Gemme denne hjemmeside
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-09 14:21

Hej

Jeg prøver at gemme denne hjemmeside på følgende måde:

Klikke: Filer
Klikke: Gem som "Fuldstændig html"
Overføre til skrivebord

SÅDAN - så ligger der to ikoner skrivebordet

Jeg afbryder lige forbindelsen til nettet for en sikkerheds kyld. Jeg vil
nemlig gemme siden som en fil og ikke som et link.

På skrivebordet klikker jeg nu på ikonet med det store "E". (På det andet
ikon er der en mappe med noget midt i)

Så sker der det at siden vises MEN den blå baggrund er væk og der er bare et
kryds øverst, hvor der skal stå OZ NET. Det ser skrækkeligt ud. HP siger at
det kan man ikke.

Hvordan får jeg gemt den side så den ser ud som den gør på skærmen???
Det var da intet problem da jeg havde min gamle computer og gemte siderne på
diskette. Det kunne jeg sagtens. Det tog få sekunder og siderne så ud som de
skulle. Det er da utroligt. Er en gammel windows 98 computer med diskette
virkelig bedre end en ny bærbar, som harellers har hele svineriet?

Nogen der ved hvordan man gør?. Eller kan man bare ikke gemme en sådan
hjemmeside på en moderne computer. Skal man virkelig have diskette, for at
kunne gøre det. Det lyder lidt utroligt i mine ører.

Her er linklet til siden. jeg vil gerne gemme hvert årstal. her er siden med
årstallet 1956
http://web.archive.org/web/20060612233659/www.onmc.iinet.net.au/top/1956.htm

Jeg prøvede med DBA-hjemmesiden, som også er blå. http://www.dba.dk/
Den ser ud som den skal når jeg gemmer den. Men hitliste-siden vil altså
ikke.

Hilsen Åge

Fra : Henning

Dato : 09-03-09 14:40

>skulle. Det er da utroligt. Er en gammel windows 98 computer med diskette
>virkelig bedre end en ny bærbar, som harellers har hele svineriet?

Du sammenligner æbler og pærer - der er sket meget i mellemtiden!
Internetforbindelser er blevet hurtigere, der er ingen grund til at
komprimere sider til det minimalistiske mere.
Men prøv at installere Windows 98, Internet Explorer 5(?) og hvad du
ellers havde dengang, og læg mærke til hvad du så savner i stedet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-09 15:18

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men prøv at installere Windows 98, Internet Explorer 5(?) og hvad du
> ellers havde dengang, og læg mærke til hvad du så savner i stedet.

OZ MusicChart-siden ser ud som den altid har gjort og også gjorde for to år
siden, da jeg kunne gemme den på diskette. Så der skulle ikke være forskel.
Det kan da ikke passe at man kan gemme siden flot og fint på en diskette,
men ikke på en mkoderne computer. Så er det sgu da gået baglæns.
Det kan ikke passe. Jeg vil je gemme siden for at den ikke pludselig er
fjernet, så jeg står med håret nede i en postkasse. der må være noget jeg
ikke gør
korrekt. For selvfølgelig kan jeg gemme den på en moderne computer. det
siger sig selv. Når man kan på diskette.
Har du prøvet om du kan gemme siden, med blå baggrund og hele svineriet ?

Fra : Henning

Dato : 09-03-09 15:42

On Mon, 9 Mar 2009 15:18:02 +0100, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

>OZ MusicChart-siden ser ud som den altid har gjort og også gjorde for to år
>siden, da jeg kunne gemme den på diskette. Så der skulle ikke være forskel.

Hvilken version af browser bruger du på din 98'er? Og hvad bruger du
nu? Samme version - næppe. Så det har ikke noget med ny contra gammel
hardware at gøre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-09 15:59

> Hvilken version af browser bruger du på din 98'er? Og hvad bruger du
> nu? Samme version - næppe. Så det har ikke noget med ny contra gammel
> hardware at gøre.

Den gamle computer købte jeg i 1998. Jeg har ikke meget forstand på det der
browser. Alt i en er originalt.
Jeg har ikke læst programmer ind i den. Kun brugt den til nettet.

De tekniske ting jeg lige ved:
Windows 98 SE
Internet explorer 5
Alt var almindelig Microsoft Alt var almindelig standard

Hilsen Åge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-03-09 19:34

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> Du sammenligner æbler og pærer - der er sket meget i mellemtiden!
> Internetforbindelser er blevet hurtigere, der er ingen grund til at
> komprimere sider til det minimalistiske mere.

Har man tilstrækkeligt mange sidevisninger, og betaler man trafik
pr. GB, kan det nu stadig godt have en økonomisk betydning. Wikipedia
har for eksempel i omegnen af en milliard sidevisninger om dagen, så
hver gang der kan barberes en byte af der, bliver det til en GB
mindre. Over tid bliver det også til en slags penge.

--
/Wegge