Hvor stor andel har de forskellige browser~
Fra : Kurt G

Dato : 08-03-09 13:58

Er der nogen der ved, hvor man finder en sådan oversigt?

Mvh Kurt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-03-09 14:32

On Sun, 8 Mar 2009 13:58:03 +0100, "Kurt G" <kurt3@guldbaek,net>
wrote:

> Er der nogen der ved, hvor man finder en sådan oversigt?

Det er forskellige statistikker, der viser lidt forskellige ting. Det
skyldes sikkert, at bestemte typer af brugere, benytter forskellige
web-sites.

FDIM (Foreningen af Danske Interaktive Medier), der er en slags
brancheforening for kommercielle web-sites, har en statistik på
http://www.fdim.dk/?pageid=89

Alle statistikker er fejlbehæftede, og man bør derfor altid se på,
*præcis* hvad der er blevet talt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kurt G

Dato : 12-03-09 09:53

> [...]
> http://www.fdim.dk/?pageid=89
>
> Alle statistikker er fejlbehæftede, og man bør derfor altid se på,

Tak for linken. Jeg fik et godt nok billede af situationen.

Mvh Kurt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-03-09 11:26

"Kurt G" <kurt3@guldbaek,net> skrev i meddelelsen
> Er der nogen der ved, hvor man finder en sådan oversigt?
>
> Mvh Kurt

FDIM laver en statistik, men det er kun over besøg på danske sider, såden
kan du nok ikke bruge. Men her har du adresserne:

DEN INTERNATIONALE STATISTIK
http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=0

DEN DANSKE S TATISTIK
http://www.fdim.dk/?pageid=89

Hilsen Åge

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-03-09 13:53

Åge Halldorsson skrev:

> DEN INTERNATIONALE STATISTIK
> http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=0
>
> DEN DANSKE S TATISTIK
> http://www.fdim.dk/?pageid=89

Sjovt nok ligner tallene på mine sider mere tallene fra den
internationale statistik (f.eks. omkring 20% til Firefox og 8% til Safari).

Jeg har tit spurgt mig selv, om FDIM bevidst manipulerer lidt i
statistikken til IE's fordel.

Selv om jeg ikke tror at det er tilfældet, kunne det også forklare at de
konsekvent er et par måneder bagud. Som om der lige sidder en gammel
mand, der laver en del manuelle udregninger med fyldepen og ternet
papir, før det kan lægges ud.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-03-09 13:55

Philip Nunnegaard skrev:

> Sjovt nok ligner tallene på mine sider mere tallene fra den
> internationale statistik (f.eks. omkring 20% til Firefox og 8% til Safari).

Og det til trods for at siderne primært besøges af danskere.

--
Philip - http://chartbase.dk