FF3
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-03-09 09:10

Greetings!

Hvordan slipper jeg af med "intelligensen" i FF3's måde at tolke
indtastede URL'er på?

Hvis jeg starter ud med 'asus', så er det fordi jeg vil ind på Asus'
hjemmeside og ikke søge Asus-produkter på EDBPriser... *Grrrr*

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-09 10:47

Jesper Poulsen skrev:

> Hvordan slipper jeg af med "intelligensen" i FF3's måde at tolke
> indtastede URL'er på?

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/7637
Der er muligvis også andre udvidelser, der kan gøre det.

> Hvis jeg starter ud med 'asus', så er det fordi jeg vil ind på Asus'
> hjemmeside og ikke søge Asus-produkter på EDBPriser... *Grrrr*

Normalt er funktionen meget smart, men lige netop i den
slags tilfælde kan det drille. Tricket er at tænke lidt
anderledes. I stedet for at indtaste starten på adressen,
kan du vælge noget lidt senere, fx i stedet for "asus", så
start med "us.c".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-03-09 12:03

Kim Ludvigsen wrote:

> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/7637
> Der er muligvis også andre udvidelser, der kan gøre det.

Den kigger jeg lige på og melder tilbage...

> Normalt er funktionen meget smart, men lige netop i den

Jeg har endnu ikke fundet det smarte i den.

> slags tilfælde kan det drille. Tricket er at tænke lidt
> anderledes. I stedet for at indtaste starten på adressen,

Jeg er af den skole der skriver og ikke klikker. Derfor skriver jeg også
det jeg ønsker og ikke et eller andet andet...

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-03-09 12:11

Jesper Poulsen skrev:

>Jeg har endnu ikke fundet det smarte i den.

Du er ikke alene.

Det var den de skulle have lavet som extension frem for at man skal bruge
extension for at deaktive det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-09 13:57

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det var den de skulle have lavet som extension frem for at man skal bruge
> extension for at deaktive det

De burde ihvertfald give brugerne en nem mulighed for at deaktivere den.
Det er meget unmozilla'sk at gøre sådan noget.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-03-09 19:10

Jesper Poulsen skrev:

> De burde ihvertfald give brugerne en nem mulighed for at deaktivere den.
> Det er meget unmozilla'sk at gøre sådan noget.

Næh, de har skam lært af reaktionerne. Men det bliver først
i næste version (3.5) som ligger noget ude i fremtiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-03-09 14:02

Kim Ludvigsen wrote:

> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/7637

Perfekt. Nu er Firefox tilbage

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-03-09 19:41

Jesper Poulsen wrote:

> Perfekt. Nu er Firefox tilbage

Næsten... Jeg skriver 'spar' for at få Spar Nord's hjemmeside og så
dukker froes.dk op for neden. Der står ikke 'spar' noget sted i Frøs
Herreds Sparekasses domæne.

Jesper Poulsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-03-09 20:37

Jesper Poulsen skrev:

> Der står ikke 'spar' noget sted i Frøs
> Herreds Sparekasses domæne.

Men det gør der i deres titellinje.
Personligt havde jeg dog også helst set at min browser bare søgte på
gammeldags facon.

Men nu bruger jeg kun sjældent den dropdown-ting, da det oftest er
hurtigere for mig bare at taste det hele til ende og trykke Enter
bagefter end at skulle lede mellem de ting den disker op med. Specielt
nu hvor FF og senest også IE 8 er begyndt på den nye måde at vise det på.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-03-09 22:00

Philip Nunnegaard wrote:

> Men det gør der i deres titellinje.

Ja, det fandt jeg også ud af. For s*tan da osse. Kan man ikke få lov til
at søge på den måde man gerne selv vil, fremfor at andre skal bestemme
hvordan man gør?

Jesper Poulsen