MS Windows
briani 27239
sfc /scannow & Vista ?
Fra : Anette

Dato : 01-04-09 13:34

Hej gruppen,, kan man ligesom i XP, kører den commando i overskriften hvis
man har Vista ? Nogen der har erfaring i heri ?
Nette

Fra : Dr.Xerox

Dato : 01-04-09 19:01

"Anette" <Guitardiv1@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:49d35f44$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej gruppen,, kan man ligesom i XP, kører den commando i overskriften hvis
> man har Vista ? Nogen der har erfaring i heri ?
> Nette

Ja det kan du, sfc /scannow gendanner alle system filer til de oprindelige.
Så du skal opdatere Vista igen fra $MS.
Du skal have din DVD i drevet.

Mvh Poul

Fra : J

Dato : 02-04-09 01:23

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> "Anette" <Guitardiv1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Ja det kan du, sfc /scannow gendanner alle system filer til de
> [...]

Hvad er $MS?

Fra : Morten

Dato : 02-04-09 08:34

> Hvad er $MS?

Mon ikke, der tænkes på
MS = Microsoft
$ = De tjener penge på deres produkter

Mvh.
Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-09 23:20

Morten skrev:

> Mon ikke, der tænkes på
> MS = Microsoft
> $ = De tjener penge på deres produkter

Normalt skrives det M$.

Det er en noget nedladende betegnelse af Microsoft,
som jeg aldrig selv kunne finde på at bruge.

Microsoft har glædet milliarder af mennesker verden
over gennem mange år. Naturligvis er der nogle
småfejl - det er der mange der lever af i dag

Selv om der er nogle småfejl, så bruger folk programmet
alligevel - hvad er alternativet?

Jeg har brugt Microsofts produkter siden 1986, og er
fuldt tilfreds med dem, selv om der er nogle småfejl, de
bliver jo rettet efterhånden.

What else do you need?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rado

Dato : 03-04-09 13:27

On Fri, 3 Apr 2009 00:20:20 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

> [...]
>som jeg aldrig selv kunne finde på at bruge.
>Microsoft har glædet milliarder af mennesker verden

Ja men det har også være en relativt dyr fornøjelse for brugerne at
gøre Gates til verdens rigeste mand, det er vel det det handler om for
dem...

>Selv om der er nogle småfejl, så bruger folk programmet
>alligevel - hvad er alternativet?

Der findes alternativer, som f.ex Linux, der idag er fuldt på højde
med Windows og endda gratis, og med masser af gratis software til. Men
Windows har bidt sig så godt fast at Linux nok får svært ved at vælte
det, og meget af softwaren til Linux er heller ikke helt på højde med
den til Windows fordi man ikke har de samme økonomiske ressourcer
inden for open source samfundet. Og kommercielle softewareproducenter
vil hellere lave software til Windows fordi markedet her er langt
større og langt mere profitabelt.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : J

Dato : 03-04-09 13:59

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> inden for open source samfundet. Og kommercielle softewareproducenter
> vil hellere lave software til Windows fordi markedet her er langt

Hvorfor skulle man dog arbejde gratis?

Fra : Rado

Dato : 04-04-09 17:30

On Fri, 3 Apr 2009 14:59:18 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Hvorfor skulle man dog arbejde gratis?

Bl.a. fordi hvis alle gjorde det så var finanskriser som den vi er ude
i en umulighed.

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-04-09 23:50

Rado skrev:

> Der findes alternativer, som f.ex Linux

Ja, og Mac.

> meget af softwaren til Linux er heller ikke helt på
> højde med den til Windows fordi man ikke har de
> samme økonomiske ressourcer inden for open
> source samfundet.

Det er nok derfor der ikke er et reelt alternativ.

> Og kommercielle softewareproducenter vil hellere
> lave software til Windows fordi markedet her er langt
> større og langt mere profitabelt.

Jeg har faktisk brugt Linux gennem en lang periode,
men så at man jo låst til denne verden, og er afskåret
fra at hjælpe MS-brugere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 03-04-09 17:08

"Allan Vebel" <spam@do.not> writes:

> Selv om der er nogle småfejl, så bruger folk programmet
> alligevel - hvad er alternativet?

F.eks Linux eller Mac.

> Jeg har brugt Microsofts produkter siden 1986, og er
> fuldt tilfreds med dem, selv om der er nogle småfejl, de
> bliver jo rettet efterhånden.

Uha ja, tilsyneladende er det vist endelig rettet i den seneste Windows
Live Mail de manglende citattegn ved svar på QP indlæg.

--
Carl

Fra : Anette

Dato : 02-04-09 05:47

Nu er det sådan en "Application & Support-Disc" jeg har, den kan vel bruges
?
Anette

Fra : Dr.Xerox

Dato : 02-04-09 23:26

"Anette" <Guitardiv1@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:49d44358$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu er det sådan en "Application & Support-Disc" jeg har, den kan vel bruges ?
> Anette
Klip.

Den duer ikke, du skal have en rigtig DVD med Vista på,
du fik vel en med, da du købte maskinen.

Mvh. Poul

Fra : Anette

Dato : 03-04-09 00:49

Jeg fik en sådan disc med, nu har jeg prøvet at sætte den i, men det lader
til den vil installere windows igen, det føler jeg mig ikke tryg ved altså ?
Nette

Fra : John

Dato : 03-04-09 01:33

> [...]

> til den vil installere windows igen, det føler jeg mig ikke tryg ved altså

Prøv evt i stedet kommandoen sfc /scanonce, og sæt først CD'en i, når
programmet forlanger det.

John

Fra : Dr.Xerox

Dato : 03-04-09 17:39

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:49d55940$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Prøv evt i stedet kommandoen sfc /scanonce, og sæt først CD'en i, når programmet forlanger det.
>
> John
Ja, det skal være i den rekkefølge,

tak til John

Mvh Poul