OT: PC: Tilføj Bluetooth COM port
Fra : Esben

Dato : 03-03-09 00:27

Offtopic PC-spørgsmål:

Jeg er først blevet nødsaget til at genoptage det kedelige forhold til
Windows (XP) for nylig og har brug for at oprrette en COM port til
Bluetooth sync med min Gigaset trådløse fastnet telefon via VMWare.

Jeg kan kigge i denne her:
http://support.microsoft.com/kb/883259#41

Men kan ikke finde noget der hedder "Device Manager" eller "Bluetooth
Devices" i min XP (Som godt nok er SP3, men gør det virkelig hele
forskellen?)

Hvor skal jeg få den oprettet henne?

(Bare for en god ordens skyld: har jeg installeret Apples BT driver fra
BootCamp - men skal den "forbindes" til COM-porten når jeg får den
oprettet?)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-03-09 12:14

Esben wrote:
> [...]
> Windows (XP) for nylig og har brug for at oprrette en COM port til
> Bluetooth sync med min Gigaset trådløse fastnet telefon via VMWare.

Ved absolut intet om det, men skal du ikke oprette BT COM porten under
OSX og så finde ud af at få VMWare til at bruge den?

> (Bare for en god ordens skyld: har jeg installeret Apples BT driver fra
> BootCamp - men skal den "forbindes" til COM-porten når jeg får den
> oprettet?)

Har du prøvet under BootCamp? Det lyder som noget der godt kunne finde
på at drille virtualiseret.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Esben

Dato : 08-03-09 08:14

> [...]
> OSX og så finde ud af at få VMWare til at bruge den?

> Har du prøvet under BootCamp? Det lyder som noget der godt kunne finde

Har nu fundet Device Manager og fundet ud af hvorfor der ikke er nogen
"Bluetooth Devices".

Mit problem er at Bluetooth ikke bliver korrekt installeret i VMWare.
Har prøvet at installere den fra BootCamp - både(kan ikke finde den på
leopard? . Men den var duer vel heller ikke til VMW?!)

Jeg har kunnet lave et stunt hvor jeg sætter en BT adapter i USB og får
den aktiv på XP (Den snupper nu stadigt BT fra Mac'en).

Vil gerne have det til at spille med MacBook Proens indbyggede
Bluetooth. Hvad gør jeg?

Vil den altid fratage Mac OS den systemressource den får? CD/DVD er
enten/eller og det er Bluetooth tilsyneladende også.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 09-03-09 08:35

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Vil den altid fratage Mac OS den systemressource den får? CD/DVD er
> enten/eller og det er Bluetooth tilsyneladende også.

Glemte at skrive at noterne omkring bootcamp siger at driverne skal
installeres på WinXP SP2 inden SP3 insralleres, men min er allerede en
SP3...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-09 13:13

Esben skrev:

> (Bare for en god ordens skyld: har jeg installeret Apples BT driver fra
> BootCamp - men skal den "forbindes" til COM-porten når jeg får den
> oprettet?)

Har du husket at aktivere Bluetooth hardwaren i bunden af vmwarevinduet?

Fra : Esben

Dato : 04-03-09 09:38

> Har du husket at aktivere Bluetooth hardwaren i bunden af vmwarevinduet?

Jep - se anden tråd!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad