ADSL og TDC Bredbånd og InJoy Firewall fo~
Fra : Bent Nielsen

Dato : 30-07-01 04:48

Er der nogen over hodet der har fåer Warp 4 med 2 netkort til at virke
mod TDC.

Jeg har prøver alt hvad der har været mig muligt.

Jeg har prøvet at have 2 maskiner med til test for for at køre InJoy
Firewall for OS/2

På der netværk som var sat op var der DHCP server. Efter hjælp fra en
bruger af InJoy Firewall for OS/2 kom det også til at virker der. Men da
jeg kom hjem og satter maskinerne op tilsluttet TDC Bredbånd og rettet i
setup.cmd kunne det slet ikke virke.

Min oplevese er at InJoy Firewall for OS/2 ikke virker op imod TDC ASDL
Bredbånd.

Da jeg have planlagt at skulle have en 10 bruger licens, sa vil jeg lige
høre om der er nogen som har den til at virke.

Skal jeg i stedet for finde en hardware løsning = router.

BN

Fra : Allan

Dato : 30-07-01 17:02

On Mon, 30 Jul 2001 03:48:04, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøver alt hvad der har været mig muligt.
>
> Min oplevese er at InJoy Firewall for OS/2 ikke virker op imod TDC ASDL

Kan du blive enig med dig selv om, hvorvidt problemet er Warp 4 eller IJF ?

Start med at få din Warp4 til at virke mod TDC og dit LAN. Når det virker, kan
du sikkert installere IJF uden problemer.

Som tidligere nævnt har jeg haft Warp 4 med 2 netkort til at virke mod CC (da de
osse kørte DHCP) - det virkede uden problemer dengang. Jeg kan ikke forestille
mig andet end at der ingen forskel er mod TDC.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : John B. Jacobsen

Dato : 30-07-01 19:41

On 30 Jul 2001 18:01:37 +0200, Allan <allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote:

> [...]
>osse kørte DHCP) - det virkede uden problemer dengang. Jeg kan ikke forestille
>mig andet end at der ingen forskel er mod TDC.

Jeg har også TDC Bredbånd | ADSL og kan heller ikke få det
til at virke med Warp 4 US. Det ser ud som om DHCP klienten
får opl. fra serveren, men jeg kan ikke ping'e - dvs DNS
virker ej !!

Anyone ?

John

Fra : Bent Nielsen

Dato : 30-07-01 20:52

"John B. Jacobsen" skrev:
> Jeg har også TDC Bredbånd | ADSL og kan heller ikke få det
> til at virke med Warp 4 US. Det ser ud som om DHCP klienten
> får opl. fra serveren, men jeg kan ikke ping'e - dvs DNS
> virker ej !!
Ja det er også denne oplevelse jeg har, så da jeg på fx.dk spurgte til
dette emne hos support, fik jeg bare at vide at det måtte være min tcp
som ikke er sat op og de ikke gav hjælp til det uden en reg udgave. Da
en reg udgave koster 150$ til 10 bruger, så vil jeg også være sikker på
det virker, men de kunne ikke hjælpe, da jeg ikke var reg. bruger. Så nu
vil jeg finde en router som kan løse det problem, da der ikke findes en
vejledning hos fx.dk om hvordan det gøres.

BentN

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 30-07-01 22:02

On Mon, 30 Jul 2001 19:51:35, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk>
wrote:

> Ja det er også denne oplevelse jeg har, så da jeg på fx.dk spurgte til
> dette emne hos support, fik jeg bare at vide at det måtte være min tcp
> som ikke er sat op og de ikke gav hjælp til det uden en reg udgave.

Det er det jo sandsynligvis også, Bent.

Du har jo selv set InJoy virke på din egen maskine forleden hvor jeg
hjalp med at sætte det op; hvis det virkede der virker InJoy, og så er
det andetsteds problemet ligger mod TDC - InJoy som sådan er ikke
afhængig af udbyderen. Hvis det eksterne interface er oppe og har en
korrekt rute, så er InJoy tilfreds. Som jeg skrev til dig lyder det
som et ruteproblem, evt. er default gateway ikke sat rigtigt.

Du er nødt til at gå metodisk til værks i stedet for at prøve det hele
på én gang.

Punkt 1: Med 1 netkort og ingen gateway, kan du så komme på nettet med
DHCP mod TDC?

... /\/\\ads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk>

(Please remove NEVERMORE from address when replying via email...)

Fra : John Faurholt

Dato : 30-07-01 20:14

On Mon, 30 Jul 2001 18:41:16, jbj@post6.tele.dk (John B. Jacobsen) wrote:

> [...]
> til at virke med Warp 4 US. Det ser ud som om DHCP klienten
> får opl. fra serveren, men jeg kan ikke ping'e - dvs DNS

Jeg har også TDC ADSL, jeg har ikke haft problemer med at få det til at vike med
Warp4 DK udover de problemer der generelt er med TDC men dem har man jo også
under Windows.

mvh John

Fra : root@news.sslug.dk

Dato : 30-07-01 22:17

On 30 Jul 2001 19:14:28 GMT, John Faurholt <john_f@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>Warp4 DK udover de problemer der generelt er med TDC men dem har man jo også

Jeg pr›vede lige OS/2 een gang til og nu virker det !!

JUBII !!

John

Fra : peter volsted

Dato : 30-07-01 20:35

hi

-----
> Jeg har prøver alt hvad der har været mig muligt.

har du osse studeret hvilke pakker, der bliver sendt og modtaget?
TCP/IPs iptrace/ipformat er et sæt glimrende værktøjer.
tcphelp iptrace fortæller dig hvordan, lidt kortfattet måske.
Åbn et kommandovindue, naviger til et 'analyse'bibliotek og start så
iptrace. Den 'sniffer' nu nw-trafikken indtil du stopper den med Ctl-C
iptrace -? giver en -meget - komprimeret kommandooversigt.

--
good luck

peter