MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Microsoft PS/2 mouse driver
Fra : Kim

Dato : 25-03-09 18:23

Har lige købt en ny mus ville lige prøve en optical
Logitech M-SBF90 Value black optical PS/2 oem
http://www.merlion.ru/showphoto/index.php?img=http://img.merlion.ru/items/43121_v01_b.jpg
Helt præcist står der på musen:
M/N : M-SBF90
P/N: 851955-Cooo

Inde i Egenskaber For Mus står følgende:
Microsoft PS/2 mouse driver
Producent Microsoft Corporation
Filversion 5.1.2600.5512 (xpsp. 080413-2108)
Driverproducent Microsoft
Dato for Driver: 01-07-2001
Driverversion: 5.1.2600.0

Ved nogen her om der er lavet en nyere version driver
til denne mus, evt af Microsoft eller Logitech ?

Jeg syntes ikke at jeg kan få den til at "lystre"
på samme måde som min gamle mus med "kugle"
i de indstillingsmuligheder der er.

Mvh Kim

Fra : KentBM

Dato : 25-03-09 21:47

Kim skrev:
> Har lige købt en ny mus ville lige prøve en optical
> Logitech M-SBF90 Value black optical PS/2 oem
Hvis det er en Logitech mus skal du gå ind på logitech.com og under
support finder du din mus og henter det tilhørende software.

--

Kent

Fra : Ole C

Dato : 28-03-09 19:23

Kim skrev blandt andet:

> Det var det første jeg gjorde, men der ligger ingen
> driver til en Logitech M-SBF90

Det er jo en meget simpel mus, som bør kunne fungere optimalt med
standard-driveren i Windows.
Hvad mener du med at den ikke "lystrer"?

--
vh
Ole C

Fra : Kim

Dato : 29-03-09 15:55

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev
> Hvad mener du med at den ikke "lystrer"?

Jeg har selvfølgelig været inde og sætte hastighed
m.m. i Indstillinger, men musen reagerer ikke 100%
når man rykker musen, samt at den pludselig forsvinder
et sted og dukker op et andet sted på skærmen.

Virkede heller ikke godt i spillet FEAR 2.

Er nu skiftet til min gamle normale med kugle,
men den skal jo renses for støv og fnuller
som sætter sig på de små hjul inden i.
Det var det jeg ville undgå ved at købe en optical.

Gider ikke investere 500 - 1000 kr på en mus
og så komme hjem og den ikke virker tilfredsstillende.

Mvh Kim

Fra : Ole C

Dato : 29-03-09 16:12

Kim skrev blandt andet:

> [...]
> men den skal jo renses for støv og fnuller
> som sætter sig på de små hjul inden i.
> Det var det jeg ville undgå ved at købe en optical.

Det burde også virke uden nogle hekserier, dog er en optisk mus ikke så
ukritisk med underlaget, som fabrikanterne i sin tid gerne ville bilde os
ind. En ensfarvet musemåtte er ikke noget hit, viser min erfaring.

> Gider ikke investere 500 - 1000 kr på en mus
> og så komme hjem og den ikke virker tilfredsstillende.

Nøh - men hvis du køber den over internettet, har du jo din returret.....

--
vh
Ole C

Fra : KentBM

Dato : 29-03-09 23:58

Kim skrev:
> Gider ikke investere 500 - 1000 kr på en mus
> og så komme hjem og den ikke virker tilfredsstillende.
Du kan sagtens finde en mus til under kr. 500, som virker ordentligt. En
nyere mus vil sandsynligvis virke bedre en din gamle.

--

Kent

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-09 21:07

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> "KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev
>
> Det var det første jeg gjorde, men der ligger ingen
> driver til en Logitech M-SBF90

Nej, for det findes ikke. Du skal lede efter Logitech optical value mouse,
og så når du frem til følgende side:
http://www.logitech.com/index.cfm/428/3002&cl=dk,da
og jfr. denne side, findes der ingen software til denne mus, hvilket må være
ensbetydende med, at den bare skal bruge en standarddriver, som er indbygget
i windows.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-03-09 21:41

Kim skrev:

>Jeg syntes ikke at jeg kan få den til at "lystre"
>på samme måde som min gamle mus med "kugle"
>i de indstillingsmuligheder der er.

Hvis jeg ikke var tilfreds med den driver og havde den mus, ville jeg
prøve med Mouseware
http://download.cnet.com/Logitech-MouseWare/3000-18491_4-12756.html?tag=mncol
, men om det virker med din mus, ved jeg ikke

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk