Spamassassin lige voldsom grov
Fra : Morten P

Dato : 18-03-09 10:41

Jeg har installeret en Postfix, procmail og SA.
Når jeg sender en mail til mig selv fra Outlook Express kommer nedenstående.
Kan man ikke få den tilbage til sin normale adfærd med at tagge subject med
[SPAM] i stedet for helt at ændre de indkommende emails?

Spam detection software, running on the system "server.domain.dk", has
identified this incoming email as possible spam. The original message
has been attached to this so you can view it (if it isn't spam) or label
similar future email. If you have any questions, see
the administrator of that system for details.

Content preview: [...]

Content analysis details: (6.6 points, 5.0 required)

pts rule name description
---- ---------------------- --------------------------------------------------
0.0 STOX_REPLY_TYPE STOX_REPLY_TYPE
2.9 TVD_SPACE_RATIO BODY: TVD_SPACE_RATIO
4.2 FORGED_MUA_OUTLOOK Forged mail pretending to be from MS Outlook
-0.5 AWL AWL: From: address is in the auto white-list

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-09 12:06

Morten P skrev:

> Kan man ikke få den tilbage til sin normale adfærd med at
> tagge subject med [SPAM] i stedet for helt at ændre de ind-
> kommende emails?

Står der noget i dokumentationen (eller i konfigurationsfilerne,
for den sags skyld)? Hvad har du allerede prøvet?

Bruger du allerede greylisting på serveren? Hvis ikke, så kan
det på det varmeste anbefales, da det fjerner størstedelen af
skidtpost allerede inden det er kommet inden for døren.

SQLgrey er hurtig at sætte op: http://sqlgrey.sf.net/

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 19:21

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> SQLgrey er hurtig at sætte op: http://sqlgrey.sf.net/

Jeg bruger PostGrey - den passer som fod i hose til Postfix.

Jesper Poulsen

Fra : Morten P

Dato : 18-03-09 21:02

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Jeg bruger PostGrey - den passer som fod i hose til Postfix.

Nu anvender jeg også PostGrey (Kunne ikke finde den anden i apt-cache)

Det ser ud til at tage en del, og det er jo godt

For at løse problemet med SA og tagging kontra komplet omskrivning af mailen
har jeg læst deres FAQ og søgt i manualen.
Den der står bare ikke noget om det.
Ej heller hvordan man lærer den at mails fra Outlook Express altså er ok og
ikke skal fortolkes som om de forsøger at være Outlook

Nogetn der har prøvet noget lignende eller ved hvilken fil jeg skal pille i?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-09 19:38

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg bruger PostGrey - den passer som fod i hose til Postfix.

Ja, SQLgrey er blot en “fork” af PostGrey der bruger en SQL-database
til at lagre informationer om afsendere og modtagere.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/