MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Usb- SATA-disk.
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 13:09

Hej !

Jeg har et problem med en ny SATA-disk i en USB-boks.
Det er til XPhome.
Som oftest bliver den kun registreret som et ukendt device.
Men jeg kan være heldig, så den viser sig i Diskhåndtering og DenneComputer.
Men vil formatere den eller lave partitioner, forsvinder den.
Pc'en har i forvejen SATA-diske.
Da det er en Seagate, har jeg prøvet deres diskhåndteringsprogram, men der
opstår de samme problemer, som hvis jeg prøver at lade XP håndtere den.

Er der nogen, der har en forklaring ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : John T.

Dato : 26-02-09 16:21

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstår de samme problemer, som hvis jeg prøver at lade XP håndtere den.

Når det nu drejer sig om Sata disk, må jeg så hoppe ind med et spørgsmål ?
TAK.
Jeg har 2 diske isat, må man tage kablerne af på den ene uden at lukke ned?
Det er selvfølgelig den der ikke har Xp.
Hilsen John T.

Fra : Rado

Dato : 26-02-09 19:32

On Thu, 26 Feb 2009 16:20:31 +0100, "John T." <eenfyr@pc.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har 2 diske isat, må man tage kablerne af på den ene uden at lukke ned?
>Det er selvfølgelig den der ikke har Xp.

Hvis det er eSATA kan man godt - med nogle kommer der en ikon i trayet
når de tilsluttes, her skal man først afmontere disken via denne ikon
ligesom med USB, her kan man uden videre hive stikket ud når Windows
siger det er OK.

Med andre kommer der ingen ikon i tray når de tilsluttes, her skal
man sørge for at vente lidt hvis der lige har været skrevet til
disken, for så kan der (hvis write cache er slået til, hvad det
normalt er) stadig stå noget i Windows bufferen der ikke er blevet
skrevet til disken endnu.

Med alm. SATA (direkte koblet på bundkortet) afhænger det af om den
sidder i en hotswap konfiguration, gør den ikke det er det nok ikke en
god ide at prøve at hive den fra mens systemet kører. Med PATA diske
kan systemet gå ned ved jeg af erfaring, jeg vil tror det er det samme
med SATA.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : John T.

Dato : 26-02-09 20:14

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> god ide at prøve at hive den fra mens systemet kører. Med PATA diske
> kan systemet gå ned ved jeg af erfaring, jeg vil tror det er det samme
Det var sørme noget af en forklaring...tak for det !!
Det er alm. Sata diske sat til bunkortet, så jeg må hellere
lukke ned først
Hilsen John