MS Windows
briani 27239
Tilfældig forsinkelse ved filåbning under ~
Fra : Søren Midtiby

Dato : 13-03-09 17:59

Min nye pc er under én måned gammel, men alligevel fik jeg den heldigvis med
Windows XP på (ikke Vista!)
Den er lynhurtig til næsten alt, men for ca. en uge siden begyndte den på en
mærkelig opførsel:

Nogle gange (ca. hver 3. gang), når jeg åbner en fil eller mappe (enten ved
dobbeltklik eller tryk på Enter), er der en laaang forsinkelse på 10-20-30
sekunder, før der sker noget!
De fleste gange kommer der ikke noget timeglas frem.
Det er som om maskinen venter på ét eller andet, som jeg ikke kender til.

Det føles som om den sagtens KAN være hurtig; men nogle gange VIL den bare
IKKE!

Jeg har prøvet at se på Jobliste/Ydeevne-kurven, men den viser bare, at
cpu'en ikke laver noget særligt.
Jeg har prøvet at slå Norton Antivirus 2005 og Zonealarm fra. Det gjorde
ikke nogen forskel.

Når man bruger denne funktion måske 100 gange om dagen, er det altså
møgirriterende, især fordi det virker helt uforudsigeligt, hvornår det
forekommer!

Kan det skyldes en ny software-opdatering fra Microsoft?

Jeg håber virkelig, at nogen af jer har en idé, der kan hjælpe mig videre!

Med venlig hilsen

Søren Midtiby

Fra : Knud Erik

Dato : 14-03-09 11:47

"Søren Midtiby" <soren_SLETTES_@midtiby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det skyldes en ny software-opdatering fra Microsoft?
>
> Jeg håber virkelig, at nogen af jer har en idé, der kan hjælpe mig videre!

Hej
Jeg har ikke noget bud på årsagen, men hvis det var mig, ville jeg
prøve en systemgendannelse og/eller rense computeren med f.eks
Ccleaner, selvom det nok er begrænset hvor meget en ny installation
er sodet til. http://www.ccleaner.com/
Prøv også at køre chkdsk fra kommandoprompt og evt. defragmentere

Mvh
Knud Erik

Fra : Søren Midtiby

Dato : 15-03-09 18:08

Tak for svaret.

Da det opstod pludseligt midt i sidste uge, kan det vel ikke skyldes en
gradvis tilsodning, men må vel snarere være en slags software-fejl

Jeg vil meget gerne høre andre bud.

mvh

Søren Midtiby

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-03-09 23:37

Søren Midtiby skrev:

> Jeg vil meget gerne høre andre bud.

Prøv også Denne computer => højreklik => Administrer
Logbog

Her kan du måske spore dig frem til noget bestemt der
"hænger" - kig efter advarsler og fejl.

Det er meget ofte at jeg finder en årsag her.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk