hvordan spære men fo visse www sider Hjælp~
Fra : S Amsung

Dato : 19-04-09 20:55

Hej..
Nogen der kan give mig en lille vejledning for at spærre for : Youtube og
Arto i min datters Explorer ver 7
Hvor og hvordan ? Den skulle helst skrive " siden kan ikke vises"
Er det et sted i funktioner og sikkerhed.
Har forgæves prøvet, med siderne kommer stadig frem
Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig
Måske er der en trin for trin side et sted
Her nogen måske et link eller ligende

Mvh
Steen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-04-09 21:36

S Amsung skrev:

>Hvor og hvordan ?

brug hosts filen
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52&PN=1

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 20-04-09 08:56

On 19 Apr 2009 20:36:25 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>brug hosts filen
>http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52&PN=1
Hvis man kører trojan remover bagefter, får ´man at vide at der
muligvis er virus/ trojan i ( så vidt jeg forstår)

per

Fra : Leif Neland

Dato : 20-04-09 00:38

S Amsung skrev:
> Hej..
> Nogen der kan give mig en lille vejledning for at spærre for : Youtube
> og Arto i min datters Explorer ver 7
> Hvor og hvordan ? Den skulle helst skrive " siden kan ikke vises"

Så du vil hellere have at din datter opholder sig ude i byen, hos sine
tvivlsomme venner, hvor siderne fungerer, end hjemme, hvor computeren er
gået i stykker.

Ønsker du også at spærre for sider med vold, seksualoplysning og darwin,
nu du er igang?

Held og lykke...

Leif

Fra : Per

Dato : 23-04-09 18:59

Leif Neland wrote:

> [...]
> er gået i stykker.
>
> Ønsker du også at spærre for sider med vold, seksualoplysning og

Unge mennesker må lære at acceptere at de ikke har lov til alt her i livet.
Forældre sætter heldigvis grænser.

/ Per

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-04-09 19:11

Per skrev:

> Unge mennesker må lære at acceptere at de ikke har lov til alt her i
> livet. Forældre sætter heldigvis grænser.

Men hvad pokker er der galt med Arto og YouTube i den forbindelse?
Det ville for mig svare til at mine forældre skulle have forbudt mig i
at høre Hej P3 eller se Eldorado da jeg var teenager for nu at nævne
ting der var en selvfølgelig del af de unges hverdag dengang.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-04-09 04:56

On 20 Apr., 09:55, Per H <traman...@gmail.com> wrote:

> Hvis man kører trojan remover bagefter, får ´man at vide at der
> muligvis er virus/ trojan i ( så vidt jeg forstår)

i siden eller hvad ?
(kender dog ikke det nævnte program - Troja remover)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-04-09 15:13

Ivan V. Klattrup skrev:

>i siden eller hvad ?
>(kender dog ikke det nævnte program - Troja remover)

Tilføjelse: men da der er noget snavs der kan finde på at ændre i hosts
filen, så anti-dit-og-dat programmel ikke kan få forbindelse til
(opdaterings)serveren, kan det jo være det der gør at et af den slags
programmer tror at der er noget inde, når der er ændret manuelt i hosts

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 20-04-09 15:34

On Mon, 20 Apr 2009 03:56:05 -0700 (PDT), "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>i siden eller hvad ?
>(kender dog ikke det nævnte program - Troja remover)

Jeg har hentet og kørt dette program

HostsXpert© 2007 Funkytoad.com
( man kan læse om programmet på den side du henviste til.

hvis jeg så kører Trojan remover, får jeg at vide om jeg vil resette
hostexpert, og bruge standart fra microsoft.

skal jeg vælge hostxpert, eller microsofts?

Jeg prøvede at tage et printscreen af det, men det kan jeg åbenbart
ikke få med, uden det bliver en pda fil

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-04-09 16:21

Per H skrev:

>Jeg har hentet og kørt dette program
>
>HostsXpert© 2007 Funkytoad.com
>( man kan læse om programmet på den side du henviste til.

Jeg har ikke henvist til at der skal hentes programmer, på det link står
der nemlig også at der kan redigeres manuelt, at der så er nogen der tror
at de skal hente diverse programmer der måtte være i svar til svar til
svar til svar til svar kan jeg ikke tage mig en pind af, det er deres
eget problem,

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 20-04-09 19:19

On 20 Apr 2009 15:21:01 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Jeg har ikke henvist til at der skal hentes programmer,

Nej det påstår jeg heller ikke.
Men du henviste til en side.

"
> [...]

>at de skal hente diverse programmer der måtte være i svar til svar til
>svar til svar til svar kan jeg ikke tage mig en pind af, det er deres

rolig nu
du kender åbenbart ikke til HostsXper, det var bare det der var
spørgesmålet. jeg ved ik selv nok om det host halløj.

per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-04-09 16:37

Per H wrote:

> skal jeg vælge hostxpert, eller microsofts?

Microsofts egen er helt standard uden tilrettelser af nogen art,

Jesper Poulsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-04-09 08:53

S Amsung wrote:
> [...]
> Har forgæves prøvet, med siderne kommer stadig frem
> Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig
> Måske er der en trin for trin side et sted

Hvis du har en router til at fordele dit internet, så kan du i langt de
fleste routere blokere for bestemte sider i denne. Se manualen til din
router - der står sikkert, hvordan du gør. Hvis du kun laver blokeringen i
Explorer, så kan siden jo stadig vises i Firefox, Opera osv.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-04-09 17:02

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> router - der står sikkert, hvordan du gør. Hvis du kun laver blokeringen i
> Explorer, så kan siden jo stadig vises i Firefox, Opera osv.

Hvis man laver blokeringen i hosts-filen, så er det fløjtende
ligegyldigt hvilken browser der anvendes. TCP/IP-stakken vil over-rule alt.

Jesper Poulsen

Fra : Ralph Køster

Dato : 22-04-09 01:54

Ja at hindre et ungt menneske i de sider gør det jo kun mere interessant for
dem.
Tro mig...hun skal nok komme til at bruge de sider...så hvorfor ikke sætte
dig sammen med hende
og fortæl hende lidt om hvordan det bruges og konsekvenser ved det.
Fortæl hende hvad hun kan risikere at se eller opleve på nettet og få hende
til at komme til dig hvis der er noget hun ikke forstår??

At blokere siden gør den bare mere interessant. Mark my words....