IE8 åbner i lille vindue
Fra : Elin

Dato : 22-03-09 11:01

Efter installation af IE8 åbner IE konsekvent i lille vindue. Jeg har
forgæves ledt efter et sted, hvor jeg kan markere, at den skal åbne normalt.
vh
Elin Kuijers

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-09 12:28

On Sun, 22 Mar 2009 11:00:57 +0100, "Elin" <elin@kuijers.dk> wrote:

> Efter installation af IE8 åbner IE konsekvent i lille vindue. Jeg har
> forgæves ledt efter et sted, hvor jeg kan markere, at den skal åbne normalt.

Træk vinduet til den størrelse, du ønsker, og luk derefter IE. Når du
starter den igen, skulle den gerne have den samme størrelse.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Elin

Dato : 22-03-09 13:00

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Træk vinduet til den størrelse, du ønsker, og luk derefter IE. Når du
> starter den igen, skulle den gerne have den samme størrelse.

Det hjælper ikke. Ligesom det ikke hjælper at maximere og lukke fra den
tilstand.
vh
Elin Kuijers

Fra : JYH

Dato : 22-03-09 17:35

Elin wrote:

> Det hjælper ikke. Ligesom det ikke hjælper at maximere og lukke fra
> den tilstand.

Bruger Firefox, men så vidt jeg husker:
Hold CTRL nede mens du lukker vinduet - efter at have trukket.

Fra : Ole C

Dato : 22-03-09 18:47

Elin skrev blandt andet:

> Det hjælper ikke. Ligesom det ikke hjælper at maximere og lukke fra
> den tilstand.

Det sidste virker i hvert fald ikke.
Men lav en "almindelig" genvej til Internet Explorer (iexplore.exe) -
højreklik på den - vælg Egenskaber - og vælg Maksimeret ud for Kør

--
vh
Ole C

Fra : Elin

Dato : 22-03-09 20:14

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Det sidste virker i hvert fald ikke.
> Men lav en "almindelig" genvej til Internet Explorer (iexplore.exe) -
> højreklik på den - vælg Egenskaber - og vælg Maksimeret ud for Kør

Ingen af de foreslåede metoder hjælper. Jeg har også prøvet at slette min
gamle skrivebodsgenvej og oprette en ny. Med samme resultat.
ØV - IE 7 kunne også finde på at starte med lille vindue, men huskede i det
mindste, hvis man lukkede fra stort vindue.
vh
Elin Kuijers

Fra : Elin

Dato : 22-03-09 20:28

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ØV - IE 7 kunne også finde på at starte med lille vindue, men huskede i
> det mindste, hvis man lukkede fra stort vindue.

Nu fandt jeg ud af, hvordan det virker i IE8. Hvis jeg fra skrivebordet
laver en genvej til IE, åbner den normalt. Men hvis jeg fra IE vil lave en
genvej til en ofte brugt side, åbner den i lille vindue. Ikke just en
forbedring.
vh
Elin Kuiejrs

Fra : Ole C

Dato : 22-03-09 23:14

Elin skrev blandt andet:

> [...]
> skrivebordet laver en genvej til IE, åbner den normalt. Men hvis jeg
> fra IE vil lave en genvej til en ofte brugt side, åbner den i lille

Men "en genvej til en ofte brugt side" går jeg ud fra du mener, at du
trykker på et link til en anden side, der så er lille?
Den anden/lille side trækker du så med venstre musetast til ønsket
størrelse - lukker den første side - og derefter den anden.
Så huskes størrelsen.

--
vh
Ole C