MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg en "rigtig" søgefunktion
Fra : Peter

Dato : 02-04-09 21:26

Hej NG!

Hvordan får jeg en "rigtig" søgefunktion på min PC som har Windows XP. På
"en tidligere" PC som også havde XP kunne jeg fint søge efter filer på
harddisken, men det virker bare ikke på min nuværende. Jeg har godt nok en
søgefelt nederst til højre i proceslinien, hvor der står "Søg på internettet
eller computeren", men der sker ikke en "dyt". Er der en eller anden som har
et forslag til hvordan jeg "kommer videre"? (Fjernet den nuværende
"uduelige" søgefunktion og etableret en ny og bedre)

hilsen
Peter

Fra : Max

Dato : 02-04-09 21:44

Hej Peter

> "dyt". Er der en eller anden som har et forslag til hvordan jeg
> "kommer videre"? (Fjernet den nuværende "uduelige" søgefunktion og

Tryk på Start, vælg Søg, vælg efter filer og mapper.

--
Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 02-04-09 22:31

> Hej Peter

> Tryk på Start, vælg Søg, vælg efter filer og mapper.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max!

Der sker ikke særligt "meget". Der kommer et vindue med en menulinie: Filer,
Rediger, Vis, Foretrukne, Funktioner, Hjælp
Menuknapper: Tilbage, Frem, Mappe (med pil op) Søg, Mapper - Derudover er
vinduet "tomt"!

Er der noget som skal "gendannes"? (evt. ved install.?)

hilsen
Peter

Fra : -= JF =-

Dato : 02-04-09 23:14

Peter skrev:

> et forslag til hvordan jeg "kommer videre"? (Fjernet den nuværende
> "uduelige" søgefunktion og etableret en ny og bedre)

Du skal ind i Tilføj/fjern programmer og slette Live Search, og så har
du den gamle søgefunktion tilbage.

Mvh John

Fra : Ole C

Dato : 02-04-09 23:32

Peter skrev blandt andet:

> [...]
> "dyt". Er der en eller anden som har et forslag til hvordan jeg
> "kommer videre"? (Fjernet den nuværende "uduelige" søgefunktion og

Jeg synes søgefunktionen i XP er dårlig (- og er blevet endnu mere bøvlet i
Vista).
Så jeg bruger i stedet "Effective File Search":
http://www.sowsoft.com/search.htm
Ikke gratis, men du kan prøve den i 30 dage inden du beslutter om du vil
give 170 kr. for den

--
vh
Ole C