/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Politiets farlige motorcykler
Fra : Grunnet


Dato : 26-03-09 19:40

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21311983.html?rss

Denne artikel er jo lige vand på formanden for østjysk Hondahaderlaugs
mølle.
Politiets Hondaer er atter parkeret i garagen, og politiet har købt den
sidste Honda.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84 (der heldigvis er fra den gang de lavede motorcykler
der ikke blokerede bremserne)

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



 
 
Brian Sørup (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 26-03-09 20:23


"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i meddelelsen
news:49cbcbe3$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21311983.html?rss
>
> Denne artikel er jo lige vand på formanden for østjysk Hondahaderlaugs
> mølle.
> Politiets Hondaer er atter parkeret i garagen, og politiet har købt den
> sidste Honda.
>

Det vil ikke forbavse mig hvis det er et El-problem ligesom med Mondeo'en i
sin tid.
Er problemet kendt på andre 1300ST udover Politiet's ?
--
Brian Sørup
1991 VFR 750F - som kun blokerer hvis jeg beder den om det....


"J.C.Kløve" (26-03-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 26-03-09 21:17

Brian Sørup skrev:
>
> "Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i meddelelsen
> news:49cbcbe3$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21311983.html?rss
>>
>> Denne artikel er jo lige vand på formanden for østjysk Hondahaderlaugs
>> mølle.
>> Politiets Hondaer er atter parkeret i garagen, og politiet har købt
>> den sidste Honda.
>>
>
> Det vil ikke forbavse mig hvis det er et El-problem ligesom med
> Mondeo'en i sin tid.
> Er problemet kendt på andre 1300ST udover Politiet's ?

_jeg_ har aldrig hørt andet end at ST'eren er en pålidelig MC (selv om
jeg har kendskab til flere der har "skiftet tilbage" til den gamle
model(1100), er det ikke grundet egentlige mekaniske fejl

Jeg kunne frygtelig tænke mig at høre en faglig vurdering af fejlen
(istedet for en journalist beretning), men det ændrer jo selvfølgelig
ikke ved at Polisen her valgt at grounde deres Hondaer

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Ukendt (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-09 22:39



> Jeg kunne frygtelig tænke mig at høre en faglig vurdering af fejlen
> (istedet for en journalist beretning), men det ændrer jo selvfølgelig ikke
> ved at Polisen her valgt at grounde deres Hondaer
>
>
Der gik meget lang tid med en forklaring da der var bøvl med mondeoerne, og
den tid har de tydligvis ikke
Jeg tror der sidder en bmw og en yamaha distributør og venter på et
indbringende tlfopkald


"J.C.Kløve" (26-03-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 26-03-09 22:57

tp skrev:
>
>
>> Jeg kunne frygtelig tænke mig at høre en faglig vurdering af fejlen
>> (istedet for en journalist beretning), men det ændrer jo selvfølgelig
>> ikke ved at Polisen her valgt at grounde deres Hondaer
>>
>>
> Der gik meget lang tid med en forklaring da der var bøvl med mondeoerne,
> og den tid har de tydligvis ikke
> Jeg tror der sidder en bmw og en yamaha distributør og venter på et
> indbringende tlfopkald

Det er jeg heller ikke i tvivl om

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Brian Sørup (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 26-03-09 23:00


"tp" <nomail> skrev i meddelelsen
news:49cbf5f8$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> Jeg kunne frygtelig tænke mig at høre en faglig vurdering af fejlen
>> (istedet for en journalist beretning), men det ændrer jo selvfølgelig
>> ikke ved at Polisen her valgt at grounde deres Hondaer
>>
>>
> Der gik meget lang tid med en forklaring da der var bøvl med mondeoerne,
> og den tid har de tydligvis ikke
> Jeg tror der sidder en bmw og en yamaha distributør og venter på et
> indbringende tlfopkald

BMW blevv valgt fra fordi de var for dyre, så det er nok Yamaha der får
chancen først- medmindre Honda stiller med en flok VFR800..

--
Brian Sørup
1991 VFR 750F


Aragorn Elessar (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 27-03-09 11:34

Brian Sørup skrev:
-klip-
> BMW blevv valgt fra fordi de var for dyre, så det er nok Yamaha der får
> chancen først- medmindre Honda stiller med en flok VFR800..
>

Jeg snakkede med en kollega om dette, og han kunne fortælle at BMW blev
valgt fra, fordi BMW lige var kommet med en ny generation modeller, da
der skulle shoppes nye motorcykler til etaten.
Man ville så ikke umiddelbart indkøbe de pågældende motorcykler, da man
gerne ville have overstået "børnesygdommene" på de nyere modeller, før
man evt. indkøbte et større antal motorcykler.

Om Honda og Yamaha så er kommet med et bedre tilbud skal jeg ikke kunne
sige. Men jeg kan yderligere oplyse, at de to japanermærker laver nogle
ganske udmærkede motorcykler, bortset fra at de skal serviceres oftere
og bruger en del flere reservedele i forhold til bimmerne, hvilket klart
trækker fra i mine øjne.
Men jeg er jo heller ikke _spor_ forudindtaget. *gnæk*

Venlig hilsen

Aragorn. Mærkoman.

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

Ukendt (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-03-09 11:52

On Fri, 27 Mar 2009 11:33:30 +0100, Aragorn Elessar wrote:

> bortset fra at de skal serviceres oftere

Honda 12KKm.
BMW 10KKm.

Så deet.

--
mvh
Orla Pedersen, som godt kan se gennem mærkefanatisme.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Aragorn Elessar (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 27-03-09 12:34

Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 27 Mar 2009 11:33:30 +0100, Aragorn Elessar wrote:
>
>> bortset fra at de skal serviceres oftere
>
> Honda 12KKm.
> BMW 10KKm.
>
> Så deet.
>
Ja det er så det _almindelige_ serviceinterval for almindelige
motorcyklister med gennemsnits-kørestil.
Etatens ligger lidt anderledes.
"Så deet"...jojow. *nikker* *gnæk*

Mvh

Aragorn.

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

Ukendt (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-03-09 14:14

On Fri, 27 Mar 2009 12:34:09 +0100, Aragorn Elessar wrote:

>> Så deet.

> "Så deet"...jojow. *nikker* *gnæk*

Men forholdstallet bør være det samme.

På en Hånda skal man jo ikke ind og smøre splines i kardanen hver anden dag
som på en BMW. Mage til elendig konstruktion skal man lede længe
efter.. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Bo Nielsen (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 27-03-09 23:44

Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 27 Mar 2009 12:34:09 +0100, Aragorn Elessar wrote:
>
>>> Så deet.
>
>> "Så deet"...jojow. *nikker* *gnæk*
>
> Men forholdstallet bør være det samme.
>
> På en Hånda skal man jo ikke ind og smøre splines i kardanen hver anden dag
> som på en BMW. Mage til elendig konstruktion skal man lede længe
> efter.. :-/
>
Ærgerligt jeg først er hjemme nu - ellers var der blevet hentet popcorn

ScooterBo

Armand (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-03-09 20:26

Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 27 Mar 2009 11:33:30 +0100, Aragorn Elessar wrote:
>
>> bortset fra at de skal serviceres oftere
>
> Honda 12KKm.
> BMW 10KKm.
>
Og så hænger historien, om 11 værkstedstimer om at skifte kobling, også
frisk i luften!

> Så deet.
>
Jow deet!

--
Armand.

Ukendt (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-03-09 21:51

>> Honda 12KKm.
>> BMW 10KKm.
>>
> Og så hænger historien, om 11 værkstedstimer om at skifte kobling, også
> frisk i luften!
>

og hvor få minutter tror du jeg kan klare en ventil justering på en boxer?
IKKE ret mange! (og så glemmer vi lige K modellerne her


Ib Jakobsen (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-03-09 23:31

tp skrev:
>>> Honda 12KKm.
>>> BMW 10KKm.
>>>
>> Og så hænger historien, om 11 værkstedstimer om at skifte kobling,
>> også frisk i luften!

Og den skal så ikke skiftet. Eller i hvert fald ikke ret tit. Det hører
til sjældenhederne.

>
> og hvor få minutter tror du jeg kan klare en ventil justering på en
> boxer? IKKE ret mange! (og så glemmer vi lige K modellerne her

Ja, lad os glemme dem. På en RT skal man lige have venstre kåbedel af.
Og så af med dækslet. Så måler man spillerum og konstaterer at det endnu
en gang var spildt arbejde. Jeg har en bekendt der underviser på
mc-linien på en teknisk skole. Der har de mange elever fra værksteder
der reparerer politiets K-modeller. Og de siger at der ikke er noget at
komme efter de første 100.000km.




--
MVH
Ib Jakobsen

Ukendt (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-09 12:46


> Ja, lad os glemme dem. På en RT skal man lige have venstre kåbedel af.
> Og så af med dækslet. Så måler man spillerum og konstaterer at det endnu
> en gang var spildt arbejde. Jeg har en bekendt der underviser på mc-linien
> på en teknisk skole. Der har de mange elever fra værksteder der reparerer
> politiets K-modeller. Og de siger at der ikke er noget at komme efter de
> første 100.000km.
>

skal man godt nok have kåben af? (har indrømmet ikke prøvet det siden min
RS og der skulle man ikke). Min K1200RS skulle have stillet ventiler efter
55.000km. Tog vel 3 timer, desværre var der lige en uges ventetid i
forløbet, da der skulle bestilles nye "toppe". På R er det blot
stille-skruer.

Mvh TP
R1150RT
K1200RS til salg



Thomas Jensen (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 27-03-09 08:17

> Denne artikel er jo lige vand på formanden for østjysk Hondahaderlaugs
> mølle.
> Politiets Hondaer er atter parkeret i garagen, og politiet har købt den
> sidste Honda.
>

Det er da besynderligt de ikke kan finde fejlen, man skulle tro Honda ville
sætte alt for at finde fejlen og rette den.
Det er ikke ligefrem god reklame jo...

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-03-09 10:09

On Fri, 27 Mar 2009 08:17:23 +0100, Thomas Jensen wrote:

> Det er da besynderligt de ikke kan finde fejlen, man skulle tro Honda ville
> sætte alt for at finde fejlen og rette den.

Nok fordi at det ikke er Honda'en, der fejler, (akkurat som Mondeo'en ikke
var defekt da man kom tilbunds i problemet), hvorimod alt skramlet, som er
eftermonteret er af tvivlsom oprindelse. :-/

--
mvh
Orla Pedersen, som heller aldrig har hørt om bremsefejl på ST'en.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Thomas Jensen (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 27-03-09 12:27

> Nok fordi at det ikke er Honda'en, der fejler, (akkurat som Mondeo'en ikke
> var defekt da man kom tilbunds i problemet), hvorimod alt skramlet, som er
> eftermonteret er af tvivlsom oprindelse. :-/
>
det er jeg med på, men det er jo ikke det offentligheden hører, de hører
Honda fejler, så derfor skulle man tro de var ivrige for at få det løst.

--
mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-03-09 14:57

On Fri, 27 Mar 2009 12:27:27 +0100, Thomas Jensen wrote:

>> Nok fordi at det ikke er Honda'en, der fejler, (akkurat som Mondeo'en ikke
>> var defekt da man kom tilbunds i problemet), hvorimod alt skramlet, som er
>> eftermonteret er af tvivlsom oprindelse. :-/
>>
> det er jeg med på, men det er jo ikke det offentligheden hører, de hører
> Honda fejler, så derfor skulle man tro de var ivrige for at få det løst.

Deri har Du ret !

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Steen Gruby (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 27-03-09 17:36

On Fri, 27 Mar 2009 10:08:45 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.
>
>Nok fordi at det ikke er Honda'en, der fejler, (akkurat som Mondeo'en ikke
>var defekt da man kom tilbunds i problemet), hvorimod alt skramlet, som er
>eftermonteret er af tvivlsom oprindelse. :-/

På de MC eteten har er der eftermonteret en hel del grove
strømforbrugere som generatoren skal kunne føde.
Det afstedkommer sikkert at spændingen er noget ustabil, og da
styringen til ABS er elektrisk er det uforudseeligt hvorledes den vil
reagere på det.
Så er der radioen der for uden at være strømmæssigt forslugen også
lægger et fint HF felt på elektronikken.
Det er heller ikke sikkert at styringen bryder sig om det.
Var der nogen der sagde EMC

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hans Posselt (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Hans Posselt


Dato : 27-03-09 18:08


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:dovps45d87jds47eefpljvfjs9hp16oh81@4ax.com...
> On Fri, 27 Mar 2009 10:08:45 +0100, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.
>>
>>Nok fordi at det ikke er Honda'en, der fejler, (akkurat som Mondeo'en ikke
>>var defekt da man kom tilbunds i problemet), hvorimod alt skramlet, som er
>>eftermonteret er af tvivlsom oprindelse. :-/
>
> På de MC eteten har er der eftermonteret en hel del grove
> strømforbrugere som generatoren skal kunne føde.
> Det afstedkommer sikkert at spændingen er noget ustabil, og da
> styringen til ABS er elektrisk er det uforudseeligt hvorledes den vil
> reagere på det.
> Så er der radioen der for uden at være strømmæssigt forslugen også
> lægger et fint HF felt på elektronikken.
> Det er heller ikke sikkert at styringen bryder sig om det.
> Var der nogen der sagde EMC
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
>
Hej
Men det er vel en "police" model som Honda lægger navn til?
Hans




Brian Sørup (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 27-03-09 20:14


"Hans Posselt" <hans.posselt@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:49cd0534$0$1833$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
>>
> Hej
> Men det er vel en "police" model som Honda lægger navn til?

Næh, der er tale om std. 1300ST der bliver om- og på-bygget en masse
elektronisk skrammel.
SVJH er den eneste *Police-model* Honda har lavet bygget på VFR-modellen.
--
Brian Sørup
1991 VFR 750F


N/A (01-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-04-09 12:58



Den længste (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Den længste


Dato : 27-03-09 21:12


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
news:dovps45d87jds47eefpljvfjs9hp16oh81@4ax.com...
>
> På de MC eteten har er der eftermonteret en hel del grove
> strømforbrugere som generatoren skal kunne føde.
> Det afstedkommer sikkert at spændingen er noget ustabil, og da
> styringen til ABS er elektrisk er det uforudseeligt hvorledes den vil
> reagere på det.
> Så er der radioen der for uden at være strømmæssigt forslugen også
> lægger et fint HF felt på elektronikken.
> Det er heller ikke sikkert at styringen bryder sig om det.
> Var der nogen der sagde EMC


på messen i Herning snakkede jeg med en mc betjent på deres stand. Jeg
spurgte til kampvægten på sådan en honda, og den var ikke helt lille. Bla.
fordi der er monteret ekstra batteri i kassen på bagsædet, således at den
kunne stå med blink på ved situationer der krævede det.
Jeg tror ikke det er mangel på strøm der foranlediger fejlen. Nok nærmere
som flere antyder, for mange ting der ikke snakker samme sprog

Brian


Ukendt (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-03-09 21:52



>> Det er da besynderligt de ikke kan finde fejlen, man skulle tro Honda
>> ville
>> sætte alt for at finde fejlen og rette den.
>
> Nok fordi at det ikke er Honda'en, der fejler, (akkurat som Mondeo'en ikke
> var defekt da man kom tilbunds i problemet), hvorimod alt skramlet, som er
> eftermonteret er af tvivlsom oprindelse. :-/


Men der ER en forskel. Nu har jeg jo lige købt en R1150RT (typisk Politi
MC), og den findes i en -P udgave hvor der bla NETOP er en større generator,
så BMW har tilpasset produktet til politibrug, og det er nok her de andre
kommer lidt til kort...


N/A (01-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-04-09 12:58



Armand (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-03-09 18:01

Grunnet skrev:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21311983.html?rss
>
> Denne artikel er jo lige vand på formanden for østjysk Hondahaderlaugs
> mølle.
> Politiets Hondaer er atter parkeret i garagen, og politiet har købt den
> sidste Honda.
>
Jup!
Jeg hár netop i eftermiddag belemret fruen med det platte i historien
Tænk sig alle de penge etaten brugte til at nyrenomale deres gamle
slidte BMW'er og Yamaha'er imens Honda's klynke-sag blev behandlet og
nyindkøb derfor var udsat, og så ender det på denne måde.
Yamaha må gnide sig grundigt i deres små fedtede fingre!

--
Armand.

Richard (28-03-2009)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 28-03-09 08:53

On 27 Mar., 20:13, Brian Sørup <camaropower...@hotmail.com> wrote:

> SVJH er den eneste *Police-model* Honda har lavet bygget på VFR-modellen.

Næh nej, både ST1100 og ST1300 er skam blevet lavet i Police-udgaver:
http://www.hondanews.com/categories/32
som lettest findes på de amerikanske Honda-sider.

Har ikke adgang til mine billeder på dfmc.dk af de danske ST1300PA fra
bakkeåbningen for et par år siden, men svjh ligner de meget godt den
aktuelle ST1300PA:
http://www.hondanews.com/categories/32/photos/20092

Eller hur?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Anders Majland (30-03-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-03-09 07:53

> Har ikke adgang til mine billeder på dfmc.dk af de danske ST1300PA fra
> bakkeåbningen for et par år siden, men svjh ligner de meget godt den
> aktuelle ST1300PA:
> http://www.hondanews.com/categories/32/photos/20092

Jeg erindrer også en historie fra indkøbet om at de ikke kunne få dem
leveret i hvid. Så de fabriksnye maskiner startede deres liv med en tur hos
en autolakerer for at få den rette farve .. Lyder også meget som et standard
produkt for mig ...


KentBM (01-04-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 01-04-09 12:58

Richard skrev:
> Næh nej, både ST1100 og ST1300 er skam blevet lavet i Police-udgaver:
Englænderne har haft flere ulykke med ST1100 (her i blandt nogle
dødsulykker). Det var noget med, at de prograsive fjedre var skiftet ud
med nogle uden prograsivitet på grund af den høje vægt. Der stod en hel
del om det i Motor Cycle News på et tidspunkt.

--

Kent

KentBM (01-04-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 01-04-09 13:00

Richard skrev:
> Næh nej, både ST1100 og ST1300 er skam blevet lavet i Police-udgaver:
Og i øvrigt møder jeg dagligt politi på ST1300 i storkøbenhavn. Så der
er vel ingen forbud mere.

--

Kent

N/A (01-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-04-09 12:58



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste