/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Flot EuroNCAP-bedømmelse til Volvo XC60
Fra : Henrik B.


Dato : 22-03-09 15:25

Volvo XC60 blev EuroNCAP testet allerede sidste år, men Volvo har besluttet
at få lavet en ny crashtest, efter de nye NCAP-regler, for at vise, at det
er en MEGET sikker bil - overall:
http://www.automotorsport.se/news/17512/volvo-xc60-i-nytt-krocktest/

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


 
 
Klaus D. Mikkelsen (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-03-09 16:53

"Henrik B." skriver:
>
> Volvo XC60 blev EuroNCAP testet allerede sidste år, men Volvo har besluttet
> at få lavet en ny crashtest, efter de nye NCAP-regler, for at vise, at det
> er en MEGET sikker bil - overall:


Syntes du at det er flot at en Golf er bedre end en Volvo?

XC60
http://www.euroncap.com/results/volvo/xc60/2009/355.aspx

VW Golf:
http://www.euroncap.com/results/vw/golf/2009/354.aspx


Den eneste testgruppe "supersikkerhedsvolvo" scorer mere end end
dagligdags kedelig VW Golf er Safety assist, fordi Volvoen har selealarm
på bagsædet. Ellers var den endt endnu ringere i forhold til en Golf.

Var jeg Volvo ville jeg skamme mig!


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-03-09 17:19

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49C65EC5.1F848CB0@du.kan.finde.den...

> Syntes du at det er flot at en Golf er bedre end en Volvo?

Har ikke lavet sammenligninger. Mener blot at der er seriøst at man får
gentestet en bil efter de ændrede regler - det er jo ikke ligefem gratis.

> Den eneste testgruppe "supersikkerhedsvolvo" scorer mere end end
> dagligdags kedelig VW Golf er Safety assist, fordi Volvoen har selealarm
> på bagsædet. Ellers var den endt endnu ringere i forhold til en Golf.
>
> Var jeg Volvo ville jeg skamme mig!

Det mener jeg absolut ikke at de har grund til. Volvo'en får en go'
bedømmelse, ligesom Golfen ville tabe, hvis den mødte Volvo'en face-to-face,
p.g.a. Volvo'ens højere vægt. Det er også vægten som giver Volvo'en en
bagdel i forbindelse med crashtesten, da det stiller større krav, jo mere en
bil vejer.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-03-09 17:41

"Henrik B." skriver:
>
> Har ikke lavet sammenligninger. Mener blot at der er seriøst at man får
> gentestet en bil efter de ændrede regler - det er jo ikke ligefem gratis.

Fuldstændigt som VW fik det med Golfen - ja.

> Det mener jeg absolut ikke at de har grund til. Volvo'en får en go'
> bedømmelse, ligesom Golfen ville tabe, hvis den mødte Volvo'en face-to-face,
> p.g.a. Volvo'ens højere vægt. Det er også vægten som giver Volvo'en en
> bagdel i forbindelse med crashtesten, da det stiller større krav, jo mere en
> bil vejer.

Jo, men Volvoen ville jo tabe til enhver lastbil. Sådan kan man blive
ved.

Jeg syntes at det er pinligt for Volvo at skulle være "verdens
sikreste", når selv en latterlig standard Golf kan gøre det bedre.




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-03-09 17:44

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49C66A05.C17703CC@du.kan.finde.den...

> Jeg syntes at det er pinligt for Volvo at skulle være "verdens
> sikreste", når selv en latterlig standard Golf kan gøre det bedre.

Nu mener jeg så ikke at Volvo er verdens sikreste - det er derimod en anden
svensker. *LOL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


KASO (22-03-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 22-03-09 21:14


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49c66ad7$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> news:49C66A05.C17703CC@du.kan.finde.den...
>
>> Jeg syntes at det er pinligt for Volvo at skulle være "verdens
>> sikreste", når selv en latterlig standard Golf kan gøre det bedre.
>
> Nu mener jeg så ikke at Volvo er verdens sikreste - det er derimod en
> anden svensker. *LOL*
>

Det er så godt nok ca. 20 år siden - i mellemtiden har de sovet tungt

Spørgsmålet er jo stadig, om de nogensinde vågner igen efter at de nu er
sendt i kunstig koma.....


Henrik B. (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-03-09 21:40

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:49c69c1a$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Spørgsmålet er jo stadig, om de nogensinde vågner igen efter at de nu er
> sendt i kunstig koma.....

Der er et kinesisk bud, lige rundt om hjørnet..

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Niels Bengaard (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 22-03-09 22:16

>> Volvo XC60 blev EuroNCAP testet allerede sidste år, men Volvo har
>> besluttet
>> at få lavet en ny crashtest, efter de nye NCAP-regler, for at vise, at
>> det
>> er en MEGET sikker bil - overall:
>
>
> Syntes du at det er flot at en Golf er bedre end en Volvo?
>
> XC60
> http://www.euroncap.com/results/volvo/xc60/2009/355.aspx
>
> VW Golf:
> http://www.euroncap.com/results/vw/golf/2009/354.aspx
>
>
> Den eneste testgruppe "supersikkerhedsvolvo" scorer mere end end
> dagligdags kedelig VW Golf er Safety assist, fordi Volvoen har selealarm
> på bagsædet. Ellers var den endt endnu ringere i forhold til en Golf.
>
> Var jeg Volvo ville jeg skamme mig!

Du skal også selv skamme dig lidt.
Som NCAP skriver under sammenligning af data sammenligner du resultater på
to biler, der slet ikke kan sammenlignes.

Citat:
Euro NCAP's frontal impact test simulates a car crashing into another of
similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle
with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally
speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents
than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only
between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP
groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV,
off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which
are within 150kg of one another are considered comparable.

Mvh Niels



Klaus D. Mikkelsen (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-03-09 22:59

Niels Bengaard skriver:
>
> Du skal også selv skamme dig lidt.
> Som NCAP skriver under sammenligning af data sammenligner du resultater på
> to biler, der slet ikke kan sammenlignes.

Det er jeg fuldstændigt klar over. Jeg skriver ingen steder at man er
mere sikker i en lille pispotte, men at pispotten (som dybest set er kun
er et facelift af 2003 modellen) scorer bedre point en en "supersikker
volvo" der er en nyudvikling.

Helt ærligt - det må Volvo sku da kunne gøre bedre.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (22-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 22-03-09 23:04


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49C6B489.7F4EC126@du.kan.finde.den...

KLIP

> Helt ærligt - det må Volvo sku da kunne gøre bedre.

Nej, de har ikke flere penge.

mvh/Bjørn J.



Klaus D. Mikkelsen (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-03-09 23:04

BJ skriver:
>
> Nej, de har ikke flere penge.

Kan de ikke bare gøre som volkefown - opgradere en gammel model?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (22-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 22-03-09 23:07


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49C6B5CA.987D37BE@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Nej, de har ikke flere penge.
>
> Kan de ikke bare gøre som volkefown - opgradere en gammel model?

Nej, det er deres seneste model og ingen genbrugspotte.

mvh/Bjørn J.



Henrik B. (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-03-09 23:50

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49C6B489.7F4EC126@du.kan.finde.den...

> Det er jeg fuldstændigt klar over. Jeg skriver ingen steder at man er
> mere sikker i en lille pispotte, men at pispotten (som dybest set er kun
> er et facelift af 2003 modellen) scorer bedre point en en "supersikker
> volvo" der er en nyudvikling.

Nu er Golf'en så ikke "kun" et facelift! Der er helt sikkert sket en masse
med selve platformen. Der skal rent faktisk ikke ret meget til, for at gøre
en platform væsentlig mere sikker. Tag f.eks. Saab NG900 (Ny generation),
som var baseret på en gammel Vectra A platform. Saab svejsede ca. 10 kg
forstærkninger i platformen, hvilket var medvirkende til at få en mere
sikker bil.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-09 06:18

"Henrik B." skriver:
>
> Nu er Golf'en så ikke "kun" et facelift! Der er helt sikkert sket en masse
> med selve platformen.

Der er ikke ændret en skrue i undervognen.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-03-09 16:56

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49C71B7E.6D94F9F@du.kan.finde.den...
> "Henrik B." skriver:
>>
>> Nu er Golf'en så ikke "kun" et facelift! Der er helt sikkert sket en
>> masse
>> med selve platformen.
>
> Der er ikke ændret en skrue i undervognen.

Nu er platform så absolut IKKE lig med undervognen!

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Niels Bengaard (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 23-03-09 17:52

>> Du skal også selv skamme dig lidt.
>> Som NCAP skriver under sammenligning af data sammenligner du resultater
>> på
>> to biler, der slet ikke kan sammenlignes.
>
> Det er jeg fuldstændigt klar over. Jeg skriver ingen steder at man er
> mere sikker i en lille pispotte, men at pispotten (som dybest set er kun
> er et facelift af 2003 modellen) scorer bedre point en en "supersikker
> volvo" der er en nyudvikling.
>
> Helt ærligt - det må Volvo sku da kunne gøre bedre.

Hvad får dig til at sige Volvo skal gøre det bedre? Hvis det er tallene for
Golf, så kan man ikke bruge dem som sammenligning. Tallene fungerer kun som
sammenligning indenfor samme vægtklasse. Smid 700 kg i Golfen og kør den ind
i væggen og se hvad resultat den får.

Mvh Niels



Henrik B. (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-03-09 18:13

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
news:gq8en7$uf2$1@newsbin.cybercity.dk...

> Hvad får dig til at sige Volvo skal gøre det bedre? Hvis det er tallene
> for Golf, så kan man ikke bruge dem som sammenligning. Tallene fungerer
> kun som sammenligning indenfor samme vægtklasse. Smid 700 kg i Golfen og
> kør den ind i væggen og se hvad resultat den får.

Neeeeeeej Niels, dét holder sgu ikke! Det vil ikke give et resultat, som
Klaus finder passende. Så nu skal du ikke komme her og ødelægge billedet,
med fakta... *LOL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-09 18:14

Niels Bengaard skriver:
>
> Hvad får dig til at sige Volvo skal gøre det bedre?

Hvis Volvo vil føre sig frem med gode testresultater, må de også bevise
det i test.

Med hensyn til vægten skrev jeg et klart og tydeligt svar til Henrik B:
"Jo, men Volvoen ville jo tabe til enhver lastbil. Sådan kan man blive
ved."


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-03-09 18:20

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49C7C363.CC8C39C0@du.kan.finde.den...

> Med hensyn til vægten skrev jeg et klart og tydeligt svar til Henrik B:
> "Jo, men Volvoen ville jo tabe til enhver lastbil. Sådan kan man blive
> ved."

Faktum er stadig at du forsøger at få Golf'en til at virke bedre end
Volvo'en, til trods for at du sammenligner på tværs af klasserne...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-09 18:30

"Henrik B." skriver:
>
> Faktum er stadig at du forsøger at få Golf'en til at virke bedre end
> Volvo'en, til trods for at du sammenligner på tværs af klasserne...

Som jeg har skrevet 3 gange, forsøger jeg ikke at få Golfen til at være
bedre, jeg forsøger at fortælle at det er pinligt at Volvo ikke kan
finde ud af at få den bedste score overall.

Jeg kunne stille op med en Mac truck og smadre en Volvo sønder sammen -
uden at komme til skade - til trods for at Mac'en vil få et elendigt
testresultat.

Men det er vel ikke meningen af man skal købe så tung en bil som muligt,
men en der er mest sikker i forhold til andre i deres klasse. Og Volvo
der slår på at være "åh så sikre biler" burde da kunne feje alle andre
biler af banen i en test.

Men nej.

Og undskyld at jeg bragte det op - det skal ikke ske igen - jeg stødte
åbenbart et par stykker der stadigvæk mener at svenskerne er bedst til
det der med sikkerhed......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-03-09 18:51

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49C7C72E.91FB9B71@du.kan.finde.den...

>> Faktum er stadig at du forsøger at få Golf'en til at virke bedre end
>> Volvo'en, til trods for at du sammenligner på tværs af klasserne...
>
> Som jeg har skrevet 3 gange, forsøger jeg ikke at få Golfen til at være
> bedre, jeg forsøger at fortælle at det er pinligt at Volvo ikke kan
> finde ud af at få den bedste score overall.

Den er også bedst - overall - i sin klasse. Hvis du nu var ærlig, og lavede
sammenligningen i Volvo's klasse, så ville man se at VW's tilsvarende bil-
Tiguan - ikke klarer det helt så godt som Volvo'en.

> Men det er vel ikke meningen af man skal købe så tung en bil som muligt,
> men en der er mest sikker i forhold til andre i deres klasse.

Netop! Også derfor at din sammenligning ikke holder.. )

> Og Volvo der slår på at være "åh så sikre biler" burde da kunne feje alle
> andre
> biler af banen i en test.

De gør de jo så også, i XC60-klassen...

> Og undskyld at jeg bragte det op - det skal ikke ske igen - jeg stødte
> åbenbart et par stykker der stadigvæk mener at svenskerne er bedst til
> det der med sikkerhed......

Hold nu op Klaus. Alle der følger bare lidt med herinde, ved jo godt at du
kigger ud igennem briller med et VW-filter. Og siden der nu kun er testet
små ti biler af EuroNCAP, efter de nye regler, indtil videre, så ser Golf'en
jo helt fantastisk ud. Ingen tvivl om at VW er kommet godt med, men desværre
er EuroNCAP stadig for "snæver", når det gælder point-tildeling, også når vi
snakker det nye pointsystem.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Niels Bengaard (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 23-03-09 19:57

>> Og undskyld at jeg bragte det op - det skal ikke ske igen - jeg stødte
>> åbenbart et par stykker der stadigvæk mener at svenskerne er bedst til
>> det der med sikkerhed......
>
> Hold nu op Klaus. Alle der følger bare lidt med herinde, ved jo godt at du
> kigger ud igennem briller med et VW-filter. Og siden der nu kun er testet
> små ti biler af EuroNCAP, efter de nye regler, indtil videre, så ser
> Golf'en jo helt fantastisk ud. Ingen tvivl om at VW er kommet godt med,
> men desværre er EuroNCAP stadig for "snæver", når det gælder
> point-tildeling, også når vi snakker det nye pointsystem.

Jeg forstår heller ikke Klaus kan sige den er dårlig, uden at sammenligne
den med noget, der er så vidt jeg kan se ikke testet en bedre i den klasse.
I testen scorer den jo også topkarakter og der er ikke meget negativt at
læse i testsammenfatningen.
Men ok ham om det.

Mvh Niels



Klaus D. Mikkelsen (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-09 22:39

Niels Bengaard skriver:
>
> Jeg forstår heller ikke Klaus kan sige den er dårlig

Hvor er det lige at jeg har skrevet det?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-09 22:37

"Henrik B." skriver:
>
> Hold nu op Klaus. Alle der følger bare lidt med herinde, ved jo godt at du
> kigger ud igennem briller med et VW-filter.

WHAT?

At jeg kører Golf, betyder ikke at jeg er blind. Læs hvad jeg skriver i
alle andre indlæg. Hvor specielt skinner det igennem at jeg har et VW
filter?

Når jeg betegner en Golf som en skaldet mellemklassevogn, når jeg
kritiserer VW's danske forhandlernet, eller hvor er det lige at det
skinner igennm?

Hvor mange gange ser du mig fremhæve og fortælle folk at de bør købe en
VW når der er spørgsmål om bilvalg?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (22-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 22-03-09 22:20


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49c64a2c$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Volvo XC60 blev EuroNCAP testet allerede sidste år, men Volvo har
> besluttet at få lavet en ny crashtest, efter de nye NCAP-regler, for at
> vise, at det er en MEGET sikker bil - overall:

Volvo forventer sig også en rigtig masse af potten.

En skam den måske er kommet for sent til at redde biksen.

PS: Nu kan man ikke sammenligne en SUV med personpotte, specielt ikke, når
den er højere og dermed har sværere ved at få maksimum ved personsammenstød.

Her selv kigget på den, men den er alt for dyr.

Godt en million med samme trim og udstyr som den gamle betalte S80.

mvh/Bjørn J.



Christian B. Andrese~ (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-03-09 02:40

On Mar 22, 9:39 pm, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "KASO" <S...@nospam.invalid> skrev i meddelelsennews:49c69c1a$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Spørgsmålet er jo stadig, om de nogensinde vågner igen efter at de nu er
> > sendt i kunstig koma.....
>
> Der er et kinesisk bud, lige rundt om hjørnet..

Og det anser du som at SAAB så vil blive endnu bedre af det ?


--
Christian......http://www.yee-haw.dk

BJ (23-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-03-09 10:18


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:fb87c839-37c7-45c9-afac-cf50b023f298@e38g2000yqa.googlegroups.com...

KLIP

>> Der er et kinesisk bud, lige rundt om hjørnet..

>Og det anser du som at SAAB så vil blive endnu bedre af det ?

Det er da ikke utænkeligt.

Du køber allerede bunker af kinesisk producerede varer, måske endda uden at
vide det.

mvh/Bjørn J.



Mogens (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-04-09 05:14

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:49c75376$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>Og det anser du som at SAAB så vil blive endnu bedre af det ?

De kan næsten ikke blive bedre :)
Sidste week-end tilbragte vi i Skærgården - jeg har aldrig set så mange
gamle Saab som der. Så problemet for Saab er derfor nok det forhold, at
bilerne simpelthen er for gode således, at kunderne beholder dem for længe
:)


Henrik B. (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-03-09 16:47

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:fb87c839-37c7-45c9-afac-cf50b023f298@e38g2000yqa.googlegroups.com...

>> Der er et kinesisk bud, lige rundt om hjørnet..
>
> Og det anser du som at SAAB så vil blive endnu bedre af det ?

Hvor står det??

Det har jeg i princippet ingen holdning til, på nuværende tidspunkt.
Kommer det til elektriske komponenter, så er kineserne nok væsentlig bedre
til det, end de europæiske producenter er! Og vælger man så at lade Saab
forestå motor- og sikkerhedsudvikling, så hvorfor ikke?

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


BJ (23-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-03-09 16:51


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49c7aeec$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>>> Der er et kinesisk bud, lige rundt om hjørnet..
>>
>> Og det anser du som at SAAB så vil blive endnu bedre af det ?
>
> Hvor står det??
>
> Det har jeg i princippet ingen holdning til, på nuværende tidspunkt.
> Kommer det til elektriske komponenter, så er kineserne nok væsentlig bedre
> til det, end de europæiske producenter er! Og vælger man så at lade Saab
> forestå motor- og sikkerhedsudvikling, så hvorfor ikke?

Netop..Kineserne vil producere, det er de knaldhamrende dygtige til ved
kyndig vejledning.

Måske kan det betyde, vi i Danmark kan købe 1 Saab (eller Volvo) og kun
betale for "2".

mvh/Bjørn J.



Henrik B. (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-03-09 16:52

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:49c7af76$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Måske kan det betyde, vi i Danmark kan købe 1 Saab (eller Volvo) og kun
> betale for "2".

*LOL*

Håbet er lysegrønt...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


BJ (23-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-03-09 17:02


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49c7b019$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> Måske kan det betyde, vi i Danmark kan købe 1 Saab (eller Volvo) og kun
>> betale for "2".
>
> *LOL*
>
> Håbet er lysegrønt...

Det tror jeg også, DK sætter bare afgifterne op.

Landet skal jo bruge pengene og provenuet må for alt i verden ikke
falde...)))

mvh/Bjørn J.



Henrik B. (23-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-03-09 17:09

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:49c7b1fe$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det tror jeg også, DK sætter bare afgifterne op.
>
> Landet skal jo bruge pengene og provenuet må for alt i verden ikke
> falde...)))

Ja, så politikkerne fortsat kan sløse med penge, på ligegyldigheder, uden at
blive stillet til regnskab...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


BJ (23-03-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-03-09 17:14


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49c7b412$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> Det tror jeg også, DK sætter bare afgifterne op.
>>
>> Landet skal jo bruge pengene og provenuet må for alt i verden ikke
>> falde...)))
>
> Ja, så politikkerne fortsat kan sløse med penge, på ligegyldigheder, uden
> at blive stillet til regnskab...

Jep, man skulle have "læst" til politikker....nu er det for sent...nu kan
man bare betale...;-/

Heldigvis er der kun moms på campingvognen..

mvh/Bjørn J.



baatbyggaregatan236@~ (01-04-2009)
Kommentar
Fra : baatbyggaregatan236@~


Dato : 01-04-09 14:05

On 22 Mar., 23:19, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:49c64a2c$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Volvo XC60 blev EuroNCAP testet allerede sidste år, men Volvo har
> > besluttet at få lavet en ny crashtest, efter de nye NCAP-regler, for at
> > vise, at det er en MEGET sikker bil - overall:
>
> Volvo forventer sig også en rigtig masse af potten.
>
> En skam den måske er kommet for sent til at redde biksen.
>
> PS: Nu kan man ikke sammenligne en SUV med personpotte, specielt ikke, når
> den er højere og dermed har sværere ved at få maksimum ved personsammenstød.
>
> Her selv kigget på den, men den er alt for dyr.
>
> Godt en million med samme trim og udstyr som den gamle betalte S80.
>
> mvh/Bjørn J.

Fik en helt ny XC60 D5 Summum Aut. med de fleste options i mandags.
Jeg har kørt rigtig meget i den gamle og nye S80 med alle motorer og
jeg må nok sige om XC60: Hold da kæft for en bil. Hvis der ellers ikke
findes skjulte og stadig ukendte kvalitetsproblemer med den bil bliver
jeg en meget lykkelig bilejer.

Drivlinien er fremragende. Materiale og samlekvalitetet er super.
Sikkerhedsudstyret (lane-keeping, forward collision warning, adaptive
cruise control, BLIS, driver alert, distance control) er imponerende
velfungerende (har endnu ikke prøvet city safety og collision
mitigation by braking!). Infotainment logisk som kun Volvo gør det, og
siddekomfort sammenlignelig med de bedste bilmærker.

Det kan kun gå godt med den bil. Købte direkte efter jeg havde kørt
Audi 6, BMW 5, og den nye Honda Accord.

Dynamisk kunne den være bedre - men man køber ikke 1800 kg bil for at
køre hurtigt rundt om hjørner.


VH EjS

BJ (02-04-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-04-09 22:23


<baatbyggaregatan236@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:5146c172-7687-4ee5-b365-8839f9f76924@z19g2000yqe.googlegroups.com...

KLIP


> Fik en helt ny XC60 D5 Summum Aut. med de fleste options i mandags.

Det er en flot potte, den nye XC60.

Jeg har desværre aldrig rigtigt været til den type biler.

Den Volvo i huset som har kørt 98% fejlfrit, er min kones S40n med den
gennemprøvede nu aldrende drivline 2.4i og 5-trins manuel gearkasse.

Min egen s80 T6, har været rimelig dyr at holde kørende.

Det sidste, der har fået mig/os til at tænke i andre baner, er Volvos
vanvittige værkstedspriser.

Jeg er bange for, Volvo vil miste 2 kunder ved næste bilskift.

mvh/Bjørn J.



Mogens (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-04-09 05:11

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:49d52c44$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Fik en helt ny XC60 D5 Summum Aut. med de fleste options i mandags.

Tillykke med den

> Det er en flot potte, den nye XC60.
> Jeg har desværre aldrig rigtigt været til den type biler.

Enig

> Den Volvo i huset som har kørt 98% fejlfrit, er min kones S40n med den
> gennemprøvede nu aldrende drivline 2.4i og 5-trins manuel gearkasse.

Der kører en milliard af dem og V70 hér :)

> Min egen s80 T6, har været rimelig dyr at holde kørende.

Jep, det er sgu ærgerligt...

> Det sidste, der har fået mig/os til at tænke i andre baner, er Volvos
> vanvittige værkstedspriser.
> Jeg er bange for, Volvo vil miste 2 kunder ved næste bilskift.

Så denne hos den lokale handler - kæft en nice car da!
www.youtube.com/watch?v=jehUsjWsYew




Henrik B. (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-04-09 15:50

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:6%fBl.7564$U5.82710@newsb.telia.net...

> Så denne hos den lokale handler - kæft en nice car da!
> www.youtube.com/watch?v=jehUsjWsYew

Dén kører også godt - specielt i Kleemann trim. )

Jeg vil gætte på, at den hænger på "den gule".

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Mogens (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-04-09 16:21

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49d62219$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dén kører også godt - specielt i Kleemann trim. )
> Jeg vil gætte på, at den hænger på "den gule".

Jep, men det kikser stadig, når vejen svinger...


Henrik B. (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-04-09 16:28

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:iPpBl.7576$U5.82693@newsb.telia.net...

>> Dén kører også godt - specielt i Kleemann trim. )
>> Jeg vil gætte på, at den hænger på "den gule".
>
> Jep, men det kikser stadig, når vejen svinger...

Dét er jo så spørgsmålet, om det nu også gør det.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Mogens (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-04-09 17:24

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49d62aee$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dét er jo så spørgsmålet, om det nu også gør det.

Næh, jeg ved det.


Henrik B. (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-04-09 17:59

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:8KqBl.7577$U5.82468@newsb.telia.net...
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:49d62aee$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Dét er jo så spørgsmålet, om det nu også gør det.
>
> Næh, jeg ved det.

Fordi det har du prøvet???

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Mogens (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-04-09 21:11

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49d6404e$0$15897

> Fordi det har du prøvet???

Der er mange AMG-ejere, der tror, de har verdens hurtigste bil. Og den
udfordring må man jo så ta' op, Henrik. På motorvejen følger de ikke med i
de hurtige sving, men det skal jo nok opleves...


Klaus D. Mikkelsen (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-09 21:18

Mogens skriver:
>
> Der er mange AMG-ejere, der tror, de har verdens hurtigste bil. Og den
> udfordring må man jo så ta' op, Henrik. På motorvejen følger de ikke med i
> de hurtige sving, men det skal jo nok opleves...

Det tror jeg simpelthen ikke på!

Næste gang bliver du nødt til at tage mig med som uafhængigt vidne



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-04-09 21:26

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49D66F0E.DA5A24E1@du.kan.finde.den...

> Det tror jeg simpelthen ikke på!
> Næste gang bliver du nødt til at tage mig med som uafhængigt vidne

Ja, jeg skal køre en del i Påsken - bl.a. Jylland. Men de annoncerer jo en
massiv indsats vedr. fartkontrol


Ivan Madsen (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 03-04-09 21:41

On Fri, 03 Apr 2009 20:26:12 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
>news:49D66F0E.DA5A24E1@du.kan.finde.den...
>
>> Det tror jeg simpelthen ikke på!
>> Næste gang bliver du nødt til at tage mig med som uafhængigt vidne
>
>Ja, jeg skal køre en del i Påsken - bl.a. Jylland. Men de annoncerer jo en
>massiv indsats vedr. fartkontrol

Åååh, jo - da jeg valgte O3 pga tilsyneladende massivt pres på M3
kørte jeg fordi kamera og MC'er på broen ved Vallensbæk kl. knap 17 i
eftermiddags )) Og der havde været "bid" mere end en gang så jeg på
vej mod Ishøj. Og sådan en Politi-MC er faktisk hurtigere i optrækket
end en gammel diesel-Punto ,-)))

Klaus D. Mikkelsen (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-09 21:45

Mogens skriver:
>
> Ja, jeg skal køre en del i Påsken - bl.a. Jylland.

Du annoncerer bar, hvornår du kommer forbi Hammel, så står jeg klar

> Men de annoncerer jo en massiv indsats vedr. fartkontrol

Altså her ned gennem byen, hvor der er 40 km/t tjekker de aldrig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-04-09 22:11

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:R3uBl.7583$U5.82604@newsb.telia.net...
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:49d6404e$0$15897
>
>> Fordi det har du prøvet???
>
> Der er mange AMG-ejere, der tror, de har verdens hurtigste bil.

Garanteret.
Men nu er det måske heller ikke alle AMG-ejere, som kører lige så meget som
dig, eller på bane for den sags skyld.
Derudover er der hér tale om en Black Series, som er væsentlig strammet op,
i forhold til en standard AMG'er.

> Og den udfordring må man jo så ta' op, Henrik. På motorvejen følger de
> ikke med i de hurtige sving, men det skal jo nok opleves...

Det er sjovt at se, hvordan to stk. 2 ton tunge standard MB AMG'er er
hurtigere rundt på TopGears bane, end din 911. H.h.v. en CL og en CLS. Men
dén bane/sammenligning kan vel ikke bruges til noget som helst?

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Mogens (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-04-09 22:16

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49d67b53$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er sjovt at se, hvordan to stk. 2 ton tunge standard MB AMG'er er
> hurtigere rundt på TopGears bane, end din 911. H.h.v. en CL og en CLS. Men
> dén bane/sammenligning kan vel ikke bruges til noget som helst?

Det er sjovt at konstatere, at den eneste Mercedes rekord i nyere tid, som
jég umiddelbart kan komme i tanke om, er hastighedsrekorden på en
rundbanestrækning med oplagte kurver. Mercedes'er figurerer eksempelvis ikke
på rekordlisten vedr. Ringen. Det må man sgu sige, at Porsche i dén grad
gør - Henrik

Nuvel - det er ik' noget jeg gider diskutere. Min bil kører fint :)


Henrik B. (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-04-09 22:21

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:y0vBl.7585$U5.82656@newsb.telia.net...

>> Det er sjovt at se, hvordan to stk. 2 ton tunge standard MB AMG'er er
>> hurtigere rundt på TopGears bane, end din 911. H.h.v. en CL og en CLS.
>> Men dén bane/sammenligning kan vel ikke bruges til noget som helst?
>
> Det er sjovt at konstatere, at den eneste Mercedes rekord i nyere tid, som
> jég umiddelbart kan komme i tanke om, er hastighedsrekorden på en
> rundbanestrækning med oplagte kurver. Mercedes'er figurerer eksempelvis
> ikke på rekordlisten vedr. Ringen. Det må man sgu sige, at Porsche i dén
> grad gør - Henrik

Nu er det så ikke dét vil taler om, men derimod en direkte sammenligning
mellem en 996 Turbo og en C203 Black Series....

> Nuvel - det er ik' noget jeg gider diskutere. Min bil kører fint :)

Det gør det uden nogen former for tvivl. Det gør dine biler jo altid.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Mogens (04-04-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-04-09 06:11

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49d67dcf$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det gør det uden nogen former for tvivl. Det gør dine biler jo altid.

Slap da af, mand - du er jo ikke en skid bedre med dine altid favoriserende
indlæg om Saab !


Henrik B. (04-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-04-09 08:34

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:tZBBl.7590$U5.82692@newsb.telia.net...
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:49d67dcf$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Det gør det uden nogen former for tvivl. Det gør dine biler jo altid.
>>
>
> Slap da af, mand - du er jo ikke en skid bedre med dine altid
> favoriserende indlæg om Saab !

Jamen jeg forvirrer trods alt ikke - holder mig til ét mærke. *LOL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Christian B. Andrese~ (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-04-09 02:24

On 23 Mar., 11:18, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:fb87c839-37c7-45c9-afac-cf50b023f298@e38g2000yqa.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >> Der er et kinesisk bud, lige rundt om hjørnet..
> >Og det anser du som at SAAB så vil blive endnu bedre af det ?
>
> Det er da ikke utænkeligt.
>
> Du køber allerede bunker af kinesisk producerede varer, måske endda uden at
> vide det.

Ja, det ved jeg da.
Men mange køber man kun én gang netop pga. kvaliteten.

--
Christian

Henrik B. (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-04-09 15:47

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:2336af57-008c-431b-a307-bfd6e236a221@z1g2000yqn.googlegroups.com...

> Ja, det ved jeg da.
> Men mange køber man kun én gang netop pga. kvaliteten.

Og andet køber du gladeligt, fordi du véd at det er produceret andre
steder - uvidende om, at det er fyldt med kina-kram indvendigt. *LOL*

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Leonard (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 03-04-09 16:03

Christian B. Andresen wrote:

> Men mange køber man kun én gang netop pga. kvaliteten.

Hvis det skal virke bliver man da nødt til at købe flere, så det holder
til opgaven er løst


--
Leonard

Martin [6000] (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 03-04-09 11:03


> Sidste week-end tilbragte vi i Skærgården - jeg har aldrig set så mange
> gamle Saab som der. SÃ¥ problemet for Saab er derfor nok det forhold, at
> bilerne simpelthen er for gode således, at kunderne beholder dem for
> længe :)

Jeps. Læg dertil at den klassiske gamle SAAB-nørd foragter alt der er
kommet fra fabrikken under GM's ejerskab.



Klaus D. Mikkelsen (03-04-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-09 17:44

"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Men mange køber man kun én gang netop pga. kvaliteten.

Du kunne tage grueligt fejl.

Min Pioneer DVD afspiller er netop byget i Kina og var på
salgstidspunktet den allerbedste DVD afspiller til pengene - i en
kvalitet der langt oversteg DVD afspillere produceret i Japan.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408930
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste