skrive på et pdf dokument
Fra : jagge

Dato : 26-02-09 12:31

Jeg gemmer tid pdf af alt muligt istedet for at printe det. Jeg vil dog
gerne kunne lave notater på dem.

Jeg har prøvet programmet Skims, som jo ser pænt genialt ud iforhold til
netop dette, MEN det virker jo kun med Skims. Det jeg synes ville være
fedt var hvis sådanne tilføjelser kunne "renderes" dvs bygges på pdf'en
så andre reader kan se dem.

Kender nogen et software til det ?

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 26-02-09 12:36

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> netop dette, MEN det virker jo kun med Skims. Det jeg synes ville være
> fedt var hvis sådanne tilføjelser kunne "renderes" dvs bygges på pdf'en

Fandt løsningen selv, man kan i Skims eksportere det til et nyt PDF og
inkludere noterne.

Smart smart program.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Terje Kleverud

Dato : 26-02-09 13:25

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Fandt løsningen selv, man kan i Skims eksportere det til et nyt PDF og
> inkludere noterne.

Ulempen er at pdf-dokumentet må åpnes i Skim for å kunne lese notatene.
Når pdf-dokumentet åpnes i Preview, Acrobat m.m. blir de ikke synlige.

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : jagge

Dato : 26-02-09 15:15

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> Ulempen er at pdf-dokumentet må åpnes i Skim for å kunne lese notatene.
> Når pdf-dokumentet åpnes i Preview, Acrobat m.m. blir de ikke synlige.

Det er ikke korrekt. Du kan gøre dem permanent så de bliver en del af
dokumentet ved at vælge: file>export>pdf with embeded notes.

Så kan de blot ikke redigeres mere men det ligger jo i pdf standarden.

MVH

Jakob

Fra : Terje Kleverud

Dato : 26-02-09 17:31

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Terje Kleverud:
>
> Det er ikke korrekt. Du kan gøre dem permanent så de bliver en del af
> dokumentet ved at vælge: file>export>pdf with embeded notes.

Ja, så sannelig! Jeg har benyttet Skim i lang tid, men dette valget har
gått meg hus forbi. Takk for oppklaringen!

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-02-09 15:50

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Fandt løsningen selv, man kan i Skims eksportere det til et nyt PDF og
> inkludere noterne.
>
> Smart smart program.

Det er nemlig et rigtigt dejligt program.
Jeg bruger det især til udfyldelse af formularer/skemaer.

http://skim-app.sourceforge.net

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 26-02-09 16:13

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det er nemlig et rigtigt dejligt program.
> Jeg bruger det især til udfyldelse af formularer/skemaer.

Ja det er sjovt jeg har lige haft brug for at udfylde en stak som jeg
printede, skrev på MEGET analogt, scannede og sendte tilbage.

Det er sgu ikke iorden i 2009, men nu har jeg løsningen ;0)

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-09 16:50

jagge skrev:
> [...]
> netop dette, MEN det virker jo kun med Skims. Det jeg synes ville være
> fedt var hvis sådanne tilføjelser kunne "renderes" dvs bygges på pdf'en

Adobe Acrobat kan det.

Spørgsmålet er om du er målgruppen :)

Fra : jagge

Dato : 27-02-09 12:51

> Adobe Acrobat kan det.
>
> Spørgsmålet er om du er målgruppen :)

Hvorfor ikke ? Men når nu Skim kan gratis så er det jo perfekt :0). Jeg
synes også at huske at adobe acrobat bare er for tungt hvertfald til pc.

Hygge

Jakob