havde lagt en Proxy-server ind, så når IE skulle
connecte, skete det via denne. Da vi fjernede hakket ved proxyserver under
lan-indstillinger, kom han på nettet igen!

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)