MS Windows
briani 27239
Husker ikke bios-indstillinger
Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 13:00

Hej
Er ved at skifte harddisk i bærbar HP og vil starte op fra PartitionsCD.
Når jeg i bios aktivere mulighed for at starte op fra CD lykkes det ikke
efterfølgende.
Hvis jeg kigger i BIOS igen er opstart fra CD hoppet tilbage til
deaktiveret.
Hvad kan være galt?

mvh Ole

Fra : Stampe

Dato : 31-03-09 13:24

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> efterfølgende.
> Hvis jeg kigger i BIOS igen er opstart fra CD hoppet tilbage til

Det kan være batteriet der er fladt

Mvh
Allan

Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 13:26

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan være batteriet der er fladt
>
> Mvh
> Allan

Ja, det havde jeg en lumsk mistanke om.
Det må jeg prøve at skifte. Ved ikke rigtig hvor det sidder på en HP bærbar.
Leder lidt.

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 13:28

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Ja, det havde jeg en lumsk mistanke om.
> Det må jeg prøve at skifte. Ved ikke rigtig hvor det sidder på en HP

....for du tænker vel på sådan en lille en på størrelse med 50 øre?

mvh Ole

Fra : Stampe

Dato : 31-03-09 13:33

> ...for du tænker vel på sådan en lille en på størrelse med 50 øre?
>
> mvh Ole

Ja lige præsis

Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 31-03-09 13:32

> [...]

> Ja, det havde jeg en lumsk mistanke om.
> Det må jeg prøve at skifte. Ved ikke rigtig hvor det sidder på en HP

Ja phy ha nej det er nok ikke så slemt, nogle gange er den placeret bag
ved RAM modulerne dvs. du lige skal pille dem ud først, men fjern dækslerne
på bagsiden og se om det ikker til at få øje på. Ellers på HP´s hjemmeside
kan du også lige finde din model og beskrivelse af placeringen

Mvh
Allan

Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 13:49

> [...]
> hjemmeside kan du også lige finde din model og beskrivelse af placeringen

Jeg prøver lidt af hvert

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 14:10

> "Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver lidt af hvert
>
> mvh Ole

Skal nok også lige siges, at det hele startede med at der røg vand i
maskinen.
Den kørte ok en dags tid, men så mistede vi kontakten med harddisken.

mvh Ole

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-03-09 15:13

"Thomsen" skrev i en meddelelse
> [...]

Ellers prøv at spørge i news:dk.edb.hardware.baerbar da det jo egentlig ikke
har noget med Windows at gøre, som denne gruppe handler om

Bios ligger på bundkortet, så en anden mulighed er

Jan

Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 15:53

> [...]
> ikke har noget med Windows at gøre, som denne gruppe handler om
>
> Bios ligger på bundkortet, så en anden mulighed er

Det har du helt ret i. Det tænkte jeg ikke lige på

mvh Ole

Fra : J. E.

Dato : 31-03-09 16:09

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan være batteriet der er fladt

Det giver ikke umiddelbart mening, da batteriet ikke spiller ind
ved denne ændring og genstart.

Fra : Mr.X

Dato : 31-03-09 17:31

"J. E." <of.post@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver ikke umiddelbart mening, da batteriet ikke spiller ind
> ved denne ændring og genstart.

Jo, hvis der ikke er strøm på batteriet til BIOS ( IKKE den bærbares
batteri) kan den ikke huske indstillingerne, når der genstartes