Er det noget at bekymre sig om? (permissio~
Fra : Esben

Dato : 28-03-09 16:13

Har fejl i permissions som Disk Utility ikke vil rette - er der nogen
der kan se om noget af det kan give problemer?

Og skal jeg give mig til at rette dem individuelt i terminal eller
GUI....? (Hvis jeg gerne vil slippe for at se på dem...)

Se nedenfor spoiler

Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/CodeResources", should be -rw-r--r-- , they are
lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/DVD.frappliance/Contents/CodeResources", should
be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/FRSettings.frappliance/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/FRSources.frappliance/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/Movies.frappliance/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/Music.frappliance/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/Photos.frappliance/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/Podcasts.frappliance/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/TV.frappliance/Contents/CodeResources", should
be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/BackRow.framework/Versions/A/CodeResou
rces", should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "Applications/iTunes.app/Contents/CodeResources",
should be -rw-rw-r-- , they are lrw-rw-r-- .
Permissions differ on
"Applications/iTunes.app/Contents/Frameworks/InternetUtilities.bundle/Co
ntents/CodeResources", should be -rw-rw-r-- , they are lrw-rw-r-- .
Permissions differ on
"Applications/iTunes.app/Contents/Resources/iTunesHelper.app/Contents/Co
deResources", should be -rw-rw-r-- , they are lrw-rw-r-- .
Permissions differ on
"System/Library/CoreServices/RawCamera.bundle/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on "private/var/spool/cups/cache/rss", should be
drwxr-xr-x , they are drwxrwxr-x .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iLifeMediaBrowser.framework/Versions/A
/CodeResources", should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Code
Resources", should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/BlackAndWhiteEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/CubeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", should be
-rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/DissolveTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/DropletTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", should
be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/FadeThroughBlackTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources
", should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/FlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", should be
-rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/MosaicFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/MosaicFlipTransitionSmall.IAPlugin/Contents/CodeResources"
, should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/PageFlipTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources",
should be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/PushTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", should be
-rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/RevealTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", should
be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/SepiaEffect.IAPlugin/Contents/CodeResources", should be
-rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/TwirlTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", should
be -rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
Permissions differ on
"System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework/Versions/A/Reso
urces/Plugins/WipeTransition.IAPlugin/Contents/CodeResources", should be
-rw-r--r-- , they are lrw-r--r-- .
ACL found but not expected on "mach_kernel.ctfsys".

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-09 02:47

Esben wrote:
> [...]
>
> Og skal jeg give mig til at rette dem individuelt i terminal eller
> GUI....? (Hvis jeg gerne vil slippe for at se på dem...)

Fejl i permissions /kan/ være et tegn på, atder er noget galt med
harddisken filstruktur - især, når Diskværktøj ikke kan rette dem. Nogle
gange hjælper det at køre 'Reparer tilladelser' flere gange, og er
fejlene ikke i diskens struktur, vil de blive rettet lidt efter lidt.
Istedet for Diskværktøj, kan du prøve med MainMenu. - Den går ofte lige
det stik dybere, der gør, at fejlene rettes i første hug så at sige.

Kan hverken Diskværktøj eller MainMenu gøre det, så tror jeg, der er rod
i et par b-tree nodes, og så er DiskWarrior 4.1.x nok det bedste bud
uden at skulle igennem en total omformattering.

MainMenu 1.7.3 (kræves ved Leopard)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25902

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-09 05:23

On 2009-03-29 03:47:13 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Fejl i permissions /kan/ være et tegn på, atder er noget galt med
> harddisken filstruktur

det er højst usansynligt, endnu en gang demonsterer du at du ikke har
den mindste forstand på hvad du udtaler dig om her i forumet og at dine
konklusioner og analyser er basseret på ukvalificerede gæt.

til Esben, der er nok blot tale om rod i kvitteringerne i /Library/Receipts.

output af esbens reciets angiver at at flere at hans kvitteringer
antager at der er tale om symbolske links og ikke filer.

tag udgangspunkt i /System/Library/CoreServices/Front
Row.app/Contents/PlugIns/DVD.frappliance/Contents

ifølge hans kvittering skal rettighder være:

-rw-r--r--

reelt er de:

lrw-r--r--

"l" flaget betyder at der er tale om et link hvilket er korrekt.
CodeResources er et link der peger på ./_CodeSignature/CodeResources.

aka intet er galt.

For intreserede der vil vide hvad CodeSignature er kan det anbefales at
læse disse artikkeler hos apple:

<http://developer.apple.com/documentation/Security/Conceptual/CodeSigningGuide/AboutCS/AboutCS.html>

<http://developer.apple.com/releasenotes/Security/RN-CodeSigning/index.html#//apple_ref/doc/uid/TP40006106-DontLinkElementID_6>

--

mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Esben

Dato : 30-03-09 19:14

> [...]
> konklusioner og analyser er basseret på ukvalificerede gæt.
>
> til Esben, der er nok blot tale om rod i kvitteringerne i

OK, det var den slags overvejelser jeg havde eftersom hele systemet er
baseret på "kvitteringerne". Bare irriterende at se på.

Der er ikke nogen af de problemer der af og til dukker op, der synes at
have noget med de nævnte applikationer at gøre.

OT:

Folk der har været på 10. 5 fra starten har sikkert set det blive mere
og mere stabilt. For mig som kommer over fra 10.4 nu må jeg sige at 10.5
ikke performer ligeså stabilt som 10.4 endnu. Det bedste jeg kunne sige
om opgraderingen var at den i øvrigt ikke gjorde så stor en forskel...

Men sjovt med Faces i iPhoto 09 som gav mig det sidste skub...

Og Time Machine er der en fin ting...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 31-03-09 14:29

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]

> ikke performer ligeså stabilt som 10.4 endnu. Det bedste jeg kunne sige
> om opgraderingen var at den i øvrigt ikke gjorde så stor en forskel...

....he, he - som jeg hele tiden har sagt, undskyld drilleriet

M.

Fra : Esben

Dato : 31-03-09 22:26

> ...he, he - som jeg hele tiden har sagt, undskyld drilleriet

Hej Morten!

Ikke helt med?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-03-09 21:44

Esben wrote:

> Hej Morten!
>
> Ikke helt med?!

- At du skulle være blevet å Tiger.

mvh. Erik Richard

Fra : Esben

Dato : 31-03-09 22:10

> - At du skulle være blevet å Tiger.

Tjah, nu har jeg jo fået ny maskine så nu er det ikke længere nogen
option...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-09 10:17

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Har fejl i permissions som Disk Utility ikke vil rette - er der nogen
> der kan se om noget af det kan give problemer?

nix

Og der er ingen grund til at køre "repair permissions" med mindre du har
problemer ..

> Og skal jeg give mig til at rette dem individuelt i terminal eller
> GUI....? (Hvis jeg gerne vil slippe for at se på dem...)

lad være med det ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-03-09 10:25

Thomas von Hassel skrev:

> lad være med det ..

Enig. Pil kun ved det hvis der er grund til det.

Fra : Esben

Dato : 30-03-09 19:14

> Enig. Pil kun ved det hvis der er grund til det.

Det' lige det med at kende forholdet mellem årsag og virkning...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad