Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Politiken.dk
Fra : Ole C

Dato : 05-04-09 18:44

I disse dage får jeg på Politiken.dk stort set hver gang jeg vil forlade en
side, en fejlmeddelelse om at "Der opstod en fejl i scriptet på denne
side" - og så skal jeg 5 - fem - gange trykke Nej for at få lov til at
forlade siden!
De fleste andre dage er det dog kun nogle af siderne....

Da det kun er på Politiken.dk jeg oplever fænomenet, formoder jeg at der er
tale om en fejl på siden og ikke i min browser - IE7. Men da jeg regner det
for en uoverskuelig opgave at få Politikens webmaster til at rette
fejlen(!), vil jeg høre om lader sig gøre at koble en eller anden funktion
fra i IE7, så jeg slipper for de irriterende meddelelser?

Jeg har tjekket, at der er markering ud for de steder, hvor der under
Funktioner>Internetindstillinger>Avanceret står "Deaktiver
script-fejlfinding"

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 05-04-09 21:24

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Da det kun er på Politiken.dk jeg oplever fænomenet, formoder jeg at der
> er tale om en fejl på siden

- og én fejl kommer jo sjældent alene:

436 Errors, 118 warning(s)
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpolitiken.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

> jeg regner det for en uoverskuelig opgave at få Politikens webmaster til
> at rette fejlen(!)

Sikkert; been there, done that.. also bought the t-shirt :)

> vil jeg høre om lader sig gøre at koble en eller anden funktion fra i IE7,
> så jeg slipper for de irriterende meddelelser?

Hmm. Jeg oplever Politikens hjemmeside som noget af internettets sløveste og
dermed mest irriterende at navigere rundt på, og har forlængst fjernet siden
fra mine favoritter. Til sammenligning fungerer TV2 nyhederne fint.

Jeg bruger IE8/Maxthon 1.6.5 browser, der har en lille elegant tæller for
blokerede rekvalmer mm. Når jeg åbner hjemmesiden for ovennævnte
publikation, indikerer tælleværket 26, efter navigering til tilfældig
overskrift stiger tallet til 40, tilbage til forsiden, og tallet er nu 66,
osv. Under processen kommer adskillige 'script error!' i proces-linjen.

Tip: Du kan evt putte Politiken i 'Usikre Websteder'. Det vil kværke de
fleste rekvalmer og dermed øge hastigheden, men går desværre også ud over
sidens funktionalitet.

John

Fra : Ole C

Dato : 05-04-09 21:59

John skrev blandt andet:

> Tip: Du kan evt putte Politiken i 'Usikre Websteder'. Det vil kværke
> de fleste rekvalmer og dermed øge hastigheden, men går desværre også
> ud over sidens funktionalitet.

Pyt!
Jeg havde ellers i forvejen fjernet de fleste reklamer (på Politikens og
andre sider) med Select View, der også indeholder et Script Filter, men det
gør ingen forskel om det er til- eller afkoblet på Politikens side.
Tak for rådet.

--
vh
Ole C