Podcasts en lang historie i
Fra : Niels poulsen

Dato : 23-03-09 11:16

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-09 11:56

Niels poulsen skrev den 23-03-2009 11:15:
> Hvordan kan man få kæde enkel afsnit sammen til en lang historie som jeg
> kan falde i søvn om aften Podcasts

På Mac'en eller på en iPod?

Fra : Niels poulsen

Dato : 23-03-09 12:50

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> På Mac'en eller på en iPod?
på ipoden.

--
Msn nisse_885@hotmail.com

http://www.facebook.com/profile.php?id=1117493421&ref=profile

http://www.youtube.com/watch?v=tZmDWltBziM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hj08RuYiNqg

http://www.youtube.com/watch?v=DPg6VQC-FsQ&feature=related

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-09 20:13

Niels poulsen skrev:

> på ipoden.

Lav en playliste med afsnittene og overfør den til iPod'en.

Podcasts fra DR er grydeklare hvis du vælger at overføre hele podcasten
i playlistvinduet.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-03-09 15:05

Niels poulsen wrote:
> Hvordan kan man få kæde enkel afsnit sammen til en lang historie som jeg
> kan falde i søvn om aften Podcasts

Du skal fx. have en CD afspiller, der også kan afspille mp3 - eller have
en computer tilsluttet det sted, hvor du vil høre dem.

og så gør du flg.
- Saml alle afsnit i _1_ mappe
- Vælg den afspiller, du vil bruge - fx. iTunes, Cog, MPlayer, VLC osv.
- Træk mappen over på afspillerens ikon og afspilning vil starte
automatisk og slutte, når der ikke er mere i mappen.
- På en CD/mp3 CD - bruger du fx. Toast til at brænde en mp3 CD med hele
mappen på.
- Sæt den færdige CD i din afspiller, tryk på start, så bliver den ved,
indtil der ikke er mere på pladen, eller du selv stopper den.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels poulsen

Dato : 23-03-09 15:38

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> - Sæt den færdige CD i din afspiller, tryk på start, så bliver den ved,
> indtil der ikke er mere på pladen, eller du selv stopper den.

Hej erik det forholder sig sådan at man kan få nogle noveller eller
krimier ganske gratis på dr2 hjemmeside så kommer spørsmålet hvordan
samler man det så det bliver et lang fortælling så man for en lang tekst
på ca en 1 time varig

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-03-09 17:23

Niels poulsen wrote:

> [...]
> krimier ganske gratis på dr2 hjemmeside så kommer spørsmålet hvordan
> samler man det så det bliver et lang fortælling så man for en lang tekst

Tænkte nok, det var noget i den retning. - Jeg har selv hentet de
krimier. Når du henter dem, bliver de automatisk lagt i en mappe med
samme titel som krimien i Musik -> iTunes -> Podcasts -> navn på krimi.
De ligger i mappen som de afsnit, de er udsendt i.

Det er ikke nødvendig at samle dem til én lang fil for at afspille dem
alle. Du kan fx. oprette en spilleliste i iTunes med præcis filerne fra
én bog og så overføre den til din iPod (så dit tidl. indlæg om brug på
iPod). Når du så starter afspilning, vil den vedblive at afspille i den
valgte rækkefølge, indtil der ikke er mere, eller du slukker igen.

Det er bare lidt 'farligt' at lægge sig til at sove med en krimi kørende
i baggrunden..-) - Jeg véd det, da jeg selv nyder at falde i søvn til en
god krimi. - Jeg har så heldigvis en såkaldt Daisy afspiller, hvor jeg
kan vælge en tidsinterval, når de skal slukke. - Nogle gange er det bare
hændt, at jeg tværtimod er blevet så vågen pga. bogens spænding, at jeg
bare er blevet ved og ved - heeeeele natten igennem, eller indtil bogen
var færdig..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Niels poulsen

Dato : 23-03-09 19:20

> [...]
> hændt, at jeg tværtimod er blevet så vågen pga. bogens spænding, at jeg
> bare er blevet ved og ved - heeeeele natten igennem, eller indtil bogen

Tak for det svar Erik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-03-09 20:39

> [...]
> iPod). Når du så starter afspilning, vil den vedblive at afspille i den
> valgte rækkefølge, indtil der ikke er mere, eller du slukker igen.

Ha ha Erik. Det var da en løsning vi kunne blive enige om Men med
en offline reader som MacSOUP skal man jo lige huske at sende sit indlæg

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-03-09 22:11

Martin Bredthauer wrote:

> Ha ha Erik. Det var da en løsning vi kunne blive enige om Men med
> en offline reader som MacSOUP skal man jo lige huske at sende sit indlæg

Hulk! - Hwa har jæ nu gjort.?

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-03-09 19:47

Niels poulsen <nisse_885@hotmail.com> wrote:

> Hvordan kan man få kæde enkel afsnit sammen til en lang historie som jeg
> kan falde i søvn om aften Podcasts

Hvorfor skal de "kædes sammen"? Din iPod afspiller jo afsnit efter
afsnit.

Hvis det er fordi det er foskellige fortællinger (dvs. ikke samme
bog/forfatter) så smid dem i en playliste i iTunes og send playlisten
til din iPod og afspil så playlisten - så kører det

--
Mvh Martin