MS Windows
briani 27239
Recover disk hver morgen
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 18:59

Hej

Jeg har fået til opgave at recover 20 pc hver morgen fra nu af og ud i
fremtiden...

Jeg skal bruge et stykke software, som een gang tager et image og så hver
morgen når pc'erne startes, tager dette image lægger på pc'erne, booter
pc'erne og er klar.

Altså tilbagelægningen skal klares uden indgriben og må ikke bero på
eksterne medier (cd'er, stick o.lign). Jeg tænker noget dual boot.

Dannelsen af image, må gerne være med hands-on.

Findes dette program ?

/karsten

Fra : Rado

Dato : 19-03-09 19:51

On Thu, 19 Mar 2009 18:59:16 +0100, "Karsten Madsen" <6 på drosselvej
i danmark> wrote:

> [...]
>
>Altså tilbagelægningen skal klares uden indgriben og må ikke bero på
>eksterne medier (cd'er, stick o.lign). Jeg tænker noget dual boot.

Jeg vil tro det kan gøres med BootIt eller Image for DOS og lidt
scripting. Lav f.ex. en C partition hvor image af D partition (system)
lægges, sammen med script som aktiveres ved boot. Kræver muligvis en
Deployment licens. Spørg evt. i deres forum, deres supportere deltager
aktivt der.

http://www.terabyteunlimited.com/index.htm

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-09 20:05

Acronis True Image kan gøre dette. http://www.acronis.com/

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Mogens Johansen

Dato : 20-03-09 17:21

Køb et safety card til hver maskine. Har selv brugt disse kort i 10 år.
Ikke så meget som en maskine er blevet "ødelagt". Med disse kort kan du også
spare udgiften til antivirus.

Sakset fra http://shop.safekey.dk/reborn/safetycard_mm/7_generation_neo_da/

"SafetyCard NEO er et "stand alone" PCI kort (Low profile) UDEN netkort.
Dette produkt kan genskabe din PC selv efter virus, spam, spyware eller blot
destruktive elever/brugere blot ved at reboote PC'en. Denne nyeste version
supportere Win NT, 2000, XP og VISTA i 32/64 Bit i "Hurtig gendan mode"
(Dvs. under 1 sekund om gendannelsen) og næsten alle andre operativ systemer
i "Backup mode" (som er et lokalt "data spejl" på din HDD). "

Mogens

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-03-09 17:43

Karsten Madsen skrev:
> [...]
> eksterne medier (cd'er, stick o.lign). Jeg tænker noget dual boot.
>
> Dannelsen af image, må gerne være med hands-on.

Hvis det er Windows, så har Microsoft SteadyState som er gratis.
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

Mogens

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-03-09 19:14

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> wrote in message
> [...]
> eksterne medier (cd'er, stick o.lign). Jeg tænker noget dual boot.
>
> Dannelsen af image, må gerne være med hands-on.

Hej.

Måske programmet deep freeze er noget, det kan hentes her
http://www.ccpro.dk/deepfreeze.htm . Det laver godt nok ikke et image af
pc'en som spurgte efter, men pc'en er altid "frisk" efter den er blevet
genstartet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-03-09 00:23

Karsten Madsen skrev:

> Jeg har fået til opgave at recover 20 pc hver morgen
> fra nu af og ud i fremtiden...

Jeg fik også sådan en opgave engang - det var i edb-
rummet på en efterskole, og alle maskiner var af ældre
dato, og med Windows 98.

Det endte med at jeg købte en server med Windows
Server 2003 - og alle maskiner blev lavet om til tynde
klienter.

Det var i 2004, og det kører fint den dag i dag, de gamle
maskiner blev efterhånden erstattet af terminaler, og
dermed blev udgiferne til nyt materiel udskudt til det
ikke kunne mere.

Det var en ganske god løsning, hvor eleverne ikke kunne
smadre noget som helst - og en recover-løsning hver
morgen blev gjort unødvendig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk