Periodiske udfald
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 13-03-09 15:18

Hej

Jeg oplever i øjeblikket periodiske udfald på min netforbindelse. Det er
startet for 3-4 dage siden, uden der er foretaget ændringer i
netværksopsætningen. Det opleves som at forbindelsen konstant kommer med
udfald af 5-10 sekunders varighed, altså når man er på nettet, så hvert 3-4
minut er der en pause på 5-10 sekunder hvor der ikke er forbindelse på
nettet.

Netværket består af 1 adsl modem der er forbundet til 1 linksys wrt54g
trådløs router, til den er der via netkabel tilsluttet 1 printer, 1
stationær PC og 1 Eeebox som webserver. Der er 2 bærbare der er forbundet
trådløst. Det er både kablede og trådløse maskiner der mister forbindelsen
periodisk.

Jeg kan ikke lige se hvad der går galt, og routerens log muligheder er meget
begrænsede, så dem får jeg ikke noget ud af. Det er en version 5 af
routeren, så jeg kan ikke køre DD-WRT eller Tomato eller andre firmwares på
den. Den kører med nyeste originale firmware.

Nogen bud?

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : jos

Dato : 13-03-09 15:37

Martin Kaltoft wrote:
> [...]
> med udfald af 5-10 sekunders varighed, altså når man er på nettet, så
> hvert 3-4 minut er der en pause på 5-10 sekunder hvor der ikke er
Du har vel ikke fået opgraderet (gratis) din internetforbindelse ved
udbyderen?

det er ofte hørt, at der så sker netop dette, indtil man får skiftet sit
modem/router til en model som klarer den højere hastighed.

finn

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 13-03-09 15:54

> [...]
>
> det er ofte hørt, at der så sker netop dette, indtil man får skiftet sit
> modem/router til en model som klarer den højere hastighed.

Nej desværre, jeg har en dansknet forbindelse på 10/1, og de kører så vidt
jeg ved ikke nogen opgraderingskampagne...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 13-03-09 16:15

> [...]
> routeren, så jeg kan ikke køre DD-WRT eller Tomato eller andre firmwares
> på den. Den kører med nyeste originale firmware.

Jeg kan tilføje at det kun er internetforbindelsen der fejler periodisk,
internt på nettet er der stadig forbindelse, det er kun ud mod internettet
problemet findes..

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Henning

Dato : 13-03-09 16:31

> [...]
>routeren, så jeg kan ikke køre DD-WRT eller Tomato eller andre firmwares på
>den. Den kører med nyeste originale firmware.

Prøv en anden router. Hvis samme fejl, kontakt din udbyder og fejlmeld
linien.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 13-03-09 16:52

> Prøv en anden router. Hvis samme fejl, kontakt din udbyder og fejlmeld
> linien.

Jeg har ikke lige en anden router liggende...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Stig Christensen

Dato : 13-03-09 17:40

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har ikke lige en anden router liggende...
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Prøv og fejlmeld din linie, det kan være din udbyder kan måle linien
og se om der er noget galt..

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 13-03-09 18:06

> Prøv og fejlmeld din linie, det kan være din udbyder kan måle linien
> og se om der er noget galt..

Det har jeg prøvet, så må vi se hvad de siger til det... Tak for hjælpen ind
til videre...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 18-03-09 20:17

> [...]
> 3-4 minut er der en pause på 5-10 sekunder hvor der ikke er forbindelse på

Har købt en ny router, og det har løst problemet fuldstændigt. Hvad der så
lige pludselig gik galt for den gamle kan jeg ikke lige finde ud af, der er
ikke rigtig ændret noget i konfigurationen af den, den begyndte bare at
blive ustabil fra dag til dag...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Henning

Dato : 18-03-09 21:02

> [...]
>ikke rigtig ændret noget i konfigurationen af den, den begyndte bare at
Ting har det med at gå i stykker, uden der ligefrem står en lille mand
med et flag