Dokumenthåndtering til hjemmebrug?
Fra : Steen Suder

Dato : 29-03-09 16:46

Jeg søger et webbaseret dokumenthåndteringssystem til brug her i
privaten - en slags "intranet".

Ideen er at man simpelt kan organisere notater, websider, diverse
dokumenter som PDF'er, ODF'er osv. og de skal være søgbare.

Det skal være intuitivt så andre end de IT-beskæftigede medlemmer af
husstanden kan bruge det

Det lugter lidt af en CMS-hybrid af en art, men hvad er der af muligheder?

(Platformen er Linux.)

--
Steen Suder

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 30-03-09 21:47

Steen Suder wrote:
> [...]
> husstanden kan bruge det
>
> Det lugter lidt af en CMS-hybrid af en art, men hvad er der af muligheder?

Jeg har ikke selv CMS, men ved at Google fandt jeg Joomla.
http://www.joomla.org/announcements/release-news/5231-joomla-1510-security-release-now-available.html
På websiden er der links til online demo og dokumentation af Joomla.
"
Want to test drive Joomla? Try the online demo or the Joomla JumpBox.
Documentation is available for beginners.
"
http://docs.joomla.org/Beginners

Link til technical requirements:
http://www.joomla.org/about-joomla/technical-requirements.html

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 30-03-09 22:30

Jørgen Heesche wrote:

> [...]
> Want to test drive Joomla? Try the online demo or the Joomla JumpBox.
> Documentation is available for beginners.

Prøv også denne søgning på Google:
site:www.sslug.dk joomla

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : jos

Dato : 31-03-09 14:45

Jørgen Heesche wrote:

> Prøv også denne søgning på Google:
> site:www.sslug.dk joomla

Joomla er vel ikke et dokumenthåndteringssystem??

finn

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-03-09 17:37

jos wrote:

> Joomla er vel ikke et dokumenthåndteringssystem??

Ikke?:
http://www.joomla.org/about-joomla.html

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 31-03-09 21:35

Jesper Poulsen wrote:

> Ikke?:
> http://www.joomla.org/about-joomla.html

Ja, Joomla kan, som jeg forstår det, rigeligt opfylde Steen Suder's ønsker.

Joomla is used all over the world to power Web sites of all shapes and
sizes. For example:

* Corporate Web sites or portals
* Corporate intranets and extranets
* Online magazines, newspapers, and publications
* E-commerce and online reservations
* Government applications
* Small business Web sites
* Non-profit and organizational Web sites
* Community-based portals
* School and church Web sites
* Personal or family homepages

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-04-09 09:54

Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> writes:

> Ja, Joomla kan, som jeg forstår det, rigeligt opfylde Steen Suder's ønsker.

Jeg var nede ad samme sti, og var ved at foreslå mediawiki, men så
var det at jeg faldt over det krav med at kunne søge i vedhæftede
dokumenter. Er det noget Joomla kan uden videre?
--
/Wegge