Fejl ved database med Firefox
Fra : Kurt G

Dato : 05-03-09 17:38

Jeg har en sql-forespørgsel til en MySql-database, som virker fint i EI, men
giver fejlmelding i Firefox.
Fejlmeldingen lyder på databasefejl, men jeg har en mistanke om, at det
skyldes, at FF ikke overfører data fra inputfelterne på samme måde som IE.
Det ser ikke ud til, at parametrene fra inputfelterne overhovedet overføres.

Det er en ASP-side og jeg bruger at overføre ved hjælp af GET:
form name="form1" method="GET" action = "VisForfatter.asp"
og et af felterne ser sådan ud:
Input name="Forfatter" value= "<%=Forfatternavn%>" size="63" tabindex="1"

Er der forskel på, hvordan FF overfører data i forhold til IE?

Mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-09 19:20

Kurt G skrev:

> Er der forskel på, hvordan FF overfører data i forhold til IE?

Det har jeg svært ved at tro. Men når du bruger GET kan du
vel sammenligne url'en i de to browsere?

Mon ikke du kan få mere hjælp i asp-gruppen:

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kurt G

Dato : 05-03-09 20:45

> Det har jeg svært ved at tro. Men når du bruger GET kan du vel sammenligne
> url'en i de to browsere?

KLIPPET
Jeg kan ikke lige se, at set skal være en ASP-fejl, men jeg kan jo tage
fejl!
Ved brug af IE ser url-en sådan ud:
........./AarbogsIndex/VisForfatter.asp?Forfatter=aaa&Titel=sss&FAar=-1&linier=20&soeg0=Start+s%F8gning+efter+forfatter%2Ftitel
medens den ved FF ser således ud:
........./AarbogsIndex/VisForfatter.asp
Der er altså ikke sendt noget videre med på url-en.

Mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-09 22:26

Kurt G skrev:

> Ved brug af IE ser url-en sådan ud:
> Der er altså ikke sendt noget videre med på url-en.

Så er der jo helt klart forskel. Mon ikke fejlen så den
ligger i din html-kode (eller evt. JavaScript-kode), der
skal lave url'en?

I så fald er det måske alligevel ikke asp-gruppen, der er
den relevante, men måske nærmere

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk