MS Windows
briani 27239
Log af USB ønskes
Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-03-09 09:08

Jeg har et lidt mærkeligt problem. Jeg kører Ubuntu på min bærbare
computer. NÃ¥r jeg tilslutter min nye mp5-afspiller, bliver den ikke
fundet. Men hvis jeg slutter den til min anden computer, der kører
Windows XP, hvor den bliver fundet, og derefter igen tilslutter den til
Ubuntu-computeren, så er der ingen problemer - den bliver fundet og
mounter automatisk.

Under Linux er der flere gode værktøjer der kan fortælle hvad der sker
når jeg tilslutter mp5-afspilleren. Men jeg kunne egentlig godt tænke mig
også at få nogle detaljerede oplysninger om hvad der sker, når den
tilsluttes WinXP.

Findes der et program der kan give nogle detaljerede oplysninger om de
enheder der er tilsluttet usb-portene, og evt. kan lave en log over hvad
der sker når enheder tilsluttes?

Iøvrigt, hvis der er nogen der har en idé om hvorfor afspilleren ikke
findes af Ubuntu i første omgang, så sig endelig til!

--
Thomas Jensen, Horsens