Netgear WGR613VAL router og 50 mbit Intern~
Fra : rlauritsen

Dato : 18-03-09 20:36

Jeg har Yousee 50 / 4 mbit Internet, men kan ikke udnytte det helt, da
min Netgear WGR613VAL router er for langsom ved routing fra Internet til
lan. Det har jeg fundet ud af i en tidligere tråd. Nu overvejer jeg at
købe en DLink DIR 615 som vidst skulle kunne klare 87 mbit ved routing,
men jeg kan ikke undvære den anden Netgear router, da jeg har IP tlf.
ved Telsome via den.

Kan Netgear så sættes op så den kun fungerer som en switch og således
ikke har begrænsningen med ovf. hastighed ? eller ændrer det ingenting ?
Jeg vil så bruge DLink som router i stedet, og sætte denne efter
Netgear. Men hvis jeg ikke får mere hastighed ved det, skal jeg droppe
Netgear routeren og derved finde noget andet tlf.

På forhånd tak.

Fra : Ole C

Dato : 18-03-09 23:12

rlauritsen skrev blandt andet:

> [...]
> jeg at købe en DLink DIR 615 som vidst skulle kunne klare 87 mbit ved
> routing, men jeg kan ikke undvære den anden Netgear router, da jeg

Du kan sagtens have ip-telefoni hos Telsome uden Netgear-routeren, men med
en VoIP-adapter - eller du kan nøjes med at bruge telefondelen i
Netgear-routeren (og slukke for den trådløse del).

--
vh
Ole C