Så er IE 8 frigivet
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 18:37

Hej

Så har jeg lige installeret IE 8 og jeg kan da mærke mærkbare forbedring i
hastigheden, hvilket også var bydende nødvendigt, da IE7 var meget langsom
hos mig....

Kan I mærke en forbedring?

mvh

Jesper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-03-09 19:55

Jesper skrev:

> Så har jeg lige installeret IE 8 og jeg kan da mærke mærkbare
> forbedring i hastigheden, hvilket også var bydende nødvendigt,
> da IE7 var meget langsom hos mig....

Jeg kan ikke gennemskue om den er Final, eller om den kun er i RC.
Hvis den er Final, hvorfor kan den så ikke hentes fra Windows- eller
Microsoft Update endnu?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 20:14

> Jeg kan ikke gennemskue om den er Final, eller om den kun er i RC.
> Hvis den er Final, hvorfor kan den så ikke hentes fra Windows- eller
> [...]

Mig bekendt er den Final - men det var et tilfælde at jeg læste det på
Ekstrabladets hjemmeside, at den blev frigivet kl. 17. i dag....

mvh

Jesper

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-03-09 20:30

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg kan ikke gennemskue om den er Final, eller om den kun er i RC.
> Hvis den er Final, hvorfor kan den så ikke hentes fra Windows- eller
> Microsoft Update endnu?

Det sidste kan jeg ikke svare på, men det er
en Final Version, der kan downloades fra Microsofts
danske hjemmeside.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-03-09 21:29

Jesper skrev:

> Mig bekendt er den Final - men det var et tilfælde at jeg læste
> det på Ekstrabladets hjemmeside, at den blev frigivet kl. 17. i
> dag....

Jeg har også læst et eller andet sted, at den blev frigivet i dag,
men jeg kunne ikke se, om det var som Final, eller om det blot var
som en RC-prøveversion til masserne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John

Dato : 19-03-09 23:08

> jeg kunne ikke se, om det var som Final, eller om det blot var
> som en RC-prøveversion

"Internet-browseren Internet Explorer 8 har været længe undervejs, men i dag
trækker Microsoft det næsten et år gamle beta-mærkat af - prøvetiden er
overstået":

http://www.computerworld.dk/art/50741/microsoft-slipper-internet-explorer-8-loes-paa-dansk?a=block&i=205&pos=11

John

Fra : John

Dato : 19-03-09 23:24

> hvorfor kan den så ikke hentes fra Windows- eller
> Microsoft Update endnu?

"Hvornår Microsoft sender browseren i grams via den automatiske
opdateringsfunktion i WindowsWindows er dog ikke meldt ud, men vil først ske
senere. Derudover vil Internet Explorer 8 blive standard i Windows 7, når
det nye styresystem bliver lanceret senere i 2009":

http://www.version2.dk/artikel/10354-microsoft-frigiver-internet-explorer-8-kl-17

Måske vil Bill mindske presset på opdaterings-serverne?

Vi kan jo så evt gætte på, at IE8 kan hentes via Windowsupdate fra den anden
tirsdag i april.

John

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-03-09 23:51

John skrev:

> "...Derudover vil Internet Explorer 8 blive standard i Windows 7, når
> det nye styresystem bliver lanceret senere i 2009":

Eller hvornår det nu bliver.

> Vi kan jo så evt gætte på, at IE8 kan hentes via Windowsupdate fra den anden
> tirsdag i april.

Nok et meget godt bud.
Jeg overvejede om jeg skulle vente, til den kom med Windows Update, men
er nu endt med at downloade og installere den.
Hvis jeg vil tjekke mine hjemmesider med den nu forældede IE7 lidt
endnu, har jeg stadig min bærbare.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-03-09 00:11

Philip Nunnegaard skrev:

> men
> er nu endt med at downloade og installere den.

Og jeg kan nu se at min egen hjemmelavede startside på localhost ligner
l*rt i IE8, selv om koden overholder standarderne.
Det er ligesom om den mistolker float.
De sider jeg har liggende på www, ser dog stadig ud som de skal.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-03-09 08:46

John skrev:

> "Internet-browseren Internet Explorer 8 har været længe
> undervejs, men i dag trækker Microsoft det næsten et år gamle
> beta-mærkat af - prøvetiden er overstået":

Nå ja, men efter beta kommer jo normalt RC. I hvert tilfælde indenfor
Windows-verdenen, men jeg tog i aftes chancen og installerede den.
Den ser umiddelbart ud til at spille.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Edmund

Dato : 19-03-09 20:46

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hastigheden, hvilket også var bydende nødvendigt, da IE7 var meget langsom

Nu kan jeg flytte foretrukne uden at vista brokker sig. Med AUC slået til.
Jeg kunne godt flytte mappen før, men ikke tilføje nye favoritter.

Mvh Edmund

Fra : skibber

Dato : 20-03-09 11:57

On 19-03-2009 18:37:26, "Jesper" wrote:
> [...]
> hastigheden, hvilket også var bydende nødvendigt, da IE7 var meget langsom

Ja men Ctrl+F "søg på denne side" virker stadig ikke på
XP der bliver bare en tom værktøjslinje.

Sendt en mail til deres support for at få belyst
hvad der ligger til grund for der mangel.

/skibber

Fra : skibber

Dato : 20-03-09 12:34

On 20-03-2009 11:56:49, "skibber" wrote:

> [...]
> XP der bliver bare en tom værktøjslinje.
>
> Sendt en mail til deres support for at få belyst
> hvad der ligger til grund for der mangel.

Her er løsningen og den virker.
http://www.ookii.org/software/findasyoutype/

/skibber

Fra : Ole C

Dato : 20-03-09 12:31

Jesper skrev blandt andet:

> Så har jeg lige installeret IE 8 og jeg kan da mærke mærkbare
> forbedring i hastigheden, hvilket også var bydende nødvendigt, da IE7
> var meget langsom hos mig....
>
> Kan I mærke en forbedring?

Jeg hentede den straks - men har allerede fjernet den igen
Der er tre grunde:
1. Både IE8 og Windows Mail var længere om at blive "køreklare", end det jeg
har været vant til med IE7.
2. Jeg kunne ikke mærke nogen hastighedsforbedring i øvrigt.
3. Der er efter min mening alt for mange indstillinger at forholde sig
til.....
Så med mindre der viser sig alvorlige sikkerhedsmæssige argumenter for at
skifte, afventer jeg yderligere forbedringer.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 20-03-09 19:11

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> med mindre der viser sig alvorlige sikkerhedsmæssige argumenter for at
> skifte, afventer jeg yderligere forbedringer.

"Desuden skulle IE8 være i stand til at afværge fire gange så mange uønskede
angreb og trusler som øvrige browsere":

http://www.comon.dk/news/hent.ie8.paa.dansk.i.dag_40182.html

John :)

Fra : Ole C

Dato : 20-03-09 19:36

John skrev blandt andet:

> "Desuden skulle IE8 være i stand til at afværge fire gange så mange
> uønskede angreb og trusler som øvrige browsere":
>
> http://www.comon.dk/news/hent.ie8.paa.dansk.i.dag_40182.html

Tja - "skulle være"....
Nu er det ikke noget jeg har været plaget af - og nul gange fire er jo
stadig nul

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 20-03-09 20:32

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det ikke noget jeg har været plaget af - og nul gange fire er jo
> stadig nul

Jaja, ingen grund til panik :)

Og desuden:

"March 19, 2009 (Computerworld) Just hours before Microsoft Corp. officially
launched the final code for Internet Explorer 8, a German researcher
yesterday hacked the browser during the PWN2OWN contest":

http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&taxonomyName=security&articleId=9130074&taxonomyId=17&intsrc=kc_top

John

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 21-03-09 19:46

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen
> Kan I mærke en forbedring?

Absolut. Det går meget mere tjept. Jeg har Vista Home. Men jeg har ikke
prøvet alle funktioner endnu, men førstehåndsindtrykket er positivt.

Derimod kan jeg ikke lægge den ind på min kones XP, hvor den hævder at
styresystemet "har et andet sprog" (IE7 er af en aller anden grund på
engelsk). Jeg har snart prøvet alle sprog undtagen koreansk og arabisk -
Men det er det samme mantra.
Alt på konens maskine er "lovligt".

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's when replying by e-mail.