Hvem kender Paul Yonggi Cho?
Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-01 17:54

Er der nogen her i gruppen der kender den kristne forkynder Paul
Yonggi Cho fra Sydkorea, og hvad hans troslære egentlig går ud på?

Hvordan skal vi bedømme bevægelser som Toronto og Pensacola?

Jeg er også interesseret i om nogen kan give en kort biografi af
følgende person:
John Darby Nelson (Vistnok "ophavsmanden" til den moderne teori om
"det jødiske verdensrige" i et 1000-årigt fredsrige og teorien om "den
hemmelige bortrykkelse")

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 18:41

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message
> Er der nogen her i gruppen der kender den kristne forkynder Paul
> Yonggi Cho fra Sydkorea, og hvad hans troslære egentlig går ud på?

Her kan du lærer meget om treenigheden, Helligåndens dåb, alle nådegaverne
tungetale, håndspålæggelse, helbredelse og meget andet godt

Trist, men YC døde i fængsel for mange år siden, på grund af sin tro.

> Hvordan skal vi bedømme bevægelser som Toronto og Pensacola?

De skulle i fængsel.

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 29-07-01 19:38

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ETX87.373$P91.6758@news.get2net.dk...

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message
>
> Trist, men YC døde i fængsel for mange år siden, på grund af sin tro.

YC? Jeg troede han levede i bedste velgående. Du tænker ikke på Watchman
Nee?

> De skulle i fængsel.

Whaaat? Er det svaret på spørgsmålet?

Mr. D

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 21:33

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message

> Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ETX87.373$P91.6758@news.get2net.dk...

> YC? Jeg troede han levede i bedste velgående. Du tænker ikke på Watchman
> Nee?

Undskyld, det gør jeg

> Whaaat? Er det svaret på spørgsmålet?

for deres tro

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-01 20:45

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> meget andet godt
>
> Trist, men YC døde i fængsel for mange år siden, på grund

Og hvad er så egentlig forskellen i troslære og teologi mellem Toronto
og Pensacola på den ene side og Yonggi Cho fra Sydkorea på den anden?

For mig ser de umiddelbart meget ens ud, og Yonggi Cho har da udtalt
sig meget positivt og anerkendende om Pensacola og kaldt det for ægte
sand vækkelse og Helligåndens værk.

Hvordan kan du så udtale dig som du gør med at ville sende den ene
part i fængsel, når den anden part rent faktisk anerkender denne?

du virker ni også utroligt meget Pensacalask i den måde du her i
gruppen taler til fordel for "Åndens manifestationer"!

Hvad er beviset på om denne eller hin prædikant er en sand Guds
jener - at han kan få folk til at vælte omkuld i kramper, eller at
han forkynder en sund bibelsk lære?

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 21:58

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

Undskyld men jag forvekselde YC med Watchman Nee?

tilgiv mig

Erik