Netværks-adgangskode mellem ME og W2k
Fra : Tommy Green Jensen

Dato : 29-07-01 22:51

Hej NG !

Jeg har følgende: 2 comp. forbundet med et krydset kabel. Jeg kan få tilgang
fra w2k-PC'en til de delte resourcer på ME-PC'en, men ikke omvendt. Jeg
bliver på ME-PC'en afkrævet adgangskode til "Ressource: \\TGJ-PC\IPC$". Jeg
har prøvet alle tænkelige koder uden held.

Men hvilken kode er det egentlig WinME mener? (er det "w2k administrator
logon kode" !?!).

Kan nogen hjælpe ???

Fra : Dreamslay

Dato : 30-07-01 01:25

"Tommy Green Jensen" <tommy@tgj.dk> wrote in message
> [...]
> har prøvet alle tænkelige koder uden held.
>
> Men hvilken kode er det egentlig WinME mener? (er det "w2k administrator

I win2k skal du give brugerrettigheder til de delte mapper på din win2k
maskine.
Find ud af hvad din WinME har som brugernavn på netværk, og tilføj det som
bruger i dine win2k brugerrettigheder, hvor du så definerer adgangskoden.
Husk selvfølgelig at checke at brugeren har fået de rigtige rettigheder.

Det skulle selvfølgelig også være en mulighed at logge på som admin fra din
WinME, ved at ændre brugeren til Administrator og så selvfølgelig bruge
admin koden.

Håber det hjælper.

=)

/Dreamslay

Fra : Jens

Dato : 31-07-01 09:27

Eller man kan enable guest kontoen i win 2000, den er som default disabled.
hvor NT4 har den enabled som default..

Fra : Mette Solheim

Dato : 31-07-01 21:44

TAK - begge svar var fine !!!