MS Windows
briani 27239
Fra Windows 7 tilbage til Vista
Fra : Erik Greve

Dato : 15-03-09 18:13

Hej i gruppen.
Jeg vil gerne prøve Windows 7 på min maskine, der lige nu kører Vista
Premium,
MEN jeg vil godt sikre mig, at jeg kan komme tilbage til Vista, hvis jeg
skulle ønske det.

Lægger Win 7 automatisk en DualBoot ind, når den installeres ovenpå Vista ?
Kan man bruge Vistas systemgendannelse til at slippe af med Win 7, hvis det
ønskes ?
Andre ting man skal være opmærksom på, når Win 7 installeres ?

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Pico

Dato : 15-03-09 21:32

Erik Greve wrote:
> [...]
> Win 7, hvis det ønskes ?
> Andre ting man skal være opmærksom på, når Win 7 installeres ?

Vil de sikreste ikke være at tage et "image" af Vistainstallationen, brug
Ghost eller tilsvarende program. Selv bruger jeg R-driver Image.
--
MVH
Pico

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-03-09 00:12

Se inline.

On Sun, 15 Mar 2009 18:12:36 +0100, "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk>
wrote:

>Lægger Win 7 automatisk en DualBoot ind, når den installeres ovenpå Vista ?

Nej den skal installeres på en anden partition/harddisk for at lave
dualboot.

>Kan man bruge Vistas systemgendannelse til at slippe af med Win 7, hvis det
>ønskes ?

Nej, formater partitionen du har lagt den på.

>Andre ting man skal være opmærksom på, når Win 7 installeres ?

At du har husket backups så du ikke risikerer noget og så skal du
selvfølgelig sikre dig at din PC opfylder minimumskravende.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Greve

Dato : 18-03-09 20:41

Tak - jeg prøver så at partitionere og oprette en DualBoot.
Venlig hilsen
Erik Greve