Hvad med en text editor i højreklikket ??
Fra : jagge

Dato : 26-02-09 16:16

Jeg vil tit gerne lige lave et lille tekst dokument til en note og
lignende, paswords og så videre. Jeg savner det med blot at "alt klikke"
og så kunne vælge et menupunkt der hedder opret tekst dokument.

Hvilket program vil give mig den funktionalitet, hastighed og simpelt
opbygning vægtes højt. Lynopstart og så må det meget gerne give
dokumenter der kan åbnes af openoffice.

Forslag ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-02-09 16:36

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvilket program vil give mig den funktionalitet, hastighed og simpelt
> opbygning vægtes højt. Lynopstart og så må det meget gerne give

Kan du ikke bare klikke på TextEdit ikonet i Docken?
Et nyt dokument åbner automatisk.

Hvis du allerede er i et andet program og markerer noget tekst, kan
funktionen, som ligger i første menu anvendes:
Services/TextEdit/New Window Containing Selection

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-09 16:52

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Hvis du allerede er i et andet program og markerer noget tekst, kan
> funktionen, som ligger i første menu anvendes:
> Services/TextEdit/New Window Containing Selection

Tror mere behovet er til Services/Make New Sticky Note

Hos mig har det endda en genvejstast :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-02-09 17:25

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Tror mere behovet er til Services/Make New Sticky Note
>
> Hos mig har det endda en genvejstast :)

shift+cmd+y er totalt yndligs tastaturkombination her. Desværre virker
det ikke med Firefox og venner.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-09 17:45

Peter Farsinsen skrev:

> shift+cmd+y er totalt yndligs tastaturkombination her. Desværre virker
> det ikke med Firefox og venner.

Og linket til din fejlmelding af problemet i Bugzilla?

Fra : jagge

Dato : 27-02-09 12:51

> shift+cmd+y er totalt yndligs tastaturkombination her. Desværre virker
> det ikke med Firefox og venner.

Viste sgu ikke det var indbygget i systemet, smart.

Tak for tippet.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-02-09 17:07

Preben Bødker Nielsen <spam2008@os.dk> wrote:

> [...]
> funktionen, som ligger i første menu anvendes:
> Services/TextEdit/New Window Containing Selection

Det var da en god idé, det har jeg ikke benyttet mig af før. Jeg vil
endda tro det er mere sømløst end med sticky notes for mig.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-09 19:49

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det var da en god idé, det har jeg ikke benyttet mig af før. Jeg vil
> endda tro det er mere sømløst end med sticky notes for mig.

Jeg sad og tænkte på WriteRoom, da jeg læste dit indlæg. Det kan det
samme, som Preben fortæller, at TextEdit kan. Der er også noget med en
plug-in til WriteRoom, men jeg kan ikke finde information om den nu.
Bare at den ikke virker med OS X 10.5, men der arbejdes på en ny udgave.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 27-02-09 12:51

Preben Bødker Nielsen <spam2008@os.dk> wrote:

> Hvis du allerede er i et andet program og markerer noget tekst, kan
> funktionen, som ligger i første menu anvendes:
> Services/TextEdit/New Window Containing Selection

Ved du om man kan smide en genvejs kombination på den ?

MVH

Jakob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-03-09 17:00

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ved du om man kan smide en genvejs kombination på den ?

Ja.
Systemindstillinger/Tastetur & Mus/Tasteturgenveje

Klik på plustegnet.
Vælg program; Finder (som jo er et program)
Skriv Menutitel: "Nyt vindue med det valgte".
Vælg en genvej.
Jeg har valgt æble+alt+T og fjernet krydset ud "Vis og skjul tegnpalet",
som jeg ikke bruger.

/Preben

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-03-09 17:08

> [...]

> Vælg en genvej.
> Jeg har valgt æble+alt+T og fjernet krydset ud "Vis og skjul tegnpalet",

Har lige fundet den sikre metode frem.
Program skal naturligvis være Alle programmer.
Og titlen gentages på engelsk, "New Window Containing Selection".

/Preben

Fra : Terje Kleverud

Dato : 02-03-09 19:20

Preben Bødker Nielsen <spam2008@os.dk> wrote:

> Har lige fundet den sikre metode frem.
> Program skal naturligvis være Alle programmer.
> Og titlen gentages på engelsk, "New Window Containing Selection".

Et annet tips er å bruke et verktøy som heter Service Scrubber til
dette.

Programmet er gratis, og brukes til å fjerne Services du ikke bruker, og
til å lage tastatur-snarveier til de valgene du vil beholde i
Services-menyen.

<www.macupdate.com/info.php/id/20192/service-scrubber>

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : jagge

Dato : 02-03-09 19:42

> Programmet er gratis, og brukes til å fjerne Services du ikke bruker, og
> til å lage tastatur-snarveier til de valgene du vil beholde i
> [...]

Fedt tak

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 02-03-09 19:42

> Har lige fundet den sikre metode frem.
> Program skal naturligvis være Alle programmer.
> Og titlen gentages på engelsk, "New Window Containing Selection".
>
> /Preben

Tak skal du have preben

MVH

Jakob