Den Nye iTunes version 8.1.0.52
Fra : Kim

Dato : 02-04-09 17:54

Sidder med en ny PC, min datters og har installeret den Nye iTunes 8.1.0.52

Er der virklig ikke den option i iTunes, at man kan "Impotere" alle numrene
( incl covers) fra iPoden over til iTunes ?

Eller er den lavet så dumt at hun nu skal til at igen lave/trække alle
albums
og musiknumre incl covers m.m over til iTunes, og derefter over til sin
iPod.?

Der står intet ( vi kan ikke finde det ) inde på apples site eller her:
Den nye brugervejledning til iTunes
http://support.apple.com/kb/HT1367?viewlocale=da_DK&locale=da_DK

Mvh Kim

Fra : Michael Horn

Dato : 02-04-09 19:15

Kim <Spam@noway.dk> wrote:

> [...]
> iPod.?
>
> Der står intet ( vi kan ikke finde det ) inde på apples site eller her:

Det er pga rettigheder man skal gendanne sit itunes bibliotek.
Der findes free/shareware på nettet som kan kommunikere med din ipod
uden om itunes.
Så kan man tømme ipoden, importere ind i itunes og nu genoploade.

Måske er der andre workarounds, som måske at flytte det gamle
itunesbibliotek over på den nye pc, ven ikke om det virker på en pc!?

Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-04-09 20:41

Michael Horn wrote:

> [...]
> uden om itunes.
> Så kan man tømme ipoden, importere ind i itunes og nu genoploade.

Det var nogenlunde det, jeg ville have skrevet.

> Måske er der andre workarounds, som måske at flytte det gamle
> itunesbibliotek over på den nye pc, ven ikke om det virker på en pc!?

Jeg prøvede for sjovs skyld at søge på Versiontrackers windows sider med
søgeordene "itunes ipod" med flg. resultat, så der er flere måder at
omgå 'særringen' på...

http://www.versiontracker.com/php/qs.php?mode=basic&action=search&str=itunes+ipod&srchArea=windows&submit=Go

mvh. Erik Richard

Fra : Kim

Dato : 03-04-09 06:36

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev
[...]

Kender du, og har prøvet et af disse programmer
der kan det jeg spørger om ?

Mvh Kim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-09 11:45

Kim wrote:
> "Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev

> Kender du, og har prøvet et af disse programmer
> der kan det jeg spørger om ?

Nej, jeg har ingen iPod, så jeg har ikke prøvet nogen af dem. Jeg kender
nogle få fra andres omtaler. Tallet i [] angiver folks 'tilfredshed'

Xilisoft iPod Rip 2.1.21.0120 [3]
Copy music, video, photos, podcasts, and TV programs from iPod/iPhone to PC.

iRepo 2.5.2 [3]
Transfer songs from iPod to your iTunes folder.

Soundcrank iTunes Plug-in 2.1 [2]
Add album, artist, and lyrics information to the songs in your iTunes
library.

iPod Copy Expert 3.1.2 [3]
Copy music from iPod and import it to iTunes.

iTSync for iTunes 2.0.1 [3]
iPod/iTunes library & folder synchronizer

iPodCopy 8.10 [4]
Manage and copy songs, videos, and playlists from your iPod.

mvh. Erik Richard

Fra : Kim

Dato : 03-04-09 06:35

"Michael Horn" <brmhorn@skalfjernesgmail.com> skrev
> Det er pga rettigheder man skal gendanne sit itunes bibliotek.

Hvad mener du med det ?

At det musik min datter har købt på cd'ere, lagt det ind på sin gamle pc,
nu hun har fået en ny, så ville det nemmeste for brugeren da være
at bare lægge musikken fra ipoden over i iTunes igen.

> Der findes free/shareware på nettet som kan kommunikere med din ipod
> uden om itunes.
> Så kan man tømme ipoden, importere ind i itunes og nu genoploade.

Kender du et der virker ?

Ellers skal hun igen med flere timers arbejde, til igen
at lægge musik og covers ind igen.

Mvh Kim

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-04-09 06:40

On 2009-04-03 07:34:37 +0200, "Kim" <Spam@noway.dk> said:

> [...]
> nu hun har fået en ny, så ville det nemmeste for brugeren da være
> at bare lægge musikken fra ipoden over i iTunes igen.

med dirty hacks: ja
Fra Apples side: blokeret for at tækkes pladeselskaberne.

> Kender du et der virker ?
>
> Ellers skal hun igen med flere timers arbejde, til igen
> at lægge musik og covers ind igen.

kopier bare iTunes mappen fra din PC standart placeringen er
c:\Doucuments And Settings\User\Documents\Music\iTunes

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-09 07:55

Kim <Spam@noway.dk> wrote:

> [...]
> nu hun har fået en ny, så ville det nemmeste for brugeren da være
> at bare lægge musikken fra ipoden over i iTunes igen.

iPod'en er en afspiller... ikke et transport medium.

Bare flyt hele iTunes bibliotket til den nye pc ..

/thomas