/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ka' man da bliv' ved med at koge suppe på ~
Fra : Mogens


Dato : 19-03-09 18:20
 
 
Klaus G. (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 19-03-09 18:48

> www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/233923/ultimate-golfs-ready-to-turn-up-the-heat.html
> Ja, jeg spør' bar
Synd de går væk fra 6cyl og over til noget hårdpumpet 4cyl. Der går sq for
meget honda i det så! :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Brian H (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 19-03-09 20:18

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49c28552$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/233923/ultimate-golfs-ready-to-turn-up-the-heat.html
>> Ja, jeg spør' bar
> Synd de går væk fra 6cyl og over til noget hårdpumpet 4cyl. Der går sq for
> meget honda i det så! :)

Ja det er desværre downsizing af værste skuffe :(


Henrik B. (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-03-09 21:38

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49c28552$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/233923/ultimate-golfs-ready-to-turn-up-the-heat.html
>> Ja, jeg spør' bar
> Synd de går væk fra 6cyl og over til noget hårdpumpet 4cyl. Der går sq for
> meget honda i det så! :)

Aaahhh Honda? Det sker jo ikke med 8 - 9.000 omdrejninger, men derimod under
6.000...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Klaus G. (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-03-09 23:25

> Aaahhh Honda? Det sker jo ikke med 8 - 9.000 omdrejninger, men
> derimod under 6.000...
Jeg sagde ikke at det VAR en honda, men at der snart går for meget honda i
den :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Ukendt (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-09 22:47

Klaus G. wrote:
> Synd de går væk fra 6cyl og over til noget hårdpumpet 4cyl. Der går
> sq for meget honda i det så! :)

Jeg synes deres V6'ere er for svagbrystede. De har ikke rigtig noget
brugbart moment. Men det er jo en kendt "svaghed" ved alle V6'ere. Ellers er
det fordi man forventer for meget, for når man sidder bag rattet føles de
ikke af alverden. Men en R4 kan skam sagtens pumpes op til noget meget
lækkert, så det ser jeg faktisk frem til.



Frank Leegaard (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-03-09 22:41

St.M. wrote:
> Klaus G. wrote:
>> Synd de går væk fra 6cyl og over til noget hårdpumpet 4cyl. Der går
>> sq for meget honda i det så! :)
>
> Jeg synes deres V6'ere er for svagbrystede. De har ikke rigtig noget
> brugbart moment. Men det er jo en kendt "svaghed" ved alle V6'ere.
> Ellers er det fordi man forventer for meget, for når man sidder bag
> rattet føles de ikke af alverden. Men en R4 kan skam sagtens pumpes
> op til noget meget lækkert, så det ser jeg faktisk frem til.

En 4 cylindret trykladet kan sagtens gøres mere momentstærk end en 6 cyl
sugemodel.

/F




Klaus G. (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-03-09 23:28

> En 4 cylindret trykladet kan sagtens gøres mere momentstærk end en 6
> cyl sugemodel.
Men hvorfor så ikk smide turbo på deres 6cyl? :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Armand (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-09 23:49

Klaus G. skrev:
>> En 4 cylindret trykladet kan sagtens gøres mere momentstærk end en 6
>> cyl sugemodel.
> Men hvorfor så ikk smide turbo på deres 6cyl? :)
>
Kommer nok!

Når common-rail motorer gøres til økonomi-vidundere er det efter min
opfattelse forkert: I modsætning til de forskellige fabrikkers tidligere
diesel-motorer har de moderne CR-motorer turbo til forskel og dén står
for en effektstigning på den mindre og derfor stadig økonomiske motor!

Af samme grund tror jeg også at turbo-teknikken stille og roligt vinder
indpas indenfor bensinmotorerne.
Turbo hár jo været fremme som en eksotisk overbygning ved siden af
Gti'erne, men teknikken var nok for dyr for fabrikanterne og for fremmed
for forbrugerne.
Den vide udbredelse blandt de små diesel-motorer har givetvis fået
sænket prisen på teknikken - I modsætning til midtfirsernes almindeligt
forekommende karburator, er indsprøjtning jo også blevet en hverdagsting
og den stigende forekomst af CR's i trafikken vidner om at forbrugerne
tilsyneladende ikke længere er så teknik-forskrækkede, og med stadigt
stigende krav til økonomi MÅ turbo også være et alternativ for
bensinmotoren :-/

--
Armand.

Henrik B. (21-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-03-09 09:03

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:49c41d31$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Men hvorfor så ikk smide turbo på deres 6cyl? :)

En 6-cyl bruger oftest mere brændstof end en 4-cyl...

> Af samme grund tror jeg også at turbo-teknikken stille og roligt vinder
> indpas indenfor bensinmotorerne.

*LOL*
Dét er der nok ingen tvivl om, selvom nogle allerede så dét lys for over 25
år siden.

> Turbo hár jo været fremme som en eksotisk overbygning ved siden af
> Gti'erne, men teknikken var nok for dyr for fabrikanterne og for fremmed
> for forbrugerne.

Mon ikke det mere er forsikringsselskaberne, der har fortalt os alle sammen,
at en turbo-bil skam er "farlig".

> Den vide udbredelse blandt de små diesel-motorer har givetvis fået sænket
> prisen på teknikken - I modsætning til midtfirsernes almindeligt
> forekommende karburator, er indsprøjtning jo også blevet en hverdagsting
> og den stigende forekomst af CR's i trafikken vidner om at forbrugerne
> tilsyneladende ikke længere er så teknik-forskrækkede, og med stadigt
> stigende krav til økonomi MÅ turbo også være et alternativ for
> bensinmotoren :-/

Kabu-hvaf'for-noget? Nåååh, den der forældede teknik, som nogle producenter
gik bort fra, for mere end tyve år siden - sådan ca. midt i firserne. )

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Finn Guldmann (21-03-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-03-09 11:28

Henrik B. skrev:
>>> Men hvorfor så ikk smide turbo på deres 6cyl? :)
> En 6-cyl bruger oftest mere brændstof end en 4-cyl...
>
Det er så ikke nødvendigvis rigtig.

Hvis de skal køre det samme, og dette indebærer at der også skal
bestilles noget, vil et større moment i 6'eren betyde besparelse på
brændstoffet i forhold til 4'ren.

Men har de samme moment kan det godt være den store bruger mere.

Jeg ved så ikke om der er nogen der laver to motorer hvor hk/moment er
det samme hvor blot den ene har 4 og den anden har 6 ben.

Men det har ofte vist sig at ekstraomkostningen ved at købe lastbil med
460 hk i stedet for 400 hk ret hurtig har tjent sig hjem på
brændstoføkonomien. (Hvis overgangen fra 4 til 6 ben skal tages i
betragtning skal hypperne nok et stykke ned. Men forholdet med at de
ekstra hypper giver besparelse er det samme.)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Mogens (21-03-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-03-09 14:54

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:49c4c138$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. skrev:

>> En 6-cyl bruger oftest mere brændstof end en 4-cyl...

> Det er så ikke nødvendigvis rigtig.

Nu skriver han så også "OFTEST", Finn :)
For vender vi blikket mod BMW's fremragende motorer, så har de en
fremragende brændstoføkonomi ift de 4 cylindrede konkurrenter. En 6
cylindret BMW er særdeles nøjsom - såvel benzin som dieselmotorer...

På topgear er jo et fremragende eksempel på, at en Toyota Prius bruger langt
mere fuel end en BMW M3



Henrik B. (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-03-09 15:12

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:49c4c138$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. skrev:
>>>> Men hvorfor så ikk smide turbo på deres 6cyl? :)
>> En 6-cyl bruger oftest mere brændstof end en 4-cyl...
>>
> Det er så ikke nødvendigvis rigtig.

Oftest do' - oftest...ingen regler uden undtagelser.

> Hvis de skal køre det samme, og dette indebærer at der også skal bestilles
> noget, vil et større moment i 6'eren betyde besparelse på brændstoffet i
> forhold til 4'ren.

Nu går snakken jo på en trykladet 4'erer kontra en 6'er suge...

> Men har de samme moment kan det godt være den store bruger mere.

Netop! Det er vægten (inertien) og volumen der gi'r forskellen...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Finn Guldmann (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-03-09 18:24

Henrik B. skrev:
>>>>> Men hvorfor så ikk smide turbo på deres 6cyl? :)
>>> En 6-cyl bruger oftest mere brændstof end en 4-cyl...
>> Det er så ikke nødvendigvis rigtig.
> Oftest do' - oftest...ingen regler uden undtagelser.
>> Hvis de skal køre det samme, og dette indebærer at der også skal
>> bestilles noget, vil et større moment i 6'eren betyde besparelse på
>> brændstoffet i forhold til 4'ren.
> Nu går snakken jo på en trykladet 4'erer kontra en 6'er suge...
>
Se nu laver du jo om på det jeg svarede på.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Henrik B. (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-03-09 19:43

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:49c67437$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

>> Nu går snakken jo på en trykladet 4'erer kontra en 6'er suge...
>>
> Se nu laver du jo om på det jeg svarede på.

For min skyld kan vi godt tryklade begge - så længe de beholder samme
Hk/Moment, vil 6'eren tabe, når det gælder brændstoføkonomi...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/


Finn Guldmann (22-03-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-03-09 20:10

Henrik B. skrev:
>>> Nu går snakken jo på en trykladet 4'erer kontra en 6'er suge...
>> Se nu laver du jo om på det jeg svarede på.
> For min skyld kan vi godt tryklade begge - så længe de beholder samme
> Hk/Moment, vil 6'eren tabe, når det gælder brændstoføkonomi...
>
Jamen hvis vi er enige om at lade dem have samme moment/hk er vi kun
enige om det andet også.

Der vil det mere materiale der skal med rundt helt sikkert koste brændstof.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Jens C. Hansen (19-03-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 19-03-09 23:07

Klaus G. wrote:
>> www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/233923/ultimate-golfs-ready-to-turn-up-the-heat.html
>> Ja, jeg spør' bar
> Synd de går væk fra 6cyl og over til noget hårdpumpet 4cyl.

Hvad blev der af konceptet med at 'klippe' en cylinder af en 6'er, så
man fik en 5'er med ellers samme krumtapaksel, blot det kortere?

Frank Leegaard (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-03-09 22:40

Klaus G. wrote:
>> www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/233923/ultimate-golfs-ready-to-turn-up-the-heat.html
>> Ja, jeg spør' bar
> Synd de går væk fra 6cyl og over til noget hårdpumpet 4cyl. Der går
> sq for meget honda i det så! :)

En trykladet 4 cyl har trækkraften og hk fra den 6 cyl. Der ud over har den
en meget mere sparsomt forbrug ved "pæn" kørsel som trods alt er 90% af
tiden.

/F




Klaus G. (20-03-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-03-09 23:34

> En trykladet 4 cyl har trækkraften og hk fra den 6 cyl. Der ud over
> har den en meget mere sparsomt forbrug ved "pæn" kørsel som trods alt
> er 90% af tiden.
Jaeh, for dem der købte sådan en R32 de gik jo meget op i hvor langt den
kørte pr. liter brændstof :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste