FF vil være server
Fra : Fietsenmaker

Dato : 06-03-09 18:02

På de mest forskellige tidspunkter kommer zonealarm frem og spørger om
FF må "act as a server". Da jeg ikke er klar over hvad det skal bruges
til siger jeg deny til det. Herefter er det som om FF så siger at hvis
den ikke må "act as a server" så gider den ikke lege med mere.
Jeg hører radio i FF ved hjælp af mediaplayer plugin, den fortsætter med
at køre, men hvis jeg i et nyt faneblad vil ind på en hvilket som helst
side så sker der intet. Slukker jeg for FF så forsvinder den fra skærmen
men ikke fra systemet. Når jeg starter joblisten, så er den fortsat i
listen over kørende processer og er ikke til at slå ihjel. En genstart
af maskinen er nødvendigt.
Jeg har en fornemmelse af at dette problem er delvis forårsaget af Vista
som jeg har kørt med i 2 uger, da jeg aldrig har oplevet dette problem i
XP. Problemet har været i version 3.05 - 3.07.
Kører Vista Home Premium med sp 1
Håber at der en nogen derude som kan pege på en mulig løsning.

Fra : Per

Dato : 06-03-09 18:30

Fietsenmaker wrote:
> [...]
> Kører Vista Home Premium med sp 1
> Håber at der en nogen derude som kan pege på en mulig løsning.

For det første kan du roligt vælge at "act as a server" ifm Firefox - det
skal den være for at kunne køre normalt - det sker der intet ved.

Dit andet problem skyldes at Zonealarm konflikter med en update i Vista -
jeg havde samme problem - og har måtte fjerne ZA for at få FF og IE til at
køre. Jeg oplevede nøjagtigt det samme som dig.

Problemet påvirker IE, og andre browsere, men ikke fx. windows mail og
Skype - formentlig noget med porte at gøre.

Læs mere her:
http://forums.zonealarm.com/zonelabs/board/message?board.id=access&message.id=36877

Mit råd: drop ZA og brug windows egen.

Mvh. Per

Fra : Fietsenmaker

Dato : 09-03-09 10:50

Jeg takker for svaret.
Windows egen firewall har jeg ikke megen fidus til, men har nu kørt med
gratis Comodo firewall og problemerne synes at være væk nu.
Ha' det godt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 18:44

Fietsenmaker wrote:

> Windows egen firewall har jeg ikke megen fidus til, men har nu kørt med
> gratis Comodo firewall og problemerne synes at være væk nu.

Hvis du har bare en lille smule fornuft med dig i bagagen, så har du
slet ikke behov for firewall på din maskine. Du sidder naturligvis bag
en NAT-router, gør du ikke?

Jesper Poulsen

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-03-09 10:00

Jesper Poulsen skrev:

> Hvis du har bare en lille smule fornuft med dig i bagagen, så har du
> slet ikke behov for firewall på din maskine. Du sidder naturligvis bag
> en NAT-router, gør du ikke?

Regner med at jeg er rimelig fornuftig.
Men fra min første computer (Spectrum 1975) og min første PC (BambusPC
1985) har jeg altid ville have styr på hvad maskinen foretager sig.
Jeg vil gerne have at computeren gør hvad jeg vil have at den skal gøre,
selvom Microsoft har gjort det svært.
Tak for din opmærkning, ja jeg sidder bag en router med firewall.
Ha' det godt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-03-09 17:14

Fietsenmaker wrote:

> Men fra min første computer (Spectrum 1975) og min første PC (BambusPC

Hvilken Spectrum har du fra 1975?

> 1985) har jeg altid ville have styr på hvad maskinen foretager sig.
> Jeg vil gerne have at computeren gør hvad jeg vil have at den skal gøre,
> selvom Microsoft har gjort det svært.

Hvis du vil have styr på hvad maskinen foretager sig, så skift til Linux
eller Unix.

Jesper Poulsen